En oppfordring til dagsjekking

Started by Sola, September 06, 2013, 11:19:47 AM

Previous topic - Next topic

Sola

Her om dagen lå jeg i parken og hørte på musikk. Jeg hadde øynene lukket, og merket at noe skygget for sola, så jeg så opp. Det var en fyr som gikk forbi, og han merket at jeg hadde fått øye på ham, derfor sa han spøkefullt "beklager at jeg stjeler sola di". Jeg lo og sa at det gikk helt fint, og han fortsatte å småprate litt, og spurte om jeg ville ha selskap.

PERFEKT utført dagsjekking, rett og slett! Dette er en oppfordring til gutta: ikke begrens sjekking til kveldstid, etter at alkoholen er inntatt. Sjekk oss opp når dere måtte føle for det, vi blir bare glade :D

Dette var vel kanskje ikke et innlegg som fører til en diskusjon, men syntes det skulle få lov til å stå her allikevel :) Vet ikke helt hvordan forhold gutta her inne har til å sjekke jenter på dagtid?

Greeneyed

Så enig med deg! Hadde en skikkelig dårlig dag for litt siden. Så kom det plutselig en fyr bort til meg og spurte om jeg ville være med å ta en kopp kaffe. Utrolig koselig, det snudde dagen min fullstendig! Også kan jeg hvertfall si for meg selv, at jeg får et positivt syn på gutter som tør å bare gå bort til fremmede jenter på den måten. Det virker utrolig skummelt, og jeg blir veldig imponert.

Sola

Quote from: Greeneyed on September 06, 2013, 11:33:40 AM
Så enig med deg! Hadde en skikkelig dårlig dag for litt siden. Så kom det plutselig en fyr bort til meg og spurte om jeg ville være med å ta en kopp kaffe. Utrolig koselig, det snudde dagen min fullstendig! Også kan jeg hvertfall si for meg selv, at jeg får et positivt syn på gutter som tør å bare gå bort til fremmede jenter på den måten. Det virker utrolig skummelt, og jeg blir veldig imponert.

Ikke sant! Er du tøff nok til å gå bort til en fremmed jente i edru tilstand, da har du allerede fått en stor stjerne i min bok!

Smooth

Og det er ikke noe spesielt krav på utseendet på denne fyren? Liksom, hadde dere sagt ja til hvem som helst? (anta at det er en person i din aldersklasse)

Slaktern

Tok du en kaffe med han da?

VB

Quote from: Slaktern on September 06, 2013, 13:31:53 PM

Den der lurer jeg også på, førte det til noe mer eller var det bare kjempe hyggelig fordi du fikk føle deg attraktiv fordi han var interessert.

Sola

Quote from: VB on September 06, 2013, 14:04:06 PM

Den der lurer jeg også på, førte det til noe mer eller var det bare kjempe hyggelig fordi du fikk føle deg attraktiv fordi han var interessert.

Om hun gjorde det eller ikke vil jeg si er irrelevant. Hvis hun sa ja: fint. Hvis hun sa nei: da hadde det ingenting med situasjonen å gjøre (at han prøvde seg på dagtid), for den var hun jo tydeligvis komfortabel med, men heller at hun hadde det travelt/hadde kjæreste/ett eller annet. Det er jo akkurat det samme for sjekking på byen: om man får et nei kan det jo skyldes 1000 forskjellige ting.

fri90

Digger at du la ut denne posten! det gir meg mer motivasjon til å fortsette å gå bort til jenter på dagtid :D

Greeneyed

Vi gikk til nærmeste kafé og tok en kaffe med en gang. Ble også øl og til og med overnatting hos ham noen dager etter (!). Jeg anser det egentlig som et random møte mellom to mennesker. Jeg får litt sånn kortfilmfølelse av hele greia. Det var fint og rart og er over med åpen slutt.

Quote from: Smooth on September 06, 2013, 13:27:44 PM
Og det er ikke noe spesielt krav på utseendet på denne fyren? Liksom, hadde dere sagt ja til hvem som helst? (anta at det er en person i din aldersklasse)
Det er alltid et pluss å se bra ut, men jeg legger generelt mye mer merke til oppførsel enn utseende. En interessant ting var at da jeg kom hjem etter å ha drukket kaffe med denne fyren, ringte jeg søstra mi og fortalte om "spontandaten". Jeg fortalte at han var kjekk og at det hadde vært hyggelig. Det var sånn jeg husket situasjonen. Da jeg noen dager etter møtte ham igjen, litt mer planlagt, var han ikke så kjekk som jeg husket. Jeg tror det at han var tøff nok til å bare gå rett bort gjorde ham mye kjekkere i mine øyne, samtidig som det selvsagt var både smigrende og spennende for meg. Nå bør det også sies at den andre gangen jeg møtte ham, "ble" han kjekkere og kjekkere utover kvelden, gjennom væremåten sin. En god blanding av selvsikkerhet (nok til å ta sånne sjanser, men ikke demonstrativt mye) og empati er nok en gulloppskrift!

Quote from: fri90 on September 06, 2013, 20:33:58 PM
Digger at du la ut denne posten! det gir meg mer motivasjon til å fortsette å gå bort til jenter på dagtid :D
Fortsett med det! Og husk forresten én ting; at når du blir avvist kan det like gjerne egentlig gå mest på jentas selvfølelse. Før sa jeg alltid nei til å gi bort nummeret mitt, finne på noe og alt mulig, fordi det er mye lettere å avvise enn å risikere å bli avvist på et seinere tidspunkt. Det er skummelt å bli kjent med noen, de kan jo finne ut at man egentlig ikke er god nok ...

Bozzern

Var akkurat en slik diskusjon jeg ville starte her på forumet! Når jeg går rundt i byen ser jeg som regel alltid en haug med fine jenter og har så utrolig lyst til å sjekke opp noen av dem. Men finner ingen bra måter å gå fram på.

Bor i en ganske liten by så det er stor kjangs for at noen kjenner noen jeg kjenner og forteller alt hvis jeg driter meg ut. Vil ikke bli sett på som "han som prøver å sjekke opp alle." Hvordan kan jeg bli kjent med jenter på en trygg måte, uten å se ut som en desperat fyr som går rundt til alle?

Er 17 år og regner ikke med at jenter på 15,16 og 17 er vant til å bli sjekket opp enda, så kan kanskje virke veldig rart hvis jeg går bort til dem?

fri90

Dette er bare en trenings-sak, jo flere jenter du starter med, jo mindre skummelt blir det og jo mer selvtillit får du :)

Vis du ser en søt jente så kan du gå bort til henne og si hei og vær ærlig og si at du syns hun var søt eller fortell va det var du la merke til ved henne. Dette er noe alle jenter syns er hyggelig og spennende. Tenk deg selv vis en søt jente kom bort på dagtid og sa hun syns du var kjekk, ville du ikke føle deg bra da? Så kan spørre henne om ting du lurer på feks om hvor hun går skole henne, hvilke fag osv. Hele tiden er det viktig og smil og vis at du bare er hyggelig og mener det du sier. Er tonen god mellom dere kan du si " Jeg syns du virker som en spennende  jente, la meg få nr ditt så akn vi ta en kaffe en dag å bli bedre kjent"

Har tenkt å skrive en post med litt mer detalj om hvordan innstilling jeg har og hva jeg gjør som du kan lese på i løpet av dagene som kommer. Lykke til!