Sjekke opp gutter som venner?

Started by Lara Croft, August 26, 2013, 13:05:07 PM

Previous topic - Next topic

Lara Croft

Hey folkens! :D Jeg har akkuratt flyttet til Spania, noe som er veldig kjekt!  Men jeg bort helt alene og kjenner ingen her, og alle på jobben min er minst 30 år eldre enn meg, og er ikke bare bare å gå bort til fremmede på gaten og begynne å snakke i vei på et språk man ikke helt mesterer.

Men det største problemet mitt akkuratt nå er at jeg alltid har vært veldig vant til å ha masse guttevenner i Norge, det har vært sånn hele livet mye pga interesser (mye gaming, skateboarding, breakdance) og humor, uten at det egentlig har vært noe problem.

Men når eg går bort til gutter på gaten eller utesteder her og prøver å snakke med de, føler jeg at de med en gang tror de skal få seg noe. Og de begynner fort å eskalere uten at dette er noe jeg er interessert i. Og hvis jeg avviser de, mister de fort interesse for å snakke med meg.

Føler kanskje det hadde vært lettere å få til en vennskapelig tone hvis jeg hadde møtt de gjennom studier etc, men siden jeg ikke studerer her, er jeg på en måte avhengig av å komme i kontakt med randoms diverse steder.

Har dere noen tips til hvordan få til en vennskapelig tone, eller få fram at jeg bare vil være venner? Eller er det så og si umulig?
Kan jo selvfølgelig få meg jentevenner og, men synes det er mye vanskeligere å begynne å snakke med jenter egentlig, siden jeg ikke er så vant til å omgåes de, hvartfall utenom skole og jobb.
Breakdance, not hearts

tore

Jeg har alltid vært skeptisk til jenter som har flest guttevenner. Har alltid trodd at de liker den ekstra oppmerksomheten. Jeg kjenner jo ikke deg personlig, så det er mulig jeg tar feil  ;)

For å svare på spørsmålet ditt, så kanskje du kan møte dem gjennom organisert breakdance? Jeg forstår problemstillingen din. Jeg synes også det er veldig vanskelig å bli bare venner med jenter. De "snille" kompisene mine som sjelden får seg noe har mye lettere for å bli venner med jenter. Skulle gjerne hatt flere jenter i vennegjengen min :)

tore

Du kan jo nevne at du har en kjæreste hjemme i Norge når du sosialiserer deg.

VB

Quote from: tore on August 26, 2013, 14:24:14 PM
Du kan jo nevne at du har en kjæreste hjemme i Norge når du sosialiserer deg.

Tviler på at det hjelper mye på at de ikke mister interessen. Personlig hvis jeg er ute på byen og jeg møter en jente som tydelig viser at hun ikke er interessert i noe mer enn vennskap så pleier jeg også å stikke fordi jeg gidder ikke kaste bort tiden min når vi ikke er interessert i det samme.

Personlig tror jeg det lureste er å prøve å møte folk gjennom andre aktiviteter hvor sjekking ikke er det første man tenker på. Hvis du er interessert i gaming er det alltid masse arrangementer og steder hvor det skjer ting. Regner med at det samme gjelder for dansing og skating så du burde heller sjekke hva som skjer der du bor og prøve å bli med på aktiviteter hvor det er muligheter for å sosialisere.

Lisa

Det er generelt vanskelig å få venner på byen, da fungerer det nok bedre på dagtid, spesielt om du har med deg skateboardet eller stikker på en gamercafe.