Problem på byen

Started by MaleOslo, February 09, 2014, 20:32:39 PM

Previous topic - Next topic

MaleOslo

En ting jeg synes er veldig irriterende/rart når jeg er på utesteder er at når man prater til en dame, enten man kjenner dem eller ei, så virker hun fortutbestemt på at jeg ikke er noe for henne.. Altså praten kan gå fint, jeg kan åpne henne, men føler alltid at det er jeg som må følge opp praten videre.. Kvinnene tar ikke kontakt igjen!

De virker helt likegyldige. Svarer høflig. Prater, men det sier liksom stopp. Hva gjør jeg for å få prate mer sånn at hun vil være med meg hjem. Sånn at hun trenger meg, eller vil møte meg senere? Det samme gjelder litt på meldinger og chat, fb, osv også..

Bananonym

Hei! Du sliter nok med å skape tiltrekning. Det kan være en av utrolig mange ting som gjør dette, men noe av det viktigste er nok at du må klare å skape spenning mellom deg og dama, uten det blir hun nok ikke gira.

Jeg kommer ikke til å klare å dekke hele det temaet i denne posten, men hvis du plukker opp Sjekkeskolen, skrevet av Andreas, (http://www.amazon.com/Sjekkeskolen-steg-steg-tiltrekning-fantastiske/dp/1481103652) så får du der svar på hvordan du burde gå frem for både å skape tiltrekning og eskalere.

Hvis du bare står og småprater skjer det ingenting :) Lykke til!

Potet

Støtter meg til det som blir sagt og tilfører et lite moment: Jenter forventer at det er du som tar det videre (eskalerer). De aller peneste jentene har så mange valg at de gidder ikke å vente på at en hun kanskje egentlig liker litt bedre skal få ut fingeren når andre som er pulbare nok venter i kø. Man trenger bare å ha nok tiltrekning for at hun skal sette deg i kategorien pulbar - og noen ganger er nok tiltrekning ganske lett å få til.

Ellers er det viktig at du selv har det gøy. Det enorm forskjell på å prøve og imponere henne og på at man morer seg i samtalen. Ikke tenk på at alt du må si må være super smooth. Ingen hook ups er pefekte der du kommer på geniale motkommentarer til alt hun sier, samtalen flyter perfekt hele tiden og hun kaster seg over deg så fort dere blir alene.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

dagligvare

Sannsynligvis blir du bare en i mengden som kommer med uinteressant prat om vær og vind.

Du må eskalere og være litt tøff. Det nytter ikke å bare stå og prate.

MaleOslo

Være litt tøff og eskalere ja. Ofte ender det da med at jeg blir avvist, og ser andre jenter på utesteder at jeg blir avvist synker jeg jo i dems verdi. Andre ting som har skjedd ute er jo at man blir trua med å bli banka opp når man prøver å snakke med feil jente, hvis hu er i nærheten av en overbeskyttende vennine/sjalu guttevenn.

Bananonym

Quote from: MaleOslo on February 10, 2014, 12:12:24 PM
Være litt tøff og eskalere ja. Ofte ender det da med at jeg blir avvist, og ser andre jenter på utesteder at jeg blir avvist synker jeg jo i dems verdi. Andre ting som har skjedd ute er jo at man blir trua med å bli banka opp når man prøver å snakke med feil jente, hvis hu er i nærheten av en overbeskyttende vennine/sjalu guttevenn.
Du bør nok kvitte deg med frykten for å bli avvist også. Det er ingen måte å automatisk vite om hun har type på, det finner du ofte ut fort da jenter gjærne kommuniserer det direkte eller hinter sterkt om det.

Det som intet våger, intet vinner :)

MaleOslo

Quote from: Kaizer on February 10, 2014, 17:24:46 PM
Quote from: Bananonym on February 10, 2014, 15:01:17 PM
Du bør nok kvitte deg med frykten for å bli avvist også.

Hvordan blir man kvitt denne frykten?

Ja , det er vel en grunn til at den frykten er der? Når man blir avvist føler man seg mindre bra. Altså det lønner seg ikke alltid å ta sjanser når man tror at sjansen for å bli avvist er større enn å lykkes?

Tjodleik

Quote from: MaleOslo on February 10, 2014, 18:29:03 PM

Ja , det er vel en grunn til at den frykten er der? Når man blir avvist føler man seg mindre bra. Altså det lønner seg ikke alltid å ta sjanser når man tror at sjansen for å bli avvist er større enn å lykkes?

Du finner litt om det her og her.

Min egen erfaring på området er at denne frykten oppstår delvis som følge av at vi henger merkelappen "frykt" på spenningen vi føler når vi skal til å åpne ei jente, og delvis fordi vi tenker framover i tid og gir oss selv angst ved å forestille oss hvordan ting kommer til å utspille seg, hvor grundig til helvete det kommer til å gå hvis man ikke er supersmooooooooth og gjør alt feilfritt fra første øyekontakt, og hvordan alle kommer til å le av en i ti år etterpå når man tabber seg ut. Ingenting av dette har såklart skjedd ennå, men det hindrer ikke hjernen vår i å fore oss med levende bilde av hvordan hun kommer til å kaste ølen i trynet vårt og gi oss en ørefik som kan høres til månen. Eller ballespark, eller dryle stiletthælen gjennom fotbladet vårt eller andre totalt usannsynlige scenarier som hjernen vår gjør til virkelighet.

Den samme hjernen har også for vane å trekke fram "den gangen" da alt faktisk gikk til helvete, og glemmer gjerne de positive erfaringene vi har hatt i mellomtiden. Dette er noe som på fint kalles confirmation bias (link til artikkel), og det kan fort skape helvete hvis man lar det slippe til.

Det vil alltid være en viss spenning, men "frykt" for å bli avvist kommer i det store og hele fra løpske fantasier og vanligvis lite feste i virkeligheten. Dessuten, som en venn av meg sa - du føler frykt i andre situasjoner også, så å gi en spesiell merkelapp på frykt for å bli avvist er bare tullete. Som en fotnote kan det også gjøre deg mer oppmerksom på frykten, og dermed tjene til å skape en selvforsterkende prosess.

Selv løste jeg dette problemet med meditasjon, da jeg trente meg opp til å kunne observere tankene mine uten å ta del i de. Tanker er som levende vesner, de trenger næring, i form av at man bruker tid og energi på de, for å kunne eksistere, og hvis man kan observere de uten å ta del og dermed "mate" de så vil de etter hvert visne og bli borte. Jeg hadde også god nytte av en teknikk jeg lærte fra David DeAngelos Man Transformation, som gikk ut på at man skulle bli oppmerksom på hvor følelsen (i dette tilfellet frykt) satt i kroppen, og forestille seg hvilken farge, størrelse og tekstur denne følelsen hadde.

For å ta et fort og gæærnt eksempel - følelsen jeg assosierer med angst sitter i halsen. Når jeg lukker øynene og fokuserer på området der følelsen sitter så er den rød. Den er omtrent "så" stor, og den er glatt.

Poenget her er at man skal observere denne følelsen uten å sette merkelapper på den. Sammenligner du den med noe henger du en merkelapp på den. Sier du den er stor som en bordtennisball sammenligner du den med noe. Er den glatt som en polert stein sammenligner du den med noe. Den kan være glatt, ru, piggete, whatever, men ikke glatt, ru eller piggete "som noe", om du skjønner. Bare observer følelsen og legg merke til om den flytter seg, eller forandrer farge, størrelse eller tekstur på noe som helst vis. Sjansen er stor for at den vil forandre seg etter hvert, og hensikten er å passivt observere disse forandringene uten å definere de eller henge noen som helst form for merkelapper på de. Det kan være litt vanskelig i begynnelsen, da vi er opplært til å assosiere ting, gi de betydning og sette de i en eller annen bås, men med litt øvelse går det som regel fint.

Roark

.....

Roark

.....

Tjodleik

Schwarzkopf

Svelg egoet og gå til innkjøp av boken det er linket til i denne tråden. Det er ufattelig få endringer som skal til. Den beskriver prosessen fra du ser en jente du har lyst på til hvordan du konkret skal gå frem. Ikke minst tar den for seg hvorfor samtalen "stopper opp" slik du skildrer her: Du skaper ikke spenning. Interaksjonen blir kjedelig, og samtalen dør ut. Derav ditt inntrykk av at frøkna virker forutinntatt om at det ikke skal skje noe seksuelt mellom dere.

Potet

Du kan bruke frykten til noe positivt. Når du blir nervøs primer faktisk kroppen seg for at du skal prestere bedre og være mer skjerpet. Om du er nervøs betyr det også at du har noe å vinne på det, så fokuser heller på de mulige positve utfallene. Å gå opp til en jente og snakke med henne har mye flere positve enn negative konsekvenser. Alle har negative tanker, men når det kommer til sjekking er de fleste er veldig irrasjonelle og er et resultat av sosial hjernevasking fra f.eks. samfunnet og Hollywood. Det skjer ikke at bolekjæresten kommer bort til deg og grisebanker deg, ei heller at hun heller drinken over deg eller ydmyker deg foran andre. Hvis det først skjer har du i så fall en sykt bra historie, for det er det virkelig få som har opplevd - kun noe folk tror kan skje fordi de har sett det på tv.

Fokuser på handling, ikke resultat. Altså, vær stolt av at du går opp til henne og gjør et forsøk, ikke fokus på at du absolutt skal få deg et ligg eller lignende. Du blir aldri helt avvist, det er bare en som har sagt midlertidig nei. Og alle interaksjoner gir deg erfaring. Men husk at du må prøve på litt nye teknikker hvis de gamle aldri funker - men som regel kommer man langt bare ved å se hei og være normal.

Det funker veldig bra å varme opp. For det første var du opp din sosiale muskel med fremmede, men du bygger også moment ved at det ikke er så skummelt å snakke med fremmede, samt at du i alle fall litt positiv respons fra de aller fleste. Du kommer inn i en spontan modus hvor du har en bedre tilstedeværelse og ikke nøler så mye før du tar en avgjørelse. Energien går gjerne også opp noen hakk. Husk at man ikke skal ha høye krav til hvordan de første samtalene skal være, du skal bare varme opp og komme i modus. Hvis man ikke har prøvd å varme opp ved å snakke med randoms vil det antageligvis hjelpe deg enormt!
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

MaleOslo

Quote from: Tjodleik on February 10, 2014, 19:45:50 PM
Quote from: MaleOslo on February 10, 2014, 18:29:03 PM

Du finner litt om det her og her.

Min egen erfaring på området er at denne frykten oppstår delvis som følge av at vi henger merkelappen "frykt" på spenningen vi føler når vi skal til å åpne ei jente, og delvis fordi vi tenker framover i tid og gir oss selv angst ved å forestille oss hvordan ting kommer til å utspille seg, hvor grundig til helvete det kommer til å gå hvis man ikke er supersmooooooooth og gjør alt feilfritt fra første øyekontakt, og hvordan alle kommer til å le av en i ti år etterpå når man tabber seg ut. Ingenting av dette har såklart skjedd ennå, men det hindrer ikke hjernen vår i å fore oss med levende bilde av hvordan hun kommer til å kaste ølen i trynet vårt og gi oss en ørefik som kan høres til månen. Eller ballespark, eller dryle stiletthælen gjennom fotbladet vårt eller andre totalt usannsynlige scenarier som hjernen vår gjør til virkelighet.

Den samme hjernen har også for vane å trekke fram "den gangen" da alt faktisk gikk til helvete, og glemmer gjerne de positive erfaringene vi har hatt i mellomtiden. Dette er noe som på fint kalles confirmation bias (link til artikkel), og det kan fort skape helvete hvis man lar det slippe til.

Det vil alltid være en viss spenning, men "frykt" for å bli avvist kommer i det store og hele fra løpske fantasier og vanligvis lite feste i virkeligheten. Dessuten, som en venn av meg sa - du føler frykt i andre situasjoner også, så å gi en spesiell merkelapp på frykt for å bli avvist er bare tullete. Som en fotnote kan det også gjøre deg mer oppmerksom på frykten, og dermed tjene til å skape en selvforsterkende prosess.

Selv løste jeg dette problemet med meditasjon, da jeg trente meg opp til å kunne observere tankene mine uten å ta del i de. Tanker er som levende vesner, de trenger næring, i form av at man bruker tid og energi på de, for å kunne eksistere, og hvis man kan observere de uten å ta del og dermed "mate" de så vil de etter hvert visne og bli borte. Jeg hadde også god nytte av en teknikk jeg lærte fra David DeAngelos Man Transformation, som gikk ut på at man skulle bli oppmerksom på hvor følelsen (i dette tilfellet frykt) satt i kroppen, og forestille seg hvilken farge, størrelse og tekstur denne følelsen hadde.

For å ta et fort og gæærnt eksempel - følelsen jeg assosierer med angst sitter i halsen. Når jeg lukker øynene og fokuserer på området der følelsen sitter så er den rød. Den er omtrent "så" stor, og den er glatt.

Poenget her er at man skal observere denne følelsen uten å sette merkelapper på den. Sammenligner du den med noe henger du en merkelapp på den. Sier du den er stor som en bordtennisball sammenligner du den med noe. Er den glatt som en polert stein sammenligner du den med noe. Den kan være glatt, ru, piggete, whatever, men ikke glatt, ru eller piggete "som noe", om du skjønner. Bare observer følelsen og legg merke til om den flytter seg, eller forandrer farge, størrelse eller tekstur på noe som helst vis. Sjansen er stor for at den vil forandre seg etter hvert, og hensikten er å passivt observere disse forandringene uten å definere de eller henge noen som helst form for merkelapper på de. Det kan være litt vanskelig i begynnelsen, da vi er opplært til å assosiere ting, gi de betydning og sette de i en eller annen bås, men med litt øvelse går det som regel fint.

Takk for mye bra lesestoff. Mye interessant der.

MaleOslo

Quote from: Tjodleik on February 10, 2014, 21:48:02 PM
Ta også en titt på denne:

http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are.html

Hehe, nå har ikke jeg sett hele videoen enda, man kan bli surrete i hodet av FOR mye info herfra. Men tittelen er ganske merkelig synes jeg. Selvfølgelig vet vi at kroppspråk former hvem vi er, man hvordan får man et mer selvsikkert kroppspråk? Det er ikke bare å få det. Tanker....