Haha bro- hug!
Så...vakkert...
Det står allerede bra ting jeg, men i Potets "ånd" skal jeg si noe om det seksuelle.
Det her høres brutalt ut, men ikke ta det personlig. Jeg prøver bare å hjelpe:
Ok: Det er absolutt kun DIN EGEN FEIL og ingen andres at du "sitter fast i vennefella".
La meg utdype hva jeg mener før du setter deg i mot det jeg sier her.
Det er fordi DU ikke har hatt MOT NOK til å være tydelig i din kommunikasjon ovenfor henne. (Klare intensjoner)
Du har antageligvis en (misforstått/feilaktig) oppfatning om at du må vente på et helt tydelig signal fra jenta før du gjør et "move". Antageligvis "lurer du" hjernen din til å tro at det er fordi "du respekterer jenta" (som på film) osv, men i virkeligheten er det fordi du frykter å bli avvist.
Du må PROAKTIVT jobbe for å få ting til å skje, ikke sitte passivt og vente på at jenta skal initiere.
Jenter ØNSKER at gutten skal ta initiativ. GRUNNEN til at du er i nettopp vennefella er at du ikke hadde baller nok til å prøve deg.
Du skriver til og med at du feiger ut SELV I DE ØYEBLIKKENE DET IKKE FINNES TVIL.
Hvor klare tegn trenger du egentlig?
Jeg tror det du ønsker er at hun skal si "kyss meg" så du kan slippe å bli avvist og dermed skåne egoet ditt.
Men det er rett og slett ikke slik det funker.
Putt ballene på hoggestabben, du er NØDT til å risikere avvisning.
"Den som intet våger intet vinner!"
Mannen prøver seg, kvinnen avviser (midlertidig) / tester mannen. Mannen prøver igjen uten å ta det personlig eller bli mutt og butthurt på noen måte, kvinnen avviser (midlertidig) / tester mannen. Mannen prøver igjen, kvinnen liker at mannen vet hva han vil ha og når hun er klar blir hun åpen for at mannen prøver seg.
ITS A GAME. Its FUN! Det er ikke noe seriøst og skremmende ved det. (lett for meg å si, skjønner det.)
Men her har du jo ikke prøvd deg engang, du bare sitter ved siden av brødboksen og sulter.
Det er ikke jentas feil. Hun liker deg som kompis og mens hun kanskje på et nivå forstår at du liker henne og setter pris på bekreftelsen du gir henne, vil hun muligens ikke risikere vennskapet nå, med mindre hun bare innser at du er "the one". Og beklager, det skjer som regel bare i romantiske komedier.
Ikke føl forakt for henne fordi hun ikke ser på deg på samme måte som du ser på henne.
Om dere har etablert vennskapet deres (dynamikken dere i mellom) er det vanskelig å komme ut av det.
Om det at hun "ikke vil ha deg" er for mye for deg å deale med, så kan du kutte kontakten. OM du bestemmer deg for det, så for guds skyld prøv deg 100% først!
Når det er sagt, se det fra hennes side. Om en venninne av deg som du bare ser på som en venninne MEN som du har det dritkult med plutselig innrømmer følelser for deg, vil dynamikken bli veldig forandret. Ting blir liksom ikke det samme, og du ville ha full rett til å være sint for at hun har "ført deg bak lyset" og nå ødelegger vennskapet.
En god idé kan jo være å beholde henne som venninne, deale med din egen sorg på egenhånd, og etterhvert ta henne med ut på byen som wingwoman?
Det KAN (kanksje) hende at hun da ser deg i et annet lys, men etter å ha hooket opp med noen forskjellige damer her og der er det ikke lenger sikkert at du vil ha henne sånn egentlig.
Fred og kjærlighet,
FatBwoiii