hjelp fort

Started by Kingkenny, March 14, 2014, 20:16:20 PM

Previous topic - Next topic

Kingkenny

Jeg er ganske nybegynner på dette her, og vet ikke så mye om sånn sjekking. Men jeg har nettopp vært på date nr. 3 med en jente jeg liker veldig godt. Og jeg har følelsen av at hun er den eneste jenta jeg kunne tenke meg. Jeg har følelsen av at hun liker meg, men vi har enda ikke hatt noe form for fysisk kontakt, og jeg har også glemt å si ting som "så fin du var idag" osv. Hun tenker nok at jeg er usikker og ikke tør å ta det neste steget. Noen tips? Kan jeg for eksempel sende hun melding nå å si at jeg syntes det var koselig idag, og at hun var veldig fin?

Love

FatBoy

...Men det vil nok ikke hjelpe deg noe særlig.
(100 spenn sier at du sendte meldingen uansett.) :)

Her var det en del å ta tak i.

jeg har følelsen av at hun er den eneste jenta jeg kunne tenke meg.
Den følelsen er nok reell for deg, men jeg tipper at du har fått et slags usunt oppheng i denne jenta fordi hun liker deg godt nok til å gå på date med deg. Ouch det høres ut som en slem ting å si og jeg føler meg litt douchebag, det er ikke sikkert det stemmer engang. Men ofte blåser man opp hvor mye man liker en jente , om man ikke har flere valgmuligheter eller har noe særlig erfaring om hva man liker i jenter. (Som kan forandre seg etterhvert som man blir en attraktiv mann med valgmuligheter som vet hva man skal gjøre)
Kort sagt, gå litt i deg selv, spør deg selv om du ikke kanskje overdriver hennes betydning, og at om du hadde mange valgmuligheter, ville du da likt henne like godt?
Det vil si, har du et klart bilde av hva du ønsker i en jente?
En annen ting, når du tenker at hun er den eneste jenta du kan tenke deg, kommer det til å skinne gjennom at du er solgt allerede og du vil kanskje oppføre deg på needy måte, som f eks at du etter en date ønsker å sende en melding for å si det du ikke turte å si mens dere var face to face, for å oppnå at hun skal like deg mer.

Hvorfor har dere ikke hatt noen form for fysisk kontakt?

Hun tenker nok at jeg er usikker og ikke tør å ta det neste steget.
Tør du å ta det neste steget da..? Ser ikke sånn ut.

Yo. Du må ta initiativ mann. Det er DU som må ta steget. Hvordan skal noe skje ellers? Du må tørre. Mannens jobb. Ikke sitt der å håp på at hun tar initiativ. Initiativ er en maskulin egenskap, som jenter liker at du har. Jeg tipper du ikke gjør det av frykt for å fucke opp, du tar ikke sjansen på å ødelegge det dere har, så du spiller safe. Det kan hende ting bare ebber ut når du spiller safe. Reality check, hun er på date nr 3 med deg!! Hun LIKER deg!! Hun venter på at du skal ta initiativ!! La meg sitere nike: Just do it.

jeg har også glemt å si ting som "så fin du var idag" osv.
Du har kanskje hørt at jenter liker å få komplimenter, og tenker at om du sier f eks "så fin du var i dag" så er det DET som vil "skape attraction" og få henne til å like deg.
Jenter liker komplimenter, ja. Men det er ikke DET som tiltrekker. Det er subkommunikasjonen/ atferden din som tiltrekker.
Om et kompliment skal "fungere" avhenger av hvilken frame/ hvilket sted inni deg det kommer.
Er du en needy person som sier det for å uppnå noe, for å få noe igjen, for å få henne til å like deg, blir det ubehagelig for jenta.
Er du en attraktiv mann som vet hvem han er og hva han står for og gir kompliment fordi han vil uten å ønske noe tilbake, uten å bli nervøs pga det, blir jenta glad.

Selvfølgelig er det sikkert koselig for henne å få en melding om at du hadde det koselig i dag, og at hun var veldig fin.
Men fremdeles må du tørre å stå i det in real life.
Hva med å se henne i øynene med et lite lurt glis i munnvika og si "du er fin i dag ass!" mens du faktisk er på date?
Hva med å ta initiativ?
Hva med å tørre å være fysisk?

Dette er jo en kort post for meg å være :) , men sjekk ut worstcome2worst sin tråd "hva skjer her?" på generelt forumet. Det ser ut som om du har en del av de samme tankesettene som han angående dating, så jeg tipper at du kan finne et par ting i den tråden som du kan ta med deg.

Peace

FatBwoiii

Love

Veldig forskjell her på om du og jenta du dater er veldig unge (typ 15-16) eller om dere er mer voksne (over 18)

Jeg synes man skal øve seg på å tørre å gi et kompliment uten baktanker, og si det man mener. Klarer du i tillegg å si hva som er fint ved henne, blir hun nok ekstra glad;)
Og gjør man det EN gang etter 3 dater så er det absolutt IKKE needy:D

Mange som gir råd her inne har mye erfaring, så hvis man selv er ung og uerfaren så synes jeg det er best å ta noen av rådene med en klype salt;)
Det er mange søte jenter der ute, men kan jo hende du har funnet ei som du trives ekstra godt i lag med og det er ikke noe galt i å mene det.
At hun går på 3 dater med deg tyder på at hun liker deg også, og da kan man bli redd for å gjøre feil. Men tenk heller på alt du gjør rett og hvilke ting ved deg som er bra!

Potet

Gjør du ikke noe snart er sjansene store for at det ebber ut i ingenting. Enten fordi hun ikke synes du er mann nok som tar det videre, eller fordi hun tror du ikke er interessert nok (been there, og det er forferdelig om man i etterkant får vite at hun var interessert og bare ventet på at du skulle få ut fingeren!!!!!). Hun har gått på 3 dater med deg, da betyr det at hun liker deg. Liker hun deg kan du trå litt mer feil uten at det ødelegger.

Noen enkle tips for mer fysisk kontakt:
- Gi henne en lang klem når du møter hennen neste gang og når du går sakte ut av klemmen ser du henne dypt i øynene. Du kan alltids ha en teit unnskyldning for å gi henne flere klemmer (hun sa noe du synes var sykt kult/noe dumt du kan feire++).
- Fysisk kontakt er ikke alfa omega. Spenningen mellom dere er viktigere, og da er det særlig øyekontakt og fysisk nærhet som er viktig. Gå litt nærmere henne. Står du sidelengs føles det ikke like truende hvis du merker at det blir litt for intenst. Andre triks for å gjøre det mindre intenst er å snakke lavere, ikke stirre for mye i øynene, ikke snakke direkte om henne og ikke ta på henne. Det er bare å prøve seg fram med hva som passer best, men generelt sett kan jeg si at du prøver å stå litt nærmere slik at du merker en økt spenning uten at det blir for intenst og du bare må se vekk/merker hun blir ukomfortabel ved å se vekk eller gå bakover. En annen fordel med å stå nærmere er at det også er mye lettere at mantilfeldigvis tar på hverandre.
- Er det høy musikk har du en unnskyldning for å hviske i øret henne og å stå nærmere. Ta gjerne på henne på skulder/arm/liv når du går inn for å hviske i øret hennes. Og når du hvisker inn i øret henne bør du ikke vri hodet for mye slik at øret presset mot trynet hennes. Vri hodet litt mindre og se mer rett på henne slik at dere nesten klemmer og du kan holde litt øyekontakt. Veldig mye mer koselig måte å snakke til hverandre på når det er mye bråk :).
-En veldig fin måte å sjekke henne interesse er om du lar den ene armen din hvile på en benk/bord i nærheten av hennes arm. Når du prøver å påpeke noe tapper du enkelt på fingrene hennes. Etter hvert kan du bare la fingrene dine hvile ved siden av hennes. Trekker hun dem vekk er det litt tidlig for henne å være litt mer fysisk, men hvis hun lar fingrene deres touche, eller i beste fall hun begynner å kjele med fingrene dine (noe jeg tror hun vil gjøre i ditt tilfelle) er det on :). Hvis du ikke skjønner hva jeg mener kan du se for deg at dere begge står ved en bar, vendt mot hverandre og dere hviler hver deres arm på bardisken. Forøvrig er det en god vane om man lar armen hvile på noe om du kan det, for det gir et mer åpent kroppspråk som viser selvtillit.
- Ikke vær redd for å gi henne en uskyldig liten poke eller dytt hvis hun er småfrekk. Eller så kan du sjekke om hun er kilen.

Hun vil etter all sannsynlighet ikke avvise et kyss fra deg (i så fall er det dårlig timing [andre kjente i nærheten hun ikke vil kysse foran eller på et bunnpunkt i samtalen med lite spenning]. Men du kan få et par enkle strategier for å se om hun vil kysse deg:
- Når du går inn for en klem eller for å viske noe i øret hennes og går sakte mot øret hennes kan du først bevege deg mot munnen hennes. Hvis hun ikke beveger hodet sitt til siden før du går mot øret hennes er hun villig til å la seg kysse :)
- Hvis hun tillater at du tar henne i ansiktet / håret er sannsynligheten veldig stor for at lar seg kysse. F:eks. kan du gjøre dette etter en klem og la den ene hånden gli sakte mot på den ene siden av halsen hennes  og opp mot kinnet. Kyssing føles veldig naturlig etter dette, og så lenge hun ikke rister vekk hånden din er hun antageligvis veldig villig til å la seg bli kysset.

Når du har kysset henne vil noe av nervøsiteten bli borte, for da får begge bekreftet at den andre parten er interessert. Det fører dog til neste spørsmål som er "hva skjer nå?" Ingen vits å stresse med å pushe det raskt videre, men pass på at du heller ikke bare er på klinestadiet lenge. Bedre at du heller kliner litt og gradvis tar det framover enn at dere råkliner lenge, ved sistnevnte tilfelle vil mye av spenningen bli brukt opp. Så lenge dere har kysset har dere i alle fall tatt det litt videre. Om dere ender opp med at en av dere sover over hos den andre bør du gjøre et forsøk på noe mer, ellers er det ikke vits i å presse henne mer ved dette møtet.

Lykke til, og ikke aller minst: HA DET GØY. I verste fall får du lærdom og erfaringer om hvordan du ikke skal gjøre det. Jo tidligere man pusher seg ut av comfortsonen, jo bedre. For veldig mange holder det bare at man har riktig innstillingen og troen på at man er nok som man er.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

FatBoy

Very nice post Potet. :)

Kingkenny

Åj, takk for svar! Får jo nesten bulker i buksa av å tenke på hva som hadde skjedd om jeg visste dette tidligere:)

Kenti

Quote from: Kingkenny on March 14, 2014, 20:16:20 PM
Jeg har følelsen av at hun liker meg, men vi har enda ikke hatt noe form for fysisk kontakt, og jeg har også glemt å si ting som "så fin du var idag" osv.
Det meste er vel sagt sagt her, men jeg vil bare legge til at det å glemme å gi jenta positive komplimenter sansynligvis ikke er noen dealbreaker. Det er bare en av tingene som bidrar til forholdet i positiv retning.

Schwarzkopf

Denne er jeg litt småspent på. Hvordan gikk det med deg, Kenny?