Trenger et synspunkt fra utenforstående på denne situasjonen.

Started by Schwarzkopf, January 27, 2014, 21:23:17 PM

Previous topic - Next topic

Schwarzkopf

Okei, jeg hater generelt å lage slike tråder. Jeg får ikke dette ut av hodet, derfor trenger jeg å "skrive det ned".

Forrige uke sov jeg hos en jente over en periode på fire netter. Vi møttes på søndagen for første gang. Jeg sov over søn, man, ons og fre. Deretter ballet det på seg. Hun ga klart uttrykk for at hun liker meg, er betatt, ikke ønsker å gå for fort frem osv. Hun spurte om Facebooken min, Snapchat osv. Hun har i etterkant sendt meg flere meldinger og bilder over Snapchat. "Jeg savner deg :(" og "Hvordan går det med deg, sweetie?" et cetera. Hjerter og annet klissklass. Dette har i all hovedsak gått i ekspressfart. Jeg har etter beste evne forsøkt å gjøre det samme tilbake, og trodde jeg klarte det ganske greit. Vi har møttes på hennes jobb, der hun har gitt meg kyss osv, noe som i seg selv var overraskende. Skulle møtes ute nå i helgen, som heller ikke ble noe av. Fikk melding av henne på morgenen, ønsket meg god morgen, synes jeg er så jævlig snill mot henne, og at dette derfor gir hun dårlig samvittighet. Hvordan skal jeg tolke dette her? Veldig spesielt å si.

Grunnen til at jeg spør, er at senest i går hadde vi en avtale om å skulle møtes. Jeg sendte en melding ettersom klokken begynte å bli relativt mye.  Fikk melding tilbake om at hun hadde influensa, og skulle spise så legge seg. Skrev at jeg ønsket henne god bedring, der hun så svarte "Takk" med et hjerte elns bak.

I dag har jeg ikke hørt en dritt, og har bevisst latt være å ta kontakt. La det være sagt, vi har ikke hatt sex. Det er ikke lange perioden jeg har kjent henne, ca. 1 uke,  og hun ville vente siden hun var så fæn av meg (!)  Et valg jeg naturligvis måtte respektere. For min del tror jeg ting har gått litt for fort, på litt for kort tid. Spørsmål: Hva i all verden gjør jeg videre? Holde kjeft, og vente på insj fra henne? Jeg begynner å bli betatt, og det liker jeg absolutt ikke.

Takk for svar.

Gambit

Høres ut som hun bruker Push-Pull på deg, jenter er eksperter på dette området!! Jeg ser på det slik, du var hos henne i noen dager, hun var super hyggelig og i møte kommende og så "kaster deg ut" av komfortsonen dere fikk sammens. Videre sender hun masse flotte meldinger for å holde deg i "sjakk". Avtaler møter som du gleder deg til, bare for så å droppe det??

Bare min egen personlige mening, er absolutt ikke ekspert =)

hva tenker du om det ? 

Schwarzkopf

Takk for svar fra deg.

Jeg tror dette gikk litt fort, og at hun nå kanskje føler seg litt presset inn i et hjørne. Med andre ord, jo mer på jeg er nå, jo mer av blir hun. At hun kjører push pull kan godt være, men jeg ser ikke helt vitsen. Hun har hovedsakelig gitt uttrykk både verbalt og i handlinger at hun digger meg. Men det har jo jeg også. Derfor er dette litt overraskende, men likevel begynner jeg å analysere som en liten bitch. Til tross for at jeg var fast bestemt på at dette ikke skulle "gå meg til hodet". lol.

Greeneyed

Det kan jo også hende at hun ikke synes det virker som du er like interessert som hun er, og at hun derfor vil teste interessen litt ved å være mindre ivrig? Og dersom hun har influensa har hun kanskje nok med å bli frisk. Selv om hun ikke tar kontakt selv, kan det hende hun hadde blitt glad for spørsmål om hvordan det går, sånn siden hun er syk?

Umulig å si sikkert hva hun tenker. Bare det å sende hjerte til noen etter å ha kjent hverandre i et par uker tyder på at hun nok er en person jeg ikke forstår sånn helt intuitivt, så det kan godt hende hun tenker annerledes enn meg.

Schwarzkopf

Veldig greit å få en jentes synspunkt, Greeneyed. Sendte melding nå, og fikk ikke noe svar. Jeg regner med dette er et lost case :)

Greeneyed

Kjipt :/ Da har du hvertfall gjort ditt, mulig du hører fra henne, mulig du ikke gjør det, men det er hvertfall ikke noen vits i å ta mer kontakt med henne nå (det skjønner jeg også at du heller ikke hadde tenkt til).

Potet

Det er mange som er mer vågale på meldinger og lignende, men med en gang du møter dem i virkeligheten er de mer feige, og håper/forventer at du skal styre showet. Det kan hende hun player deg. Uansett er det bare å ta det rolig. Tenk alltid: Hva ville en kjekkas med overflod av jenter gjort i dette tilfellet? Da er det lettere å gjøre riktige avgjørelser :). Du kan velge å ignorere at hun er fram og tilbake, eller disse henne for det. Bare ikke begynn å spørre om det er noe du har gjort galt eller lignende som impliserer at du er usikker.

Når du sender meldinger så seint og hun er syk kan det hende hun sover, så ikke ta sorgene på forskudd. Om hun ikke svarer kan du uansett sende henne en ny melding utover i uka. Hvis hun fortsatt ikke svarer kan du se på det som en lost case inntil hun tar kontakt igjen. Bedre å gjøre et skikkelig forsøk enn å være i limbo hvor det gjerne ender opp med at ingenting skjer med henne og du heller ikke får kommet deg videre.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Schwarzkopf

Godt innlegg. Er helt enig i at det er bere å gjøre et helhjertet forsøk enn å forholde seg passiv. På sen andre siden, mistenker jeg venninnene har hatt et finger med i spillet. Derfor er jeg litt skeptisk til historien om å være syk. Hva foreslår du forresten man skrive i et "siste forsøk"?

dagligvare

Hvis dere har sovet i samme seng fire netter på rad uten å ha sex, så spørs det om du ikke er i friend-zone.

"Ikke ønsker å gå for fort frem", "du er så snill", "jeg har dårlig samvittighet" = store røde flagg.

Er du i friend-zone så er du i friend-zone. Det du evt. kan gjøre er å involvere et par flasker vin og la det stå til som et siste forsøk.

Schwarzkopf

Godt poeng. Lot følelsene mine styre handlingene denne gangen. Dette er ting jeg er klar over, men får skylapper over øynene når blomsterengene og de rosa skyene melder sin ankomst. Fikk forøvrig svar til morgenen i dag, men jeg lot være å svare. Nexter denne, tror jeg :)

dagligvare

Du trenger ikke å gi helt opp ennå da. Spør om hun er keen på å se en film eller noe i den duren (= vil du ha sex).

Hvis hun da kommer opp med en unnskyldning - uansett hva det er - så er det bare til å glemme.

Vandreren

Vent en uke å spør igjen, jeg ville ikke regnet med at hun insjer noe særlig. Er hun faktisk syk så har hun ikke mulighet til å treffe deg de neste dagene uansett :)

Anders GV

Storm i vannglass.
Sier hun er syk --> hun er syk

Tullete å tenke ut forskjellige worst-case scenarios. Ekstremt lite konstruktivt.

Hva skrev du i meldingen?

Schwarzkopf

Takk for svar

Spurte hvordan formen var, og sa god bedring.

Oppdatering: Hos henne var det ikke mer å hente :) Takk for all hjelp!

dagligvare

Kjipt å høre.

Lærdom: Ikke gi altfor mye bekreftelse for fort. La henne stå for klissemeldingene.