Hvordan sjekke opp en politimann?

Started by Kjerst1, July 05, 2013, 22:10:53 PM

Previous topic - Next topic

Kjerst1

De helgene jeg har vært ute det siste halvåret har jeg lagt merke til en utrolig kjekk politimann. Han har vært på jobb hver gang jeg har sett han, og han har stort sett vært opptatt med å rydde opp blant andre som har vært fullere enn meg. Jeg har en gang kommet i posisjon til å prate med han, men den andre politimannen ropte på han før de kjørte bort med blålys og sirener.

Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å fange inn politimannen min. Jeg er redd for at om jeg tar kontakt med ham hver gang han er på jobb så blir jeg oppfattet som hun slitsomme som alltid vil prate med ham. For jeg har prøvd å komme i kontakt med han noen ganger, men han blir alltid opptatt med noen andre. Jeg har kastet fra meg tanken på å bli så full at det er meg han må prioritere, men det var jo en artig tanke som satte fart på mine erotiske fantasier om ham.

Har noen vært i samme situasjon? Noen gode forslag til hvordan gå frem her?

Koraboros

Spør om han vil ta en kaffe en dag. Få telefonnummeret hans. Ta kontakt dagen etter og avtal å møtes. Ikke gå rundt grøten.

vinteRR

+ pass på at du fremstår noenlunde edruelig så han tar henvendelsen seriøst :)

Eksotisk

Mange kommer kanskjer ikke til å være enig med meg men jeg er helt imot at jenta skal ta kontakt først. Man merker i ettertid hvor mye det har betydd og kommer til å bety for forholdet og dynamikken mellom jenta og gutten. Hvis man går inn dypere så blir damen the apporacher og mannen blir the accepter. Da er rollene snudd og det er damen som jakter på mannen. Menn liker sjeldent å bli jakta på. De vil som regel ikke ha en dame som allerede virker veldig interessert og vil så gjerne bli kjent med han. Drømmedama deres er ofte en som de har klart å imponere og jobbet for å få.

Det jeg mener du burde gjøre er:

1) Se bra ut
2) Gjøre deg selv tilgjengelig sånn at menn kan lett komme i kontakt med deg
3) Vis interesse ved å gi han øyekontakt og smil (noen menn trenger mer litt ekstra øyekontakt for å skjønne greia)

Hvis du følger de tipsene og han fortsatt ikke kommer bort så er han enten ikke interessert, har dame eller er for sjenert. Men frykt ikke fordi en sånn mann vil du uansett ikke ha.

Sherminator

Quote from: Eksotisk on July 06, 2013, 21:04:25 PM
Mange kommer kanskjer ikke til å være enig med meg men jeg er helt imot at jenta skal ta kontakt først. Man merker i ettertid hvor mye det har betydd og kommer til å bety for forholdet og dynamikken mellom jenta og gutten. Hvis man går inn dypere så blir damen the apporacher og mannen blir the accepter. Da er rollene snudd og det er damen som jakter på mannen. Menn liker sjeldent å bli jakta på. De vil som regel ikke ha en dame som allerede virker veldig interessert og vil så gjerne bli kjent med han. Drømmedama deres er ofte en som de har klart å imponere og jobbet for å få.

1) Se bra ut
3) Vis interesse ved å gi han øyekontakt og smil (noen menn trenger mer litt ekstra øyekontakt for å skjønne greia)

Hvis du følger de tipsene og han fortsatt ikke kommer bort så er han enten ikke interessert, har dame eller er for sjenert. Men frykt ikke fordi en sånn mann vil du uansett ikke ha.

Jeg liker at jenter tar initiativ. Siden han er i jobbbmodus så er det liten sjanse for at han tar  initiativ, derfor bør du gjøre det.

Potet

1) Se bra ut

Stygt å si det, men dette er en av hovedgrunnene til at mange jenter kun ender opp med douchbags og playere, for det er de gjerne de eneste som tørr å prøve seg på dem (utendom de som er alt for fulle). Man kan argumentere med at menn som ikke er selvsikre nok til å gå bort til deg ikke er noe for deg uansett, men det er mange andre faktorer som også spiller inn om man går bort til en jente. Mange menn er rett og slett usikre på om jenta er interessert og tørr ikke prøve seg før de virkelig vet at hun er interessert. Jepp, vi er dårlige til å ta hint. Andre ganger vet vi hun er interessert, men trenger et lite push. At du tar kontakt selv er ofte alt som skal til for at han tar det videre.

Hvis hun ikke tar kontakt kan det funnke bra hvis han er tiltrukket av henne og samtidig har ballene til å gå bort til henne i edru tilstand mens han er på jobb. Kan vanskelig tenke meg en mann som ville gjort det. Selv om du først tar initiativ betyr det IKKE at det er du som jager. Kun at det er du som tar kontakt først. Du kan fortsatt flørte og tease han slik at det etter hvert ender med at det er han som jager. Det at du først tar kontakt betyr i utgangspunktet at du synes han virker interessant og ser om han er noe å samle på. Hvis du fortsetter med å være den som alltid tar initiativet, den som alltid må dra alt videre og som viser mest interesse (og gjerne for mye interesse for tidlig) er jeg enig med at det er hun som jager, men noen ganger er man nødt til å jage (eller rettere sagt pushe) siden motparten er for passiv eller ikke tørr/forventer at den andre parten skal gjøre til tross for at den parten EGENTLIG er veldig interessert.

Man skaper sin egen lykke. Jeg vet godt hva jeg ville gjort.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Eksotisk

Stygt å si det, men dette er en av hovedgrunnene til at mange jenter kun ender opp med douchbags og playere, for det er de gjerne de eneste som tørr å prøve seg på dem (utendom de som er alt for fulle).

En del av kvinnelig game er å filtre ut de som er genuit interesserte fra "players". Er ikke sikker på hva din definisjon på player er men en mann er bare interessert i sex med damer han er fysisk tiltrukket av men ikke kjenner. Det er damas oppgave å finne ut hans intensjon. Det er en del av vårt game.

QuoteMange menn er rett og slett usikre på om jenta er interessert og tørr ikke prøve seg før de virkelig vet at hun er interessert. Jepp, vi er dårlige til å ta hint.
Da må jenta gi mer hint enn hun tror. Det er lov å vise interesse men ikke ta kontakt først.

QuoteAndre ganger vet vi hun er interessert, men trenger et lite push. At du tar kontakt selv er ofte alt som skal til for at han tar det videre.
Trenger du push fordi du er sjenert eller fordi du ikke er interessert nok i henne?

QuoteSelv om du først tar initiativ betyr det IKKE at det er du som jager. Kun at det er du som tar kontakt først. Du kan fortsatt flørte og tease han slik at det etter hvert ender med at det er han som jager. Hvor mange menn tenker at en dame som tar kontakt først ikke  Det at du først tar kontakt betyr i utgangspunktet at du synes han virker interessant og ser om han er noe å samle på
Det er ikke mange menn der ute som blir kontaktet først av damer fordi det ikke er mange damer der ute som tar først kontakt med menn. De damene som tar kontakt først er som regel allerede veldig interesserte i mannen. Derfor kommer han mest sannsynlig til å tolke det som at hun er veldig interessert. Trist men realitet.

QuoteHvis du fortsetter med å være den som alltid tar initiativet, den som alltid må dra alt videre og som viser mest interesse (og gjerne for mye interesse for tidlig) er jeg enig med at det er hun som jager, men noen ganger er man nødt til å jage (eller rettere sagt pushe) siden motparten er for passiv eller ikke tørr/forventer at den andre parten skal gjøre til tross for at den parten EGENTLIG er veldig interessert.
Ikke glem at det skal ikke mye til for å påta seg rollen som den som jakter.

Roark

slettet

Eksotisk

At dama tar først kontakt høres bra ut i teorien. men la oss ser for oss scenarioet. Dama tar kontakt med mannen og prøver å få til en samtale med han. Hun spør han om han kunne tenke seg å være med på date en dag og ber om nr hans. Han er smigret og takker ja. Det er fortsatt hun som skal IGJEN ta kontakt for å arrangere daten, hvor det skal foregå og hva de skal gjøre. Blir ikke rollene snudd da? jakter ikke hun på han nå?

Hvis man tenker realistisk og tar kjønnsroller i betraktning samt menns idé av hvordan de kaprer drømmedama så innser man at det ikke er ideelt for han at dama jakter. Det kan være koselig hendelse som gir han litt egoboost men jeg er nesten sikker på at de fleste menn foretrekker at de selv har initiert kontakt og beseiret dama.

Hvis dama er kun ute etter sex/noe casual så går det helt greit at hun tar kontakt.  Men vil man ha romantikk og seriøs forhold så er det best at manne tar det første steget.

Jeg vil så gjerne høre hvordan konstruktørene tenker også.  :)

bareAre

Menn liker sjeldent å bli jakta på. De vil som regel ikke ha en dame som allerede virker veldig interessert og vil så gjerne bli kjent med han. Drømmedama deres er ofte en som de har klart å imponere og jobbet for å få.

Her kjenner jeg meg ikke igjen, det er vel ganske mange menn sitt ønske å bli "jaktet" på? ;) Hvis man ER player (etter en bestemt definisjon), så liker man det kanskje ikke like godt (vil ha utfordring, men det er det jo fortsatt, det er mye som kan gå galt), men var ikke målet å nettopp finne ut/filtrere de ut?

Veldig enig med det som blir sagt om at du ikke trenger "selge" deg selv om det er du som tar kontakt først. Du kan fortsatt spille "gamet" ditt og være mer laidback etter åpning. Husk at det er mange fisk i havet både for menn og kvinner, så vil du ha akkurat en bestemt fisk, så må du gjøre litt og vise litt interesse for at noe skal skje selv. Eller så får man vente til en player som kjenner dine signaler og er vant til/tør å handle på disse.

Dama tar kontakt med mannen og prøver å få til en samtale med han. Hun spør han om han kunne tenke seg å være med på date en dag og ber om nr hans.

Hvis det skjer kun fra hennes side og samtidig bruker ordet "date", så er jeg helt enig at det er å vise for mye interesse, for tidlig. Men man tar det gradvis og ser om han viser interesse eller blir stående. Om han ender opp med å ikke ta noe initativ overnfor jenta og ikke fører samtalen videre, så skader det iallefall ikke å invitere på en kaffe på slutten. Av og til må man ta sjangser her i livet og blottlegge seg litt for å vinne. Alternativet til å ikke invitere på kaffe (hvis han ikke foreslår det selv eller bidrar i samtalen til slutt) er å aldri møte han igjen og det er iallefall ikke noe bra "game".

Quote.. fleste menn foretrekker at de selv har initiert kontakt og beseiret dama

Vi skal nok klare å omdefinere og snu om på hvordan det hele skjedde uansett ;)

vinteRR

Det er helt klart best å gjøre seg tilgjengelig. Dog kan jeg forestille det blir vanskelig for politimannen å ta initiativ i uniform. Men hvem vet... :-D

Dwerg

For å være helt ærlig så ser jeg lite håp her. Hvis ikke du klarer å få tak i han utenfor arbeidet hans.
Problemet er at det finnes en lov som gjør folk i maktposisjoner mye mer forsikitig.

Straffeloven §193, første ledd.
QuoteDen som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 6 år.
http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#193

Problemet med denne loven er at den kan tolkes på mange måter, den sier ingenting om dere møttes igår eller har datet i 3 måneder før dere har sex. Og ja den regner også med frivillig sex. Uansett så kan denne loven kombinert med profesjonell opptreden gjøre det vanskelig sjekke han opp, og det kan hende han sier nei selv om han har lyst til å si ja.

dagligvare

Neste gang du treffer ham så sier du "beklager at jeg forstyrrer deg i arbeidet, men her har du telefonnummeret mitt." Og så gir du ham en lapp med telefonnummeret ditt på.

Er han interessert tar han kontakt. Hvis ikke så er han ikke interessert.

dagligvare

1) Se bra ut

Du forstår at han er på jobb eller??

Dette vil selvfølgelig aldri fungerere.

--WTF?--

Quote from: Dwerg on July 07, 2013, 16:52:52 PM
For å være helt ærlig så ser jeg lite håp her. Hvis ikke du klarer å få tak i han utenfor arbeidet hans.
Problemet er at det finnes en lov som gjør folk i maktposisjoner mye mer forsikitig.

Straffeloven §193, første ledd.
QuoteDen som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 6 år.
http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#193

Problemet med denne loven er at den kan tolkes på mange måter, den sier ingenting om dere møttes igår eller har datet i 3 måneder før dere har sex. Og ja den regner også med frivillig sex. Uansett så kan denne loven kombinert med profesjonell opptreden gjøre det vanskelig sjekke han opp, og det kan hende han sier nei selv om han har lyst til å si ja.

Nei, denne paragrafen omfatter ikke frivillig sex, den omfatter maktmisbruk. Og i norsk rett så er det lovgivers intensjon og ikke lovens bokstav som er utslagsgivende.
Men at det vil være uprofesjoneli opptreden mens han er på jobb, er en annen diskusjon. Kan bare svare for meg selv på det punktet: jeg holder jobb og flørting helt adskilt.

Ville heller ikke tatt det for gitt at politifolk (eller noen som helst jeg ikke kjenner) automatisk bekjenner seg til "spillparadigmet", der den ene parten "jakter" og den andre "blir jaktet på". Noen mener at det ikke handler om et spill i det hele tatt, men å legge fra seg alle spillene slik at man kan finne hverandre.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.