Undertøy

Started by piken, August 04, 2013, 13:37:28 PM

Previous topic - Next topic

piken

Hei jenter (og gutter for den saks skyld).

Jeg har funnet ut at jeg sliter litt med hvor man kan finne bra undertøy som både er fint, behagelig, riktig passform og til en ok pris. Trodde jeg hadde ganske normal størrelse angående BH, men det er vanskelig å finne den hos f.eks Hennes og Maurits. Da jeg var innom der sist ble jeg tipset om at Lindex nok var bedre på størrelser, og jaggu fant jeg ikke 3 BHer i min størrelse på rappen da jeg var innom der.

Så mine spørsmål er derfor:
- Hvor kjøper dere undertøy?
- Hva slags type undertøy liker dere best? Både utseendemessig og mtp komfort. (Gutta kan gjerne svare på utseende!)

Selv digger jeg blondeundertøy og bruker som regel hipstere fra Gina Tricot og Bh-er fra Hennes og Maurits (nå gått over til Lindex).

tore

Quote from: piken on August 04, 2013, 13:37:28 PM
- Hva slags type undertøy liker dere best? Både utseendemessig og mtp komfort. (Gutta kan gjerne svare på utseende!)

String baby

Anugita

Etter at jeg oppdaga ebay handler jeg bare der :) Finner masse fint i min størrelse (som er umulig å finne i kjedebutikkene), ofte til under halve prisen av hva jeg måtte betalt her.

Med tanke på komfort er det vel ingenting som slår bomull, men det er ofte litt kjedelig å se på  ;D

Om du sliter med å finne størrelser, kan også Change og LaLina (hvis du bor i Oslo) være verdt å sjekke ut, men de har rimelig stiv pris...

piken

Takk for tips Anugita!

Mange som anbefaler Change, men jeg synes også de har litt stive priser. Men hvis man finner undertøy som har bra passform og holder seg over tid, så kanskje det er verdt det. Ebay har jeg aldri prøvd, men skal jaggu sjekke ut!


sitronsaft

Jeg har god erfaring med Change. Har aldri passet bh-er fra H&M pga de max fører C-cup, så har handlet en del på Lindex før. Men har prøvd ut Change, og der har du mange utvalg (i passform, utseende, stoff o.l.), i tillegg til at det ikke er dyrt. En bh på Lindex koster raskt 200 kr, mens man kan få bh-er på Change til 3-400 kr, og jeg vil påstå at de holder seg fine lengre. Ingenting er så lite tiltrekkende som slaskete undertøy, spør du meg..
Ellers er eBay også en fin ting, der kan du f.eks få kjøpt bh-er fra Freya til en ganske god pris!
(Men dersom du ikke har sær [stor, liten] størrelse i bh kan du jo likeså godt raske med deg de billige på salg hos ginatricot, H&M og Cubus altså - så lenge du bruker riktig størrelse!)

piken

Takk, Sitronsaft! Er enig i at det kan være verdt å legge i litt mer penger for undertøy som holder seg fint lenger. Når man først har funnet undertøy man er fornøyd med så er det jo ok at det holder seg fint i mer enn 6 mnd. Ifølge HM bruker jeg sær størrelse, men har målt meg i henhold til Change sine "regler" og lest meg opp på hvordan en BH skal sitte ordentlig og føler BHene sitter finere etter at jeg byttet fra 75B til 70C. (Man skal ikke bruke en BH bare fordi den passer, men fordi den sitter perfekt!).

Handlet jo 3 bher på Lindex her om dagen, kanskje jeg skal gå innom Change eller den andre nevnt også og kjøpe et par der også så kan jeg sammenlikne på hvor godt de holder seg titsmessig (pun intended).

Og er det noen som har prøvd sånn klebe-BH? (Aner ikke hva det heter, men man limer den visst bare på foran, til bruk for kjoler med bar rygg osv).

sitronsaft

Bare hyggelig :)
Ja, i forhold til Change sine regler bruker jeg nå plutselig 70F. Kjøpte en bh på Ginatricot i en annen størrelse (den største tror jeg - heller ikke de er spesielt flinke til å ha bh-er som passer til litt ""unormale""), og den sitter greit og er veldig fin (blonder), men den sitter ikke perfekt som du sier. Jeg vil liksom ha noe som sitter perfekt i seg selv og som sitter perfekt med klær på også! Og som selvfølgelig ser fin ut når man tar av seg.

Har prøvd klebe-bh et par ganger, men det har aldri funka for meg. Kan ha noe med at jeg, igjen, faller litt over normalen når det gjelder bh-størrelse, og at det derfor blir vanskelig å holde alt tilstrekkelig på plass. MEN, det skal sies at jeg bare har prøvd billigversjoner, og ikke dyre klebe-bher! Konseptet er jo genialt når man har kjoler i mange forskjellige fasonger, snitt og utkutt osv. Så kan godt være at de funker hvis man investerer litt penger.

Unloved

Hvis du først skal kjøpe dyrt undertøy, som på Change eller LaLina så anbefaler jeg deg å droppe Change og heller bruke litt ekstra på LaLina. Kvalitet koster, nemlig ;) Evt kan du kjøpe noe på LaLina og så skrive ned merke og modell og sjekke ebay ;)

Min erfaring med Change sine BHer er at de har litt større fokus på å SE bra ut enn å være praktiske og komfortable. Greit nok hvis man skal ut på byen f eks, men sånn til hverdags går vel kanskje comfort foran utseende?

Ang klebe-BHer så tror jeg de er mest til nytte for sånne som ikke trenger BH i det hele tatt ;) Hvis du ser hvilke type modeller som har de på, så er det som regel ganske flatbrystede catwalk-jenter. Aldri sett Kate Upton eller Tyra Banks i en sånn ;)

piken

Takk for respons, Unloved!

Jeg har ikke akkurat mye pupper så tror nok jeg kunne klart en klebe-bh for en kveld. Og helt enig at komfort går over utseende 90% av tilfellene. Selv om jeg elsker å ha på undertøy som jeg føler meg sexy i, selv om ingen nødvendigvis skal se det.

Hvor ligger LaLina hen forresten?

Unloved

Hvis du har små pupper kan det jo hende du liker change bedre, eller til og med klarer deg med utvalget på i de vanlige klesbutikkene ;)
Vi som desverre ikke klarer oss med slikt utvalg bør derimot tenkte kvalittet kvalitet kvalitet ;)

LaLina ligger i Ullevålsveien 10

piken

Har små, men likevel sær størrelse :P

Jeg får ta meg en tur på både Change og LaLina og se på uvalget og se hva det blir. Og syns ikke det er feil å tenke kvalitet uavhengig av størrelse, selv om jeg strengt tatt ikke trenger BH for puppene sin del så er det greit at de ser bra ut og ikke er slaskete i stoffet etter 2 vask. (Synes de fra HM har en tendens til å utvide seg ganske mye i strikken og at spilen gnager seg ut fort).

Unloved

Hehe ja, husker de marerittopplevelsene fra ungdomsskolen med BHer fra H&M, som ikke bare ga NULL støtte men også skled og gnagde, og bøylen ga skikkelige kjøttsår på siden ;)

HATET å bruke BH helt til jeg var på LaLina og fikk min første i rett størrelse. Nå er jeg totalt avhengig :D

Husk å kun gi de håndvask, strikken blir visstnok slått ihjel i maskin. Det gjelder vel forøvrig truser også.

piken

Huff jeg er alt for dårlig til å gi Bh-ene mine god behandling. Men det er nok også fordi jeg ikke har mange nok til å vente til jeg gidder å ta en håndvask. En gang i tiden eide jeg jo sånne vaskeposer også, men de har visst blitt borte.

Høstforsett: Skaffe fint og bra undertøy OG ta vare på det!

Unloved

Hvis du tar de utenpå singlet går det lenger tid mellom hver gang du trenger å vaske dem ;)
Men det funker vel best på vinteren når man har en genser utenpå der igjen...

Greeneyed

Quote from: Unloved on August 05, 2013, 00:31:12 AM
Hvis du tar de utenpå singlet går det lenger tid mellom hver gang du trenger å vaske dem ;)
Men det funker vel best på vinteren når man har en genser utenpå der igjen...

Haha :D

Er altfor dårlig på å gi bh-ene mine god behandling jeg også ... :/

Men for å svare på spørsmålene:
1) Jeg kjøper mest hos Change. Har ikke funnet størrelsen min noe annet sted, men kan ikke akkurat velge og vrake der heller. Blæ, hater BH-shopping!

2) Sånn utseendemessig varierer det hva jeg synes er fint, men litt blonder pleier ikke å være helt feil. Når det gjelder komfort er jeg fornøyd så lenge undertøyet sitter godt og ikke gnager eller klør noe sted :)