Kompis med jenter?

Started by Gobo, May 21, 2013, 12:06:43 PM

Previous topic - Next topic

Gobo

Må bare høre hva slags erfaringer folk har med "vennefella" (hater ordet, men likevel). Regner med det er noen flere her som har vært borti det å være sikker på at det går riktig vei med en dame og plutselig få smelt i trynet at "å du er så bra fyr, jeg er så glad vi er venner!" Har alltid vært dårlig på å både gi og tolke signaler i forhold til sånt, og de jentene jeg VIRKELIG har villet ha, har jeg skjelden fått. Har nå et jævlig godt forhold til ei dame jeg har kjent noen år, vi er i samme gjeng, henger mye sammen og vi har det alltid bra sammen. Hun er utrolig "på" og har mange ganger fått meg til å tro at det ikke finnes tvil, hun MÅ være interessert i meg. Likevel ender jeg med å feige ut igjen, fordi hun i et øyeblikk har alle de riktige vibbene ute, lange blikk, ler av alt jeg sier, tar forsiktig på meg når vi snakker sammen osv osv., men så plutselig gjør det samme med andre (både jenter og gutter) og kaller meg "bestevenn" osv osv. Har noen greid å komme UT av vennefella noen gang?

lamasen

Du må øke temperaturen et lite hakk hele tiden :)
Den letteste måten å komme ut er å sjekke opp masse andre damer.

dagligvare

Du kan være trygg på at hun vet veldig godt hva du føler for henne.

Jeg kjenner jo hverken henne eller deg, men hun høres ut som ei jente jeg kjenner. Vi gikk i samme klasse og vi hang mye med hverandre. Hun var/er ekstremt flørtete og jeg oppfattet signalene hennes som at hun likte meg. Samtidig så var hun nøye med å slenge inn at "det er kjekt å ha en så god venn" innimellom. Hver gang vi var på fest og jeg prøvde å begynne et lite fremstøt så lo hun det vekk, og så var hun plutselig borte og klarte på mystisk vis å holde minst to andre gutter mellom meg og henne resten av kvelden. En dag så sa jeg rett ut hva jeg følte, og da spilte hun helt himmelfallen og lata som hun ikke skjønte noenting (etterpå fikk jeg høre fra en felles venninne at hun visste veldig godt at jeg likte henne). Jeg prøvde å være "venner" en stund etterpå også, men det endte med at jeg kutta henne helt ut av livet mitt. 

Jeg vet ikke om flørtesignalene hennes bare var min ønsketenkning, eller bevisste manipuleringsteknikker fra hennes side (sannsynligvis det siste, ettersom jeg nå vet at hun har gjort det samme med flere andre).

Din situasjon er kanskje annerledes. Uansett så bør du tenke igjennom dette, og vit også at man ALLTID føler at sin egen situasjon og sin egen dame er helt spesiell. Hun er ikke det, og situasjonen din er ikke det. Det er den nøyaktig samme situasjonen som x antall millioner andre menn har vært i. Vær bevisst på at hvis en jente først har kalt deg "venn" og til og med "bestevenn" så er skuta seilt.

Potet

Quote from: dagligvare on May 21, 2013, 12:33:40 PM
Du kan være trygg på at hun vet veldig godt hva du føler for henne.

Jeg kjenner jo hverken henne eller deg, men hun høres ut som ei jente jeg kjenner. Vi gikk i samme klasse og vi hang mye med hverandre. Hun var/er ekstremt flørtete og jeg oppfattet signalene hennes som at hun likte meg. Samtidig så var hun nøye med å slenge inn at "det er kjekt å ha en så god venn" innimellom. Hver gang vi var på fest og jeg prøvde å begynne et lite fremstøt så lo hun det vekk, og så var hun plutselig borte og klarte på mystisk vis å holde minst to andre gutter mellom meg og henne resten av kvelden. En dag så sa jeg rett ut hva jeg følte, og da spilte hun helt himmelfallen og lata som hun ikke skjønte noenting (etterpå fikk jeg høre fra en felles venninne at hun visste veldig godt at jeg likte henne). Jeg prøvde å være "venner" en stund etterpå også, men det endte med at jeg kutta henne helt ut av livet mitt. 

Jeg vet ikke om flørtesignalene hennes bare var min ønsketenkning, eller bevisste manipuleringsteknikker fra hennes side (sannsynligvis det siste, ettersom jeg nå vet at hun har gjort det samme med flere andre).

Din situasjon er kanskje annerledes. Uansett så bør du tenke igjennom dette, og vit også at man ALLTID føler at sin egen situasjon og sin egen dame er helt spesiell. Hun er ikke det, og situasjonen din er ikke det. Det er den nøyaktig samme situasjonen som x antall millioner andre menn har vært i. Vær bevisst på at hvis en jente først har kalt deg "venn" og til og med "bestevenn" så er skuta seilt.

Det er viktig å vise at man er et seksuelt vesen. Vise at andre jenter er interesserte i deg er en veldig god måte. Det er også viktig at man øker den seksuelle spneningen mellom dere. Hvis det f.eks. bare er dere to som skal møtes og hun kler seg litt vågalt, spøk med at dere bare er venner og at hun ikke kan kle seg så sexy, for da kan det skje noe mer ;). Ikke vær redd for å si at andre jenter er pene, men ikke overdriv.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

FatBoy

Haha bro- hug!
Så...vakkert...

Det står allerede bra ting jeg, men i Potets "ånd" skal jeg si noe om det seksuelle.

Det her høres brutalt ut, men ikke ta det personlig. Jeg prøver bare å hjelpe:

Ok: Det er absolutt kun DIN EGEN FEIL og ingen andres at du "sitter fast i vennefella".
La meg utdype hva jeg mener før du setter deg i mot det jeg sier her.
Det er fordi DU ikke har hatt MOT NOK til å være tydelig i din kommunikasjon ovenfor henne. (Klare intensjoner)
Du har antageligvis en (misforstått/feilaktig) oppfatning om at du må vente på et helt tydelig signal fra jenta før du gjør et "move". Antageligvis "lurer du" hjernen din til å tro at det er fordi "du respekterer jenta" (som på film) osv, men i virkeligheten er det fordi du frykter å bli avvist.

Du må PROAKTIVT jobbe for å få ting til å skje, ikke sitte passivt og vente på at jenta skal initiere.
Jenter ØNSKER at gutten skal ta initiativ. GRUNNEN til at du er i nettopp vennefella er at du ikke hadde baller nok til å prøve deg.
Du skriver til og med at du feiger ut SELV I DE ØYEBLIKKENE DET IKKE FINNES TVIL.
Hvor klare tegn trenger du egentlig?
Jeg tror det du ønsker er at hun skal si "kyss meg" så du kan slippe å bli avvist og dermed skåne egoet ditt.
Men det er rett og slett ikke slik det funker.
Putt ballene på hoggestabben, du er NØDT til å risikere avvisning.
"Den som intet våger intet vinner!"

Mannen prøver seg, kvinnen avviser (midlertidig) / tester mannen. Mannen prøver igjen uten å ta det personlig eller bli mutt og butthurt på noen måte, kvinnen avviser (midlertidig) / tester mannen. Mannen prøver igjen, kvinnen liker at mannen vet hva han vil ha og når hun er klar blir hun åpen for at mannen prøver seg.
ITS A GAME. Its FUN! Det er ikke noe seriøst og skremmende ved det. (lett for meg å si, skjønner det.)
Men her har du jo ikke prøvd deg engang, du bare sitter ved siden av brødboksen og sulter.

Det er ikke jentas feil. Hun liker deg som kompis og mens hun kanskje på et nivå forstår at du liker henne og setter pris på bekreftelsen du gir henne, vil hun muligens ikke risikere vennskapet nå, med mindre hun bare innser at du er "the one". Og beklager, det skjer som regel bare i romantiske komedier.
Ikke føl forakt for henne fordi hun ikke ser på deg på samme måte som du ser på henne.

Om dere har etablert vennskapet deres (dynamikken dere i mellom) er det vanskelig å komme ut av det.
Om det at hun "ikke vil ha deg" er for mye for deg å deale med, så kan du kutte kontakten. OM du bestemmer deg for det, så for guds skyld prøv deg 100% først!
Når det er sagt, se det fra hennes side. Om en venninne av deg som du bare ser på som en venninne MEN som du har det dritkult med plutselig innrømmer følelser for deg, vil dynamikken bli veldig forandret. Ting blir liksom ikke det samme, og du ville ha full rett til å være sint for at hun har "ført deg bak lyset" og nå ødelegger vennskapet.

En god idé kan jo være å beholde henne som venninne, deale med din egen sorg på egenhånd, og etterhvert ta henne med ut på byen som wingwoman?
Det KAN (kanksje) hende at hun da ser deg i et annet lys, men etter å ha hooket opp med noen forskjellige damer her og der er det ikke lenger sikkert at du vil ha henne sånn egentlig.

Fred og kjærlighet,
FatBwoiii

VB

Ut i fra egen erfaring og fra erfaringen til de fleste andre som har vært i samme situasjon som deg som jeg vet om så kommer dette til å gå i dass hvis du prøver deg.

Jeg vil anbefale deg å kutte henne ut, begynne å henge med andre jenter og minst hooke opp med et par jenter før du i det hele tatt gidder å henge med henne igjen. Kom deg bort fra henne, få deg erfaring med andre jenter og lær deg å eskalere. Så når du har ting litt mer på plass og hvis du fortsatt er interessert (interessen forsvinner ofte når man har valgmuligheter) så kan du treffe henne igjen. Og da når du treffer henne sørger du for at det ikke blir noen vennskapelig tone fra første stund, men heller en flørtene / seksuell tone mellom dere.

Du kan selvfølgelig prøve deg nå hvis du vil, men jeg kan nesten garantere at du vil få en avvisning. Hvis du absolutt vil prøve så si heller at du begynner å utvikle følelser for henne (selv om det ikke er sant) og at du ikke kan fortsette slik som det er nå (dvs enten får dere prøve å se om ting fungerer eller slutte å henge sammen), vær 100% klar på det. Dette vil putte deg i en mye bedre posisjon med tanke på at hun da ikke har en god grunn til å bli sint fordi du fører henne bak lyset slik FatBoy nevner, fordi du faktisk tar opp ting "med en gang det skjedde" (selv om dere begge sikkert vet at det er piss, men hun kan ikke innrømme at hun vet at det er piss fordi da er det hun som er rasshølet fordi hun har lekt med følelsene dine).

Ellers er jeg fan av FatBoy sin wingwoman stil, det er ikke helt sjeldent at damer endrer syn på deg hvis de ser at andre damer er interessert. Så nok en gang, ditt beste valg er å komme deg ut å treffe andre jenter.

Dwerg

Har nylig vært borte i lignende, har ei venninne som sendte ut veldig flørtete signaler. Jeg var helt overbevist over at det var noe på gang men jeg ventet lenge, og når jeg først sendte tydelige signaler tilbake så gikk alt i dass. Dette skjedde på en fest med venner, det var når jeg prøvde å bli litt fysisk at jeg fikk dårlig respons. Jeg forsto at det ikke var det jeg trodde det var, og bestevenninnen hennes (som jeg også kjenner godt) oppfattet situasjonen og dro meg ut for å prate.
Når vi sto der og pratet så fortalte hun at venninnen hadde ikke helt kommet over eksen (3 måneder, ikke mye kontakt med vennegjengen), og at hun sendte ut feil signaler uten å være klar over det. Ble også fortalt at 2 andre nære venner av meg hadde gått på samme smellen, så jeg følte ikke akkurat jeg var alene iallefall.

Jeg klarte å rette det opp igjen uansett. Dagen etter sendte hun meg melding på FB og beklaget seg og sa at om jeg ville prate om det så var det greit, men jeg gjorde det motsatte og sa det går greit. Jeg hadde forberedt meg i forkant at dette kunne gå i dass, og var heller villig til å prøve og feile enn å aldri finne ut av det. I en måned etter dette unngikk jeg kontakt og etter det så var følelsen vekk, jeg tok aldri tungt på det og følte meg en erfaring rikere.
Jeg gjenopprettet vennskapet til det som var før, og nå tenker jeg på andre ting enn henne. Nå skal det sies at jeg hadde aldri et veldig veldig nært vennskap, så jeg hadde muligheten til å kutte kontakt i 1 måned uten at det var rart.

Så til tross for at 3 stykker i vennegjengen prøvde seg og feilet så endte ikke dette i tragedie. Men jeg tror det var fordi alle droppet det med en gang vi så løpet var kjørt. Så hvis du vil berge vennskapet og unngå å havne i "fella" så dropp henne til følelsene har forsvunnet, så kan du ta kontakt igjen med intensjon om å være venner.