Vil ikke gi ut nr etter avtalt møte og falske(?) profiler

Started by bareAre, July 11, 2013, 19:02:44 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Har datet en del på Sukker og sitter med en følelse av at jeg av og til snakker med gutter eller at iallefall noe ikke stemmer..

Minst fire ganger har jenta nektet å gi ut nr sitt, etter at vi har avtalt sted og tid. Jeg har gjerne skrevet noe a la "Nr mitt er xxxxx, send meg gjerne nr ditt slik at jeg kan si ifra hvis noe skjer på veien". I ett tilfelle har dama lagt igjen beskjed på Sukker at hun ikke fant meg og dro hjem (hun hadde da nr mitt, event. kunne hun skrevet "Hvor er du" på Sukker), en annen gang dukket hun bare ikke opp, hørte ikke noe etterpå. Det var noen som fniste i bakgrunnen der og fikk litt følelse av å bli lurt, men jeg vet jo ikke sikkert.. Det er stort sett jenter på 23-24 og opp mot 30, så jeg tviler på at det er nerver som spiller inn.

To andre ganger har jenta lurt på hvorfor jeg vil ha nr dems.. Da har jeg prøvd å forklare at mobilen min ikke har Sukker/nettleser og det er kjekt å kunne si ifra hvis det skjer noe på veien. Senest i dag fikk jeg som svar "Hvorfor vil du ha nr mitt? Det er jo bare ett uforpliktende møte.. ". Og når jeg forklarte kort hvorfor, så leste hun ikke engang meldingen (står som ulest) og hun har ikke sendt melding eller gjort noe etter det. Ei anna har svart "da får det heller være".

Hvis jeg bodde rett ved, så hadde det vært lite problem å bruke 5 minutt på noe som flaker og risikere det. Men når jeg bruker mer enn en halvtime bort med bane og en halvtime tilbake, + venting og styr, så er det ikke like gøy. Nå har jeg såpass overflod på Sukkerdating at det ikke er et stort problem å droppe noen dater og har aldri opplevd flake etter at hun har gitt nr (ulistet eller ikke), men det er litt irriterende å snu helt om på kveldens program. Må sies at i siste tilfellet nå er det hun som markerte meg som interessant og startet det hele. I ettertid ser jeg at hun også har noen rare setninger (byttet om rekkefølgen på to ord), samt noen stavefeil. Både i melding og profilen sin. Det er samlet litt mistenksomt. Erfaringen min er at jenter er flinkere skriftlig og litt mer nøye på sånt.

Andre som har opplevd lignende eller har forslag til gode formuleringer slik at jenta ikke blir irritert over at jeg helst vil ha nr hennes? Jeg kan ikke skjønne et et oppegående menneske ville ha problem med det, men det kan jo være at det er noe jeg ikke ser oppi det hele..

sitronsaft

Beklager hvis dette er en smule utenfor hva du ønsker å ha svar på.

Jeg kan ikke snakke for alle jenter når jeg sier dette. Men personlig, og dette går for noen av venninnene mine også, er jeg veldig forsiktig med å gi ut nummeret mitt.
1) Fordi dersom fyren er et krapyl jeg aldri vil se igjen har han i alle fall ikke nummeret mitt. En måte for meg å ha et "fortrinn" - jeg kan kontakte ham, men han skal ikke kunne kontakte meg før jeg vet at han er "trygg"
2) For at han ikke skal kunne finne ut mer om hvem jeg er før jeg vil at han skal det, f.eks søke meg opp på 1881, også videre på Facebook og lignende
3) Sukker er "relativt uforpliktende", det vil si det er nok en del jenter (og gutter) som bare er inne og kikker. Har for eksempel ei venninne som har kjæreste, men hun er inne og kikker etter hvilke venner som finnes der, hva de foretar seg også videre. Å gi ut nummeret sitt kan føles "forpliktende" for enkelte jenter, og de føler dermed de "risker" noe ved å gjøre det

Ellers høres den jenta som hadde venninner som fniste i bakgrunnen ut som  noen som ikke var i aldersgruppen "24-30 år" i mine øyne. Og dersom hun må ha venninner med seg som backup for å snakke med deg er hun kanskje ikke noe å samle på heller..

Så pointet mitt er kanskje at jeg forstår hvorfor noen ikke vil gi fra seg nummeret sitt, men samtidig blir det både tungvindt (bare den ene skal kunne ringe den andre) og bakvendt (hvorfor skal bare hun kunne kontakte deg, dere har jo SAMMEN avtalt å møtes) å gjøre det på den måten.
I hvor stor grad har du snakket med disse jentene som ikke ønsker å gi deg nummeret ditt før dere avtaler å møtes?

bareAre

I alle tilfellene jeg har nevnt over, så har dette vært etter at vi har avtalt tid og sted, så jeg antar at folk iallefall ikke gjør en slik avtale hvis de har type/dame eller ikke har intensjon/ønske om å møtes :)

Må sies at jeg i det siste tilfellet ikke snakket veldig lenge (5-6 meldinger) og hun ble umiddelbart med på forslaget til tid og sted. Det er ikke noe uvanlig i forhold til hvor lang tid det ellers har tatt. Det var vel 1-2 dager før jeg ba henne om å sende over nr, men det var først når jeg purret kort tid før møtet at hun kom med dette om uforpliktende møte og jeg skjønte at hun ikke kom til å opplyse om det.

Dwerg

Har bare hatt 2 dater til nå på sukker, så har ikke allverdens erfaring. Hun første sendte meg nummeret uoppfordret når jeg sendte melding på sukker om at jeg kom litt sent, men tror hun var litt sær. Hun andre ville jeg skulle legge henne til på facebook, deretter avtalte jeg date. Hun ga nummeret uoppfordret dagen før daten og lurte på om jeg kunne ringe, hun ville være sikker på at jeg ikke var sosialt tilbakestående eller noe. Uansett så var hun ikke god i hodet.

Jeg vil helst prøve på å få nummeret på date istedenfor før daten, men har ikke fått den sjansen ennå...

Er selv skeptisk til å dele ut nummeret til folk jeg ikke kjenner, og iallefall hvis de er veldig pågående. De 2 som hadde gitt meg nummeret hadde åpenbart problemer med uønskede som tok kontakt. Kan tenkes en del damer har brent seg på å ukritisk dele ut nummeret. Ville heller tatt sjansen på å møte uten sikkerheten av nummeret.

Kjipt det med reisetiden, men du kan jo iallefall prøve uten å blande inn tlfnr.

bareAre

Vi snakker over 150 jenter/dates jeg har hatt som ikke har hatt noe problem med å gi nr sitt, så noe stort problem er det ikke. Men likevel stusser jeg over de 4. For min egen del har jeg skaffet meg eget nr som ikke er snokbart, men det er mer for å skille arbeid og privat.

Anugita

Synes dette bare høres rart ut jeg.. Kan jo hende at de egentlig ikke er så interessert, men bare ute etter bekreftelse på at noen vil ha de? Og når du er interessert i å møte de, så har de fått den bekreftelsen de trenger?

Jeg møter aldri noen uten å ha fått nummer på forhånd, fordi jeg er elendig til å finne fram, og med min flax skjer det ALLTID noe uforutsett på veien... Og jeg liker å kunne si ifra hvis jeg blir forsinka eller forhindra, og jeg forventer faktisk at folk gjør det samme til meg hvis noe skulle dukke opp.


Potet

Bare en liten input til Sitronsaft som ikke ønsker å gi ut nummer for at han ikke skal kunne finne ut noe mer om deg (som Facebook): Dersom kallenavnet på sukker er/inneholder fornavnet ditt er det ofte nok til å finne ditt fulle navn (og man kan dermed stalke deg på Facebook). Bosted og alder er allerede oppgitt på sukker, så med fornavn, alder og bosted kan man vha skattelistene finne alle med det fornavnet som er født i det året og som bor i det området. Temmelig skummelt. Prøv selv, det funker i stor grad, dessverre.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Dwerg

Quote from: Potet on July 12, 2013, 12:23:25 PM
Bare en liten input til Sitronsaft som ikke ønsker å gi ut nummer for at han ikke skal kunne finne ut noe mer om deg (som Facebook): Dersom kallenavnet på sukker er/inneholder fornavnet ditt er det ofte nok til å finne ditt fulle navn (og man kan dermed stalke deg på Facebook). Bosted og alder er allerede oppgitt på sukker, så med fornavn, alder og bosted kan man vha skattelistene finne alle med det fornavnet som er født i det året og som bor i det området. Temmelig skummelt. Prøv selv, det funker i stor grad, dessverre.

Har faktisk gjort dette mange ganger. Funnet både facebook, telefonnummer, inntekt, adresse og fullt navn. Jeg bruker ikke dette på noen måte annet enn å bekrefte at profilen er ekte, også sjekker jeg ut flere bilder på facebook. Vil ikke fremstå som en stalker, så jeg spør heller etter informasjonen selv om jeg allerede har den.
Jeg er en liten datanerd, så jeg er veldig god til dette. Det blir ikke akkurat vanskeligere av at folk bruker samme profilbilde både på sukker og facebook.