Jeg dater en kollega som jeg har fått utrolig bra kontakt med. Vi har holdt på i ca to måneder. Vi forstår hverandre på dypt nivå og kan snakke og reflektere over det meste. Han har selv innrømt at det er noe han aldri har opplevd (og han har vært med mange damer). Problemet er at gutten har overflod av jenter og dater/ligger med andre. Jeg dater også andre enn han dog ikke ligger med verken han eller de andre jeg dater. Over tid har han bed meg på date hver uke og skriver ofte meldinger.
Både på datene og meldinger har vi en syk kjemi som man bare ser på filmer. Og jeg kan se det på han at han ofte bli imponert av tingene jeg sier, legger merke til småting og ler ofte av vitsene mine. Jeg har vist at jeg en verdigfull dame som er smart, morsom og gøy å være sammen med men samtidig også en han føler han må vinne litt. Det vil ikke si at jeg har spilt hard to get, men bare at jeg generelt vet min verdi, har god selvtillit og er en bestemt dame. Han innrømte itillegg indirekte at han har fortalt familien sin om meg.
Ut fra handlingene hans kan man si at gutten er enten emosjonelt tiltrukket/holder på å bli, men han sier selv at hjertet hans ikke er åpen for romantisk kjærlighet og at det aldri blir det. Han vil altså ikke ha noe seriøst men sier alltid etter det at han liker at ting skjer naturlig...? Jeg reagerer avslappet på det han sier siden 1) jeg har lært at man skal se på en manns handlinger og ikke ord og 2) jeg har selv overflodsmentalitet og liker å ha friheten til å date flere. Men jeg vil ikke utvikler mer følelser for han for senere å bli såret, derfor trenger jeg råd om hva jeg burde gjøre. Spørsmålet er skal man alltid tro handling over ord når det gjelder menn? Når en mann selv sier at han ikke er emosjonelt tilgjengelig, skal jeg bare ta det seriøst og kutte kontakten?
Takk på forhånd