Hvordan få henne til å føle seg mer attraktiv?

Started by Openingherisont, August 13, 2013, 14:06:25 PM

Previous topic - Next topic

Openingherisont

Har datet en jente nå i 2,5 mnd. Vi har det utrolig gøy sammen og har god kjemi. Det er ikke mye usikkerhet og vi skriver meldinger til hverandre hver dag. Men i det siste har vi hatt noen episoder da hun viser at hun føler seg mindre pen enn meg. Personlig føler jeg ikke at dette er tilfelle, da hun i mine øyne ser mye bedre ut enn meg.

Jeg har inntrykk av at det er essensielt for majoriteten av jenter å føle seg mer attraktive i forhold til gutten, i dating/forholds fasen. Så om hun føler seg mindre attraktiv enn meg, vil det fort bli et problem.

Det jeg har gjort hittil, for å få henne til å føle seg bedre, er å degradere min egen verdi, for å vise henne at jeg ikke ser på meg selv som en som overgår henne. Har også trappet opp med komplimentene. Problemet har nok rot i at jeg i utgangspunktet har vært for passiv på å anerkjenne skjønnheten hennes. Og at hun derfor ikke føler seg bra nok for meg.

Mitt spørsmål er da:
Har noen av dere opplevd noe lignende? Og som kan si meg om det er noe annet jeg kan gjøre for å skifte inntrykket jenta har av situasjonen?

Jeg tror jeg vet hva problemet er, men mangler tips til å løse det.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Unloved

Hvor gammel er hun egentlig? Hun høres ganske ung og usikker ut.
Tror ikke det hjelper å påpeke dine egne feil, for da kommer hun plutselig bare til å se dem hun også.

Komplimenter på utseendet er kanskje ok, men det kan jo fort bli litt mye "sier han det bare for å berolige meg uten å mene det?" osv osv.
Bruk minst like mye, eller kanskje mer, tid på å forsikre henne om at du liker henne for mange andre grunner som du ikke finner hos det hun anser er pene jenter, fordi "pene" jenter er brødhuer eller noe i den duren.
Hvis hun innser at akkurat HUN er din type jente, så kan hun forhåpentligvis lære seg å drite i "trusler" fra det som er HENNES type jente.

vinnersmilet

Dette kan du ikke fikse. Men du kan gjøre det til en ting som bare kommer opp nå og da med å unngå sånne diskusjoner. Det som kanskje ikke gir mening er å faktisk også droppe komplimenter som har med utseendet hennes å gjøre.  Alt som får henne til å fokusere på det enten negativt eller positivt fastholder tenkesettet hennes.

Hun må jo være flink i noe i jobb/studie/hobby sammenheng. Fokuser på dette når det gir mening, og så fokuser heller på å være den beste versjonen av deg selv og at dere ikke sitter å prater om følelser og hvordan dere ser dere selv ofte i det hele tatt. Det fins plass for dette men det bør ikke være dominerende i forholdet.

I sære tilfeller er det fisking etter en boost. Dersom dere har en lett tone ellers og det fins en humor i dette så burde det ikke være noe problem. Og hvis det bare er boosten hun skal ha, og det ikke blir masete o.l så koster det jo ingenting å gi henne nå og da. (Og alltid gi boosten er dårlig det også fordi da venner hun seg til å få den, pluss at den bli mindre og mindre verdt for henne)

"Det jeg har gjort hittil, for å få henne til å føle seg bedre, er å degradere min egen verdi, for å vise henne at jeg ikke ser på meg selv som en som overgår henne. Har også trappet opp med komplimentene"

dette ville jeg slutta med i dag.

"Problemet har nok rot i at jeg i utgangspunktet har vært for passiv på å anerkjenne skjønnheten hennes."

du dater henne, dere er intime med hverandre. egentlig så holder det. sett pris på henne på dine egne premisser.

Stemning

Se på henne som om du tenner på henne når det går mot intimitet. Betrakt henne med øyne som sier: "Du er akkurat sånn som jeg liker". For eksempel like før det er naturlig å kysse henne, så lener du halveis inn, men venter. Ser på henne og smiler som om du ikke ville vært noe annet sted enn der med henne. Så kommer kysset. Da kan jeg love deg at hun ikke betviler hva du syns henne eller hvor fornøyd du er med hvordan hun er eller ser ut.

Openingherisont

Takker for innspill. Hun er 25 år, men jeg tror usikkerhet i forhold til utseende, finnes hos de fleste jenter i alle aldre. Tonen vår er lett, og dette er ikke noe som jeg hører ofte. Muligens er det vel som vinnersmilet sier, bare en boost trengs. For hun blir veldig fort glad igjen etter å ha blitt fortalt hvordan jeg ser på henne. Hun minner litt om den stygge andungen, som har hørt at hun var stygg som liten, men som i senere alder har blitt ganske heit.

Bare for å utdype litt det med "degraderingen av verdi", så påpeker jeg ikke feil som i "dealbreakers", men heller det at jeg for eksempel har litt nerdete tendenser eller at hun er mye heitere enn meg på byen f.eks. Men som dere sier er kanskje ikke dette en lur strategi.

sitronsaft

Quote from: Unloved on August 13, 2013, 14:44:08 PM
Hvor gammel er hun egentlig? Hun høres ganske ung og usikker ut.
Er ikke helt enig. Hun kan fint være i tjueåra og fremdeles være usikker. For eksempel kan hun ha blitt mer sikker på seg selv i løpet av årene, men når hun nå er i en "sårbar" situasjon ved å date en gutt hun liker, kommer gjerne usikkerhetene tilbake. Og da trenger hun gjerne bare en boost, ja.

Synes forøvrig det høres veldig trist ut at du skal snakke nedlatende om deg selv for at hun skal føle seg bedre! Slutt med det :)

Potet

Vet du om det er kroppen, ansiktet eller generelt alt hun sliter med?  Kroppen kan gjøres noe med, ansiktet handler mer om aksept. Hvis det er ansiktet kan du prøve å hjelpe henne med å få tankegangen om at det hun ikke kan gjøre noe med er noe man bare må akseptere og slutte å bruke energi. Få henne til å få denne instillingen, ikke påpek det i retning mot ansiktet.

Hvordan kler hun seg? Hvis hun kler seg mer sexy vil hun også føle seg mer sexy. Hvis hun prøver å få en mer sexy stil er det viktig å approve stilen ved f.eks. å viske til henne i øret (gjerne når du er ute blant andre) at det hun har på seg nå/hadde på seg i går gjorde deg helt spinnvill og du sliter med å styre det selv.

Uansett mangler hun nok selvtillit og tro på sin egen attraktivitet. Hvis hun begynner å trene er noe som kommer til å øke selvtilliten hennes. Dansing kan også hjelpe for da kommer hun mer i kontakt med kroppen sin, føler seg mer feminin (jenter har en helt tydelig feminin rolle i dansing) og kan gjøre at hun føler seg mer elegant. Om hun er den litt mer vågale typen kan du prøve å overbevise henne om å begynne med burleskdansing eller poledansing (faktisk sykt god trening!), men det virker som at det kanskje ikke vil være det smarteste for en som tydelig er veldig usikker på seg selv.

Liker tipset til stemning. Handlinger er sterke enn ord. Vis det også når du har sex at du tydelig er skikkelig kåt på henne og uttrykk det gjerne med ord under akten.

Slutt med å dra din egen verdi ned.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

FatBoy

En del ålreite svar her allerede, men jeg vil skyte inn at det ikke nødvendigvis er et så "stort" problem som du tror. At du henger deg opp i noe som du ikke nødvendigvis trenger å "micro-manage".

Sitat:
"Jeg har inntrykk av at det er essensielt for majoriteten av jenter å føle seg mer attraktive i forhold til gutten, i dating/forholds fasen. Så om hun føler seg mindre attraktiv enn meg, vil det fort bli et problem."

Jeg vet ikke nok om situasjonen til å si "sånn er det/sånn er det ikke" (det kan hende det du sier stemmer med denne jenta) MEN dette sitatet er et BELIEF som ikke nødvendigvis stemmer, som du baserer videre handling på. (Du tror at det "fort vil bli et problem" så du gjør ting for å prøve å unngå det)
Jenter ønsker selvfølgelig å være attraktiv, men i forhold til gutten..? Jeg vet ikke ass.. Hvor har du det fra? De ønsker jo å møte attraktive gutter..? Hvorfor skal de ville møte gutter de ser på som mindre attraktive enn seg selv?
Hører man ofte: "yeah Im way out of his league, Im gonna fuck him tonight!" Ehhh NOPE! Å være like / mer attraktiv enn jenta er jo BRA! Slutt å degrader deg selv!
(keep in mind, at behavioral traits er det jenter synes er attraktivt hos gutter, jeg får en følelse av at du snakker om utseende ditt ..? Og tillegger ditt utseende kontra hennes utseende mer betydning enn nødvendig fordi ((du tror?)) hun gjør det)
Forstår heller ikke om dette har kommet eksplisitt til uttrykk eller om det er du som TOLKER signalene hennes i den retningen.

Man kan jo si at hun kanskje føler at du er et catch, og at hun må være litt on her toes for å beholde deg.
Er det nødvendigvis en dårlig ting..?

En PU coach nevner at når LSE (Low Self Esteem) jenter nevner sine usikkerheter, så kan det være bedre å ikke "argumentere i mot" , men påpeke at man ikke dømmer eller bryr seg om usikkerheten det er snakk om, fordi i jentas verdensbilde er issuet hennes 100% reellt, og om du motsier henne (for å forsikre henne), skaper det MINDRE tillit, fordi hun "VET" at hun er "stygg".
Heller vis at du liker henne som hun er!

Enig med folka som sier handling over ord!
La henne kjenne at du liker henne for den hun her framfor å føle at du må ta ansvar for hennes selvbilde.

Tror det er viktigere for henne at du er rolig og stabil og tålmodig med hennes usikkerhet, framfor å kjempe mot usikkerheten hennes head-on og prøve å "bekjempe" den. (Man hever seg på en måte ett hakk over problemet)
Usikkerhet er gjerne litt deep-rooted, ta tiden til hjelp framfor å forsøke å logisk overbevise henne om at usikkerheten hennes er unødvendig. (Hjelper sjelden if ever)

Selvfølgelig kan du gi henne komplimenter osv. Men kanskje understrek kjemien og det at dere har det gøy sammen, ikke bare utseende-relaterte komplimenter. "Du er søt" og "Du er fin" er komplimenter som kan gå både på utseende og personlighetstrekk. (LSE girl compliment starter-kit)

La "petty issues" være "petty issues", men uten å dømme. Tålmodighet og kjærlighet.

Peace and LØØØV
FatBwoiii

Openingherisont

Quote from: FatBoy on August 14, 2013, 11:00:09 AM
"Jeg har inntrykk av at det er essensielt for majoriteten av jenter å føle seg mer attraktive i forhold til gutten, i dating/forholds fasen. Så om hun føler seg mindre attraktiv enn meg, vil det fort bli et problem."
Jeg vet ikke nok om situasjonen til å si "sånn er det/sånn er det ikke" (det kan hende det du sier stemmer med denne jenta) MEN dette sitatet er et BELIEF som ikke nødvendigvis stemmer, som du baserer videre handling på.

Jeg baser denne beliefen på inntrykk jeg har fått både fra venninner og andre jenter + litt undersøkelser. Mulig jeg tar helt feil, men du kan jo spørre deg selv hvor mange mindre "pene" jenter du har sett, som er sammen med virkelig kjekke gutter?

De fleste havner stort sett sammen med like "pene" partnere (noe jeg føler i dette tilfellet). Dette finnes det undersøkelser på. Har gått ut på at gutter og jenter først har gradert hverandre, typ.  1-10. Deretter plassert seg etter den partner de føler at de matcher best med. Da har så vist seg at de har valgt seg inn ganske så presist i forhold til det nummeret folk har gradert dem med.

Undersøkelser har jo også vist at forhold varer lengre, når jenta er gradert som "penere" enn gutten i forholdet. Og noen jenter vet jeg tenker litt på dette, blant annet så har jenta jeg dater nå nevnt dette.

Nå er det ikke slik at jeg henger meg alt for mye opp i det. Er jo veldig overfladisk. Men tanken bak er at jeg har lest at noen jenter kan bli litt skremt bort, om de føler at gutten har litt "over the top" mer verdi enn henne.  Vet at dette kanskje var å dra tankene langt, men det var dette som var bakgrunnen for tankene. Tenkte derfor at å degradere meg selv (men da i veldig liten grad enn mange har tolket det her) ville få henne til å ikke føle seg like skremt, men har innsett at dette var dumt.

Jeg tror dette er snakk om en boost, og at jenta ønsker seg bekreftelse på at jeg ser på henne som sexy og heit. Og det at ettersom hun har en fortid med dårlig selvtillit og bekreftelse på dette, så vil behovet for bekreftelse være større.

Potet

Det kan også forklares med at de skikkelig kjekke gutter er klar over sin attraktivitet og dermed går for de virkelig pene jentene fordi de vet de kan. Jeg har sett tilfeller av ganske kjekke gutter som er samme med jenter som er langt mindre attraktive og da er det etter min erfaring (ikke nødvendigvis rett, men det det jeg har sett og erfart) tilfeller man kan legge inn i minst en av disse kategoriene:
- Gutter som ikke er klar over sin egen attraktivitet/manglende selvtillit (Klarer dermed ikke tiltrekke seg bedre/har gitt opp. jenta er helt tydelig sjefen i forholdet)
- Eller gutter som at de har vært sammen med jenta i mange år og han har blitt kjekkere/hun styggere
- Eller at hun har en spesiell egenskap ved seg (f.eks. store pupper eller en sær personlighet som matcher hans sære personlighet) som er så viktig for gutten at det trumfer at hun ikke er så pen. Så egentlig får han viljen selv om det virker som en misbalanse utseendemessig.

Jeg har sett langt flere tilfeller av digge damer som er sammen med gutter som ikke er akkurat like pene rent fysisk, men at gutten kompenserer på andre områder. Det er generelt ikke like lett for jenter å kompensere hvis man er heselig utseendemessig fra naturens side. En jente kan likevel komme et stykke på vei hvis hun har en medium til slank kropp (det er dette sjiktet de fleste gutter ønsker at en jente skal være i), kler seg bra, ikke oversminker seg og aktivt prøver å finne gutter.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Openingherisont

Quote from: Potet on August 14, 2013, 21:29:25 PM
Jeg har sett tilfeller av ganske kjekke gutter som er samme med jenter som er langt mindre attraktive og da er det etter min erfaring (ikke nødvendigvis rett, men det det jeg har sett og erfart)tilfeller man kan legge inn i minst en av disse kategoriene:
- Gutter som ikke er klar over sin egen attraktivitet/manglende selvtillit (Klarer dermed ikke tiltrekke seg bedre/har gitt opp. jenta er helt tydelig sjefen i forholdet)
- Eller gutter som at de har vært sammen med jenta i mange år og han har blitt kjekkere/hun styggere
- Eller at hun har en spesiell egenskap ved seg (f.eks. store pupper eller en sær personlighet som matcher hans sære personlighet) som er så viktig for gutten at det trumfer at hun ikke er så pen. Så egentlig får han viljen selv om det virker som en misbalanse utseendemessig.

Man finner jo nesten alltid unntakstilstander i alle undersøkelser og hypoteser. Men om man tenker på majoriteten, så står jeg fortsatt på at man oftere finner forhold der jentas utseende vil graderes høyere enn guttens sitt, heller enn omvendt.

Potet

Vi får være enige om å vi er uenige :). Jenter som sliter med at gutten er penere sliter med sin egen selvfølelsen/selvtillit. Dette er på lik linje med menn som sliter hvis dama tjener mer enn han.