Massiv out-of-comfort-zone breaker!!

Started by Tassorone, September 11, 2013, 21:58:46 PM

Previous topic - Next topic

Tassorone

Meg og en kompis gjorde her om dagen et interessant sosialt eksperiment. Det gikk i korte trekk ut på å gå fra Nationaltheatret opp Karl Johans gate til Jernbanetorget, kun iført boxershorts. I forkant hadde jeg gjort meg noen tanker:  1. at det kom til å bli kleint som faen, 2, at jeg kom til å drite meg ut, 3. at folk kom til å le av meg, og 4. det verste av alt... at jeg kom til å bry meg. Vi sto og skiftet av oss klærne på et gatehjørne. Jeg har verdens jævligste følelse i kroppen, akkurat som om jeg er i ferd av å hoppe ut av et fuckings fly. Vi begynner å gå og jeg begynner umiddelbart å le... HØYT!

Idet jeg hadde gått 20 meter var jeg allerede kvitt frykten og ga herfra og ut EN GOD FAEN i alt og alle rundt meg. Fikk selvsagt mye oppmerksomhet, folk som pekte, tok opp mobilkameraene begynte å filme osv, fjortiser som ropte "æsj, de der er homoer" men dette ga meg bare en enda bedre følelse i kroppen. Følte meg på en måte fri fra alt og alle, som om jeg ikke trengte å bry meg lenger. En fantastisk følelse! Kan aldri huske å ha følt en så stor grad av mestring og kontroll tidligere i livet mitt heller.

Da vi var gått halvveis tenkte vi at vi likegodt kunne ta et par approacher på gata. Gikk opp til jenter og sa "hei, du var søt. men kan du vær så snill slutte å stirre på rumpa mi?". Skapte mange morsomme reaksjoner, og til slutt gikk vi bare bort og high-fivet folk og ga helt faen. Møtte til og med på et utdrikningslag med jenter, som synes VI var sprø. Haha, da snakker vi! Idet vi skulle ta på oss klærne gikk det en dame opp til meg og sa "Sånne som deg trenger vi flere av! Og forresten, ikke bry deg med å ta på deg skjorta igjen."  Self-five!

Nuff said... Do it!  ;)
Go the extra mile. It's worth it.

Stanley

Det å bli rapportert til politiet for blotting var aldri blant mulighetene som kunne skje, men mere; ''Kleint'', ''Folk stirrer'', osv..?

Jeg personlig lever i den tro at man kan få en ''Gi-faen''-tankegangsinnstilling på mye mindre sosialt pressede og kompliserte måter.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

Quote from: Selvtillit on September 11, 2013, 22:44:42 PM
Det å bli rapportert til politiet for blotting var aldri blant mulighetene som kunne skje, men mere; ''Kleint'', ''Folk stirrer'', osv..?

Jeg personlig lever i den tro at man kan få en ''Gi-faen''-tankegangsinnstilling på mye mindre sosialt pressede og kompliserte måter.

De hadde boxer på seg...

Ellers er jeg faktisk enig med deg i den andre setningen din.

Koraboros

Fett, jeg fikk lyst til å gjøre det samme. Men jeg tror jeg venter til jeg har mer muskler og mindre fett, regner med at reaksjonene blir mer positive da.

fri90

Dette er kult! Jeg synes det er kult av deg å gjøre dette! Jeg ser også en stor fordel i at du tar det så ut. På en måte så ufarliggjør du de fleste situasjoner for hva folk tenker og hva folk synes, for tror neppe at du vil få en flause med jenter som topper det å gå i boxer offentlig! Da kan du tenke tilbake når du føler deg litt nervøs for å gå bort til en jente at  du har gjort verre ting en det.

VB

Personlig tror jeg ikke dette har så mye for seg for å bli uredd i alle situasjoner, det er ikke sånn at fordi du tørr å hoppe i fallskjerm så tørr du alt annet av ekstrem sport som er mindre farlig. Jeg har sett mange rare slike øvelser som har dukket opp i sjekkemiljøet, her i Berlin var det en kar som var veldig på å få folk til å gå å snakke med jenter med en pakke kondomer i hånda.

Jeg vet om gutter som har gjort dette og de er kanskje uredde i et par dager men så faller de tilbake til samme mønster som før. Derfor tror jeg at hvis man vil komme seg ut av komfort sonen sin så er det beste å gå ut ofte, presse seg selv til å gjøre ting i stede for å feige ut for så å gradvis utvide komfort sonen sin. Det blir da også etterhvert mer naturlig for deg å gjøre slike ting og du faller ikke så fort tilbake som hvis du gjør kjempe hopp fremover. Det viktigste er å ikke ha lange pauser fordi da har du en tendens til å miste fremskrittene du har gjort, så man burde dra ut minst en gang i uka for å holde ting vedlike, helst oftere.

For å si det på en annen måte, vi har alle driti oss ut skikkelig en eller flere ganger i livet før. Mye mer enn det du overhode kan gjøre når du går bort å prater med en jente på byen, så hvis tankegangen her var riktig så burde vi alle være uredde for å gå bort til jenter, men slik er det ikke.

Med det sagt så hvis du synes det er morsomt å gjøre slike ting så for all del gjør det, men jeg tror ikke dette har noe for seg som en øvelse for å bli mindre redd.