Dette vil komme an på personligheten din, men personlig pleier håndterer jeg bråkete karer med selvironi og gi faen holdning. Hvis noen snakker dritt til meg så er jeg bare enig og ler det bort før jeg går, som regel gir de opp da og finner noen andre å plage i stede. Hvis de fortsetter å prøve å plage meg så vil det ofte slå tilbake på dem når de fortsetter å kaste dritt og jeg bare ler bort alt. Som regel ender det med at folk rundt ler mer av det jeg sier enn det de sier og da har jeg allerede vunnet fordi de blir mer og mer desperate på å prøve å sette meg ut, noe som bare slår negativt tilbake på dem selv.
Eks.
Jeg hadde en gang en kar som var veldig direkte på at han ville sloss, jeg sa bare noe ala "jeg sloss med deg?? Ikke faen, du er mye større enn meg du kommer til å gruse meg". Så trakk jeg meg sakte unna etter det og han stakk å fant noen andre å bråke med.
I din situasjon så tror jeg det var dumt at du reagerte med å bli forbanna første gangen han gjorde noe, det viser han at han kan irritere deg og da vil han fortsette å prøve mye lenger. Jeg tror det viktigste du kan gjøre er å håndtere det annerledes når det skjer, hvis du allerede har blitt forbannet en gang så vil det ikke funke så bra å skifte til selvironi eller en annen strategi. Men med det sagt, med en gang jenta var inne i bildet kunne du begynt med selvironi.
"klarte du ikke pisse eller?"
"nei, det er veldig vanskelig for meg siden pikken min er så liten at jeg sliter med å få et godt tak på den. Men jeg vil ikke at alle jentene skal vite det, så må du ta det opp?" (alt sagt med et lite smil om munnen. Gjerne se på jenta mens du snakker også for å sette han enda mer ut.)
Det var også en god post på et annet norsk forum om dette temaet nylig, men jeg vet ikke om karen som postet den er på dette forumet. Så jeg reposter hans to hovedpoeng for hvordan han handlet lignende situasjoner.
Quote1) Hvis noen slenger dritt eller tester meg, gir jeg dem et komplement for at de er direkte og ærlige. Rett etterpå, mens de responderer på dette komplementet bytter jeg tema.
2) Hvis noen prøver å få meg inn i en negativt ladet diskusjon (eksempelvis dame som ønsker å ejecte meg fra gruppen eller bråkebøtte i taxikø) bare stiller jeg et helt randomt spørsmål for å vippe dem litt av pinnen. Så bare flyr jeg over på en ny samtaletråd. En som handler om dem og ikke meg. Dersom de blir sure, beklager jeg spørsmålet på en veldig glatt måte og komplimenterer dem for å ha gjennomskuet hvor teit jeg er. Da er vi fort over på å prate om dem (igjen), hvilket gjør min posisjon i samtalen bedre.