Ekstreme svingninger i dårlige - og gode perioder.

Started by Schwarzkopf, May 31, 2013, 21:04:34 PM

Previous topic - Next topic

Schwarzkopf

Denne posten er i grunn veldig personlig, og veldig ærlig. Derfor ber jeg kun de som har erfaring/nyttige innspill om å svare :)

Det siste året har jeg hatt en helt ekstrem svingning når det gjelder prestasjoner ute, og egentlig generelt. Noen dager kan jeg bli åpnet av flere jenter på en kveld, mens andre dager sliter jeg i det hele tatt med å ha det fett og vil bare gå hjem og legge meg. Det er sykt irriterende, men jeg går ut i fra dette skjer med de fleste, og er på sett og vis "normalt". Men tingen er at for mitt vedkommende føles det ut som at alt blir 10x verre i "dårlige perioder". Det er nesten slik at jeg har begynt å måle mine prestasjoner ute på byen på hvordan jeg er som person, noe som i så fall er helt sykt.

Jeg blir utrolig reaktiv på hva andre mener, føler meg jævlig teit, ræva selvbilde og får et sykelig behov for ekstern validering. Konsekvensene av dette er at jeg kan skifte oppførsel total. Hva i all verden er det som skjer? Dette har vedvart i snart ett år. Dette ble veldig løst formulert, og hvis noe er vagt skal jeg utdype.

VB

Quote from: Schwarzkopf on May 31, 2013, 21:04:34 PMJeg blir utrolig reaktiv på hva andre mener, føler meg jævlig teit, ræva selvbilde og får et sykelig behov for ekstern validering.

Du svarer vel egentlig på ditt eget spørsmål her, du burde prøve å fikse selvtilliten og din egen innstilling (på engelsk ofte omtalt som innergame) slik at du ikke trenger ekstern validering for å føle deg bra. Det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men det finnes en haug av bøker om temaet (eg. Eckhart Tolle er det mange som sverger til).

For min egen del så fungerer det å bare tenke positivt (er naturlig optimist så er ikke så vanskelig) og å ha en veldig fuck it holdning til alt. Eks. føler meg av og til litt dritt hvis jeg merker at jeg har lagt på meg rett før jeg skal ut på byen, jeg går ofte litt opp og ned i vekt så det er ikke noe som skjer helt sjeldent. Hvis jeg tar meg selv i å tenke negativt sier jeg bare "fuck it, jeg er awesome uansett" og tvinger meg selv til å være positiv og glad.

Det er slik jeg reagerer hver gang jeg har negative tanker, har et problem jeg ikke kan gjøre noe med... "faen heller, det ordner seg", blir avvist hardt av en dame... "whatever, jeg er awesome uansett", etc...

Men det er noe som fungerer for meg, det betyr ikke at det samme vil fungere for deg. Det er selvfølgelig også mulig at du har større psykiske problemer (eg. depresjon) og hvis du har det burde du oppsøke profesjonell hjelp.

Et annet tips er at hvis du føler alt går dass på sjekke fronten slutt å fokuser så mye på det og heller bare ha det morro, det er merkelig hvor fort damer kommer løpende hvis man bare har det gøy uten å tenke på damer.

Schwarzkopf

FatBoy

VB gir fin respons her (som vanlig:) ),
veldig enig at Eckhart Tolle sine bøker er The Bomb!
Han beskriver egoet utrolig bra i "a new earth".

Jeg vil bare legge til at det er normalt ha litt varierende resultater.

Det kan hjelpe å ikke fokusere så veldig på selve resultatene.
Tenk heller at kriteriet for suksess er at du møtte opp og gjorde det du skulle. (Indre validation vs ytre)

"Zoom ut" perspektivet og tenk at på lang sikt er en såkalt suksessfull kveld like verdifull som en "fiasko-kveld", fordi du lærer av både dårlige og bra kvelder. Så på sikt, øker du skillsa dine gradvis uansett.
På den måten kan du klappe deg selv på skuldrene og si "god jobb" uavhengig av resultater.
Ikke knytt en link mellom resultater og selvfølelse. Essensen av den du er er den samme uavhengig av ytre faktorer.
Det kan ofte være tilfeldigheter (ytre faktorer utenfor din kontroll, som f eks de damene du liker har type osv) som gjør at man ikke møter noen den spesifikke dagen.
Eller så er det kanskje en liten detalj du har oversett, kanskje er holdningen din slapp eller øyekontakt off eller du er litt nervøs i stemmen osv.
Ikke ta det personlig om jenter avviser.
Gjør en vane av å le av rejections.
Det kan kanskje hjelpe å huske suksesshistoriene dine fra tidligere. Det er lett å "gå seg vill" i tanken om at man må bli bedre og glemme at man har gjort det kjempebra utallige ganger tidligere.

FatBwoiii

Potet

Du kan se på det å gå ut som treningsøkt: De fleste kvelder er formen helt ok, noen dårlig og noen veldig gode. De veldig gode er motierende og lettere å komme gjennom, men det er vel så viktig å komme gjennom de dårlige. Gjør det så bra du klarer og vær fornøyd med at du kom deg gjennom det selv om det var tungt. Dårlige dager handler egentlig bare om å få kommet gjennom treningsøkten og ikke gi opp. Men det er veldig viktig å komme seg gjennom de dårlige dagene, for hvis du bare gir opp treningsøkten med en gang kommer fort neste økt til å være på samme nivå (gitt at du ikke er utbrent). Ikke tenk på resultatene når du har dårlige dager, bare sørg for at du tar handling.

Reward action og ikke tenk på utfall. Hvis du i det hele tatt tørr å snakke med den digge damen du ikke turte å snakke med for 1 måned siden har du allerede fått framskritt. Det er at du gjør en handling gir framgang. Om du feiler er du en erfaring rikere. Gjør du ikke nok feil, tar du ikke nok handling. 
Resultatene vil komme med tiden. Jeg mer du pusher deg, jo raskere kommer resultatene. 

For selvtilliten: - Tren styrke!!!!! Tunge baseløft er å anbefalle.
                      - Prøv å lær den å bli mer optimistisk.
                      - I sjekking er det veldig mye randomness som du ikke kan gjøre noe med og du bør derfor ikke ta avvisninger så tungt.
                      - Hvis det er noe med deg selv du ikke kan endre på som du er misfornøyd med må du akseptere det og prøve å leve med det. Det man ikke kan gjøre noe med bør man ikke gnele over. Ta lærdommer og prøv å endre det du kan/bør endre.
                       - Push deg ut av comfortsone. Det vil gi deg en mestringsfølelse, ofte uavhengig av utfallet. Du må utfordre deg selv. Hvis utfordringen blir for stor kommer du ikke til å orke å starte, er utfordringen for liten får du ikke nok mestringsføelse. Find the happy medium. 
                       - Finn deg et nettverk av trygghet. Finn gode venner som støtter deg. Her har på forumet har du i alle fall mange hyggelig folk :)
                       - Sett livet ditt i perspektiv: Har du egentlig det så ille sammenlignet med hvordan andre har det? Bør jeg ikke heller være takknemlig for at jeg kan velge hvilken dame jeg vil ha? Er jeg ikke heldig som kan bruke så mye tid på å finne en herlig kjæreste istedenfor å måtte fokusere på mer grunnleggende behov?   
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

tore

Lurte på det samme som trådstarter. Mange gode svar her  :)

Roark

slettet

Northwind

Quote from: Roark on August 29, 2013, 02:20:23 AM
En annen ting som fungerer veldig bra er å uttrykke det du føler, både positivt og negativt.
Det er utrolig få som klarer det, og jenter blir ofte nysgjerrig på deg.
Kan du utdype?

Schwarzkopf

Morsomt at denne var oppe siden jeg hadde tenkt å skrive noe i tråden. Den siste måneden har jeg hatt en ekstrem god periode med flere "golden moments" i uken. Nå er jeg derimot nede i en 'dårlig periode' igjen, til tross for at jeg tilsynelatende ikke har noen legitim grunn til dette. Jeg noterer at flere her opplever det samme fra tid til annen. Er man redd for egen suksess eller hva i helvete er det som skjer?

Roark

slettet

Knut

Quote from: Northwind link=topic=3816.msg42718#msg42718 date=1377789872v
Quote from: Roark on August 29, 2013, 02:20:23 AM
En annen ting som fungerer veldig bra er å uttrykke det du føler, både positivt og negativt.
Det er utrolig få som klarer det, og jenter blir ofte nysgjerrig på deg.
"Kan du utdype?"

Eksempel fra en del helger tilbake. Jeg hadde en ræva kveld, og var skikkelig stresset.  Jeg begynte så å fortelle dette til jenter, og de ble veldig nysjerrig på hvorfor, og først da fikk jeg mye lengre samtaler, og en mye bedre kveld . Hvis man skal bruke "game" lingo, så kalles det kongruens.
Jeg antar at det viser at du ikke prøver å gi ut et visst inntrykk. Mange gutter oppfører seg på en viss måte rundt jenter, i den tro om at de vil få seg noe. Jenter kjenner igjen en gutt som har en agenda enkelt som bare det.

Jeg tror at mange er inkonsistente er
1) De er ikke like flinke til å følge den prosessen de vet funker (f.eks varme opp)
2) Egoet som stooper deg. Dette gjelder spesielt etter en god periode. Da ønsker du ikke å ha en kveld som bryter med identiteten "jeg er flink med jenter"

Det er i hvert fall min erfaring.

Jeg er så enig i det her!

Selveste

Hadde satt pris på om Roark kunne utdypet litt mer om hvordan man undertrykker (i mangel på et befre ord) egoet, siden det virket som han går mye ut. Føler det er veldig i veien for tiden :)

Roark

slettet