Flake fra ei dame i butikken.

Started by fri90, September 05, 2013, 14:14:44 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Jeg hadde en litt rar situasjon i dag. Jeg hadde gått inn i en klesbutikk og så en søt dame i skranken som drev å snakket engelsk til noen russere som skulle kjøpe seg klær. Etter at hun var ferdig med dem spurte hun om jeg trengte noe hjelp. Hun drev å hjalp meg å finne di klærne jeg ville ha, men fant ikke det jeg var ute etter så vi ble stående å prate. Hun spurte meg masse spørsmål om hvor jeg var fra, om jeg ble her lenge ( er på ferie til familien) og hva jeg drev med og var ganske åpen og smilende. Det kom fram at hun var singel og spurte om hvordan det gikk med kjærligheten min. Jeg sa jeg var singel og trivdes med det og ga henne et lurt smil. Så sa jeg at vi kunne ta en kaffe noe som hun gjerne ville. Jeg spurte om nr hennes og hun sa hun måtte sjekke det på mobilen for hun hadde fått nytt. Når jeg kom hjem etterpå så sjekket jeg det og det virket som hun hr gitt meg nr til ei venninne istedenfor. Hva kan være grunnen til det? Hun var veldig åpen for å treffes og spurte masse om meg og virket interessert og jeg sa at jeg ville ta en kaffe som venner.

Noen som har noen ideer?

dagligvare

Hvem vet hva som foregår oppe i hodene til jenter av og til.

Mulig at hun bare har prøvd å være en overserviceinnstilt og overhyggelig ekspeditør, og så har hun i stedet for å rette opp i misforståelsen bare feiga ut og gitt deg galt nummer. Det er en relativt vanlig greie blandt jenter. De ønsker ikke/tør ikke å blankt avvise deg etter å ha snakket med deg en stund, så i stedet gir de fra seg galt nummer eller så svarer de aldri på meldinger.

fri90

Jeg hadde skjønt det vis hun bare stilte vanlige overfladiske spørsmål, men når hun vil vite hvor jeg er fra, hva jeg gjør der jeg er nå, utdannelsen min og om hvordan det går med kjærligheten og smiler og virker ikke på noen måte sjenert, men glad når jeg sier jeg vil ta en kaffe med henne så er det rart . Gjør meg ingenting åå bli avvist, men føler meg dum når jeg får flake til venninna..

Lego

What dagligvare said.

Hun er på jobb og en stor del av jobben hennes er å være åpen og vennligsinnet mot kundene.

Tenk at du prøver å plukke opp en stripper... Forskjellen er mindre enn du tror. ;)

- Lek med Lego

fri90

Er det noen andre måter man bør gå fram på når man sjekker noen i butikk?

Dwerg

Min første tanke er at hun kanskje hjelper venninna med å finne dater. Kanskje ta en kaffe med henne istedenfor? ;)

Lisa

Hva er grunnen til at du tror nr. hun ga var ei venninnes?

Det er forøvrig helt normalt å gi fake tlf nr, jeg gjorde det før, nå er jeg litt flinkere på avvisning =)

fri90

Jeg sjekket det opp og da kom det et annet navn og etternavn opp på en annen adresse, og når jeg sjekket navnet og etternavnet hennes på face så hadde hun et annet nr en det hun ga til meg.

Hva tenker du Lisa? Er du i samme oppfatning som disse andre gutta? Vil det være vanskelig å sjekke opp ei jente som jobber i butikk pga settingen?

Egil GV

Når det gjelder å sjekke opp damer i butikk så kan noe av det du oppfatter som tiltrekning bare være høflighet ( siden hun er på jobb). Det beste er å prøve og se hva som skjer, akkurat sånn som du gjorde.  8) Hun har også ikke helt "lov" til å bli sjekket opp, så man bør prøve å gjøre det så low key som mulig når du spør om nummeret.
Gjør en ting du er redd for hver dag!

fri90

Når du sier at hun ikke "har lov" Mener du da at hun ikke har lov  bli sjekket opp på jobb eller generelt offentlig sånn som norsk kultur er i forhold til sosiale normer?

Egil GV

Quote from: fri90 on September 05, 2013, 16:57:10 PM
Når du sier at hun ikke "har lov" Mener du da at hun ikke har lov  bli sjekket opp på jobb eller generelt offentlig sånn som norsk kultur er i forhold til sosiale normer?

På jobb
Gjør en ting du er redd for hver dag!

piken

Har du i det hele tatt sendt sms til nummeret? Selv har jeg byttet nummer et par ganger og f.eks ikke rukket å oppdatere facebookprofilen - og har tilogmed hatt nummeret registrert på noen andre enn meg selv, opptil flere ganger.

fri90

Piken : Ja har sendt sms til det nummeret jeg fikk i tilfelle det var riktig, men ingen svar. Jeg søkte på 1880 for å se om det stemte med navnet og etternavnet hennes og da kom et annet navn opp. Første meldingen jeg sendte var for at hun skulle få nr mitt, sendte en senere i kveld der jeg foreslå  ta kaffen på mandagen, men fortsatt ingen svar. Bør jeg sende henne et brev på face eller bare la det være?

Slaktern

Ville hvertfall ventet 2 dager for å se om du får svar på kaffe meldingen før du gjør noe som helst. Hvordan vet du forresten etternavnet hennes?

fri90

Sendte en melding på face så viste det seg at det var feil jente, men at hun jenta viste hvem hun var. Hun hadde et annet navn som stemte med søket på nummeret så da var det vist riktig, så da er det bare å vente å se hva som skjer.