En del ålreite svar her allerede, men jeg vil skyte inn at det ikke nødvendigvis er et så "stort" problem som du tror. At du henger deg opp i noe som du ikke nødvendigvis trenger å "micro-manage".
Sitat:
"Jeg har inntrykk av at det er essensielt for majoriteten av jenter å føle seg mer attraktive i forhold til gutten, i dating/forholds fasen. Så om hun føler seg mindre attraktiv enn meg, vil det fort bli et problem."
Jeg vet ikke nok om situasjonen til å si "sånn er det/sånn er det ikke" (det kan hende det du sier stemmer med denne jenta) MEN dette sitatet er et BELIEF som ikke nødvendigvis stemmer, som du baserer videre handling på. (Du tror at det "fort vil bli et problem" så du gjør ting for å prøve å unngå det)
Jenter ønsker selvfølgelig å være attraktiv, men i forhold til gutten..? Jeg vet ikke ass.. Hvor har du det fra? De ønsker jo å møte attraktive gutter..? Hvorfor skal de ville møte gutter de ser på som mindre attraktive enn seg selv?
Hører man ofte: "yeah Im way out of his league, Im gonna fuck him tonight!" Ehhh NOPE! Å være like / mer attraktiv enn jenta er jo BRA! Slutt å degrader deg selv!
(keep in mind, at behavioral traits er det jenter synes er attraktivt hos gutter, jeg får en følelse av at du snakker om utseende ditt ..? Og tillegger ditt utseende kontra hennes utseende mer betydning enn nødvendig fordi ((du tror?)) hun gjør det)
Forstår heller ikke om dette har kommet eksplisitt til uttrykk eller om det er du som TOLKER signalene hennes i den retningen.
Man kan jo si at hun kanskje føler at du er et catch, og at hun må være litt on her toes for å beholde deg.
Er det nødvendigvis en dårlig ting..?
En PU coach nevner at når LSE (Low Self Esteem) jenter nevner sine usikkerheter, så kan det være bedre å ikke "argumentere i mot" , men påpeke at man ikke dømmer eller bryr seg om usikkerheten det er snakk om, fordi i jentas verdensbilde er issuet hennes 100% reellt, og om du motsier henne (for å forsikre henne), skaper det MINDRE tillit, fordi hun "VET" at hun er "stygg".
Heller vis at du liker henne som hun er!
Enig med folka som sier handling over ord!
La henne kjenne at du liker henne for den hun her framfor å føle at du må ta ansvar for hennes selvbilde.
Tror det er viktigere for henne at du er rolig og stabil og tålmodig med hennes usikkerhet, framfor å kjempe mot usikkerheten hennes head-on og prøve å "bekjempe" den. (Man hever seg på en måte ett hakk over problemet)
Usikkerhet er gjerne litt deep-rooted, ta tiden til hjelp framfor å forsøke å logisk overbevise henne om at usikkerheten hennes er unødvendig. (Hjelper sjelden if ever)
Selvfølgelig kan du gi henne komplimenter osv. Men kanskje understrek kjemien og det at dere har det gøy sammen, ikke bare utseende-relaterte komplimenter. "Du er søt" og "Du er fin" er komplimenter som kan gå både på utseende og personlighetstrekk. (LSE girl compliment starter-kit)
La "petty issues" være "petty issues", men uten å dømme. Tålmodighet og kjærlighet.
Peace and LØØØV
FatBwoiii