Jeg skrev nok innlegget i frustrasjon over at ting tar så lang tid. Etter at jeg startet gå ut så mye siste månedene (ikke bare i helger, men hverdager også), så har jeg nok pushet nivået for hva som er en bra kveld. Jeg har tross alt aldri åpnet og eskalert så mye som nå (iallefall på en bra kveld - noe som først og fremst skjer når det er nok folk til å åpne opp inne på utestedet). Jeg må nok innse at alle har forskjellig utgangspunkt og jeg må bare prøve og feile for å se hva som passer min personlighet og utseendet. Det at jeg nå pusher meg selv og er mer på i en del situasjoner, gjør nok at jeg får tilbakemelding på dette med en gang (mer polarisering), i stedet for å ta nr, dra på date og kanskje få avvisning der. Dette burde jeg jo egentlig sette pris på!
Jeg har noen anelser om hva som jobber imot meg, men om det er dette som avgjør er vanskelig å vite. Det kan f.eks. være ansiktsuttrykk (litt preget av sjenerthet og vil ikke vise følelser) og lite smiling. Jeg har aldri vært veldig utadvent og trives godt alene - så det kan godt være litt sosial usikkerhet som også kommer til syne. Har trodd at dette var noe som ville forsvinne ved å være mye ute og jeg har tatt mye kursing hvor jeg har pushet komfortsonen (f.eks. salsa, gruppekurs i gitarspilling, reising alene, kurs), men disse tingene sitter langt inne. Jeg bare merker at jenter kan bli tiltrukket av gutter uten at jeg ser noen logikk i dette i form av de ting jeg har lært (eller blitt fortalt).