Eh, hva nå?

Started by Frk sky, March 21, 2014, 01:19:36 AM

Previous topic - Next topic

Frk sky

Nå har det seg sånn at jeg har datet en fyr i ca to mnd. Vi har ikke hatt noe samtale om å være ekslusive, eller ekser for den saks skyld. MEN han ville vite gjerne hvor investert jeg var i dette, og forsikre seg om at vi hadde det bra. For meg så virker jo dette som om han har litt lyst til å være ekslusive..

Uansett, etter litt titting på facebook kom jeg over profilen til eksen hans (ja, jeg vet hvor "stalker-ish" det høres ut!! :D), men det er facebook. Offentlig informasjon og alt det der ;) på profilen hennes står det fortsatt at hun er i et forhold med denne mannen jeg dater..... Er dette noe jeg kan/burde ta opp da eller? Setter pris på synspunkter her, for jeg er hvertfall forvirra..!

Love

For det første: Facebook legger opp til stalking....dessverre tror jeg spesielt jenter benytter seg av dette. det er allikevel flaut å innrømme. Så du bør egentlig ikke si til ham at du har kikket på profilen hennes. Står han som singel? I så fall kan det jo være dama så har trøbbel med å slippe taket?

For det andre: Du kan ta en generell samtale...der du tar opp tråden igjen, "apropos dette med ekser...hvordan tar din ex bruddet" eller noe i den gata... Få i gang en mer naturlig prat uten å nevne facebook.

Hadde vi kunnet se hvem som har vært inne på sida vår og når så hadde det nok dukket opp noen overraskelser:D

Frk sky

Hehe, du har helt rett..Dette er ikke noe jeg har lyst til å innrømme :) Så jeg tenkte jo egentlig å bare la det gå litt tid, for å se om kanskje han tar opp temaet. Men problemet mitt lå nok i det du spør om, for på hans profil står det nemlig ingenting, om han er singel eller ikke. Det gjorde jo ikke ting noe bedre, jeg kjenner jo ikke fyren såå godt, så for alt jeg vet kan de fortsatt være sammen..! Men godt tips det å ta en casual samtale og bare prøve å snike det inn ;)

mini

Det at det står på hennes facebook at hun er i et forhold MED han du dater burde jo vært det største røde flagget noensinne! KOM DEG VEKK! Han kan lett skjule den infoen fra deg, og bare deg, på facebook. Dette er ikke noe du burde bruke mer tid på, du har desverre sløst nok i min mening. Stikk før du blir såret! :-\

Love

Gutter/menn har lett for å "safe", dvs litt overlapp på damer (dessverre). Mulig de ikke helt fikser å "ikke ha noen"....
Så mulig at han holder eksem i uvisshet så lenge han ikke er sikker på hva du vil...

Frk sky

Det var nok det første som slo meg også, mini! Men jeg er nok litt naiv og vil alltid se det beste i folk, så jeg vil prøve å finne ut av dette før jeg avskriver han helt da..

Ja, det er jo også en mulig teori. Noen fikser ikke det å være alene. Huff, kommer til å føle meg så lurt hvis dette er tilfellet :P
Skal nok komme til bunns i dette, i verste fall får jeg muligheten til å starte sjekking og flørting på nytt. Er ikke bare kjedelig det heller ;)

Love

Behold roen uansett, ikke lag drama men ta opp temaet (stay cool).
I markedsføring snakker man om verdi som noe man skaper ved å kommunisere at det man kan tilby er eksklusivt: "when you don't need everyone to buy what you sell, "it's too expensive" from some is actually a useful reminder that you've priced this appropriately for the rest of your audience"
Noe som også passer i dating:)

Frk sky

Hehe, artig synsvinkel :) Nei, drama funker aldri! Takk for gode tips! Skal se om jeg ikke får til en date i løpet av helga så får vi bare se hva som skjer ;)

Sansi

QuoteDet at det står på hennes facebook at hun er i et forhold MED han du dater burde jo vært det største røde flagget noensinne! KOM DEG VEKK! Han kan lett skjule den infoen fra deg, og bare deg, på facebook. Dette er ikke noe du burde bruke mer tid på, du har desverre sløst nok i min mening. Stikk før du blir såret! :-\

Det er vel slik at om hun har ført opp at hun er i forhold med han så har han akseptert det (hvis ikke hadde det ikke kunnet stått på profilen hennes). Det står også på profilen hans, men han har skjult det for deg eller for alle:/
Han kunne eksempelvis ikke satt seg som singel, da hadde forholdet blitt brutt på profilen hennes (yes, Facebook nerd her).
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

piken

Det er riktig som Sansi skriver, at han må ha akseptert å være i et forhold på Facebook og at dette blir brutt opp hvis han setter seg som singel. Men du finner ikke ut av dette her ved at VI spekulerer. Jeg har veldig lyst til å si til deg at du skal ta det opp med han og være ærlig om at du har snoka - da jeg mener at ærlighet varer lengst - og hvem snoker ikke liksom? Men hvis du synes det er skummelt så bør du ta opp eksen som samtaleemne så fort som mulig - spør hvor lenge siden det er at det ble slutt og om han har mye kontakt med henne.

Jeg må også tillegge at jeg kjenner folk som har datet noen som ikke hadde fjernet forholdsstatusen med eksen enda - og årsaken til dette var at bruddet var nylig og at de ikke hadde fortalt familien enda. Så det kan være en god unnskyldning her. Og så tenker jeg også at ikke alle mennesker er like opptatt av å oppdatere statusen sin på facebook hele tiden - så det KAN ha gått i glemmeboka.

Frk sky

Ja, det var faktisk noe jeg tenkte på også, det Sansi skriver. Men så er det visse andre ting som får meg til å tro at de ikke kan være sammen lenger..

Ja, det er som du sier piken, at det er veldig lett å spekulere! Det har jeg gjort i dagesvis nå....men skal treffe han i kveld, så da skal vi slippe å spekulere noe mer alle mann. Setter pris på alle som har spekulert med meg! :)

Jeg har også mest lyst til å være ærlig, med å si hva jeg fant ut! Men får se hvor tøff jeg er i kveld..!

Frk sky

Snakk om flaks da! Han tok opp temaet helt selv, så jeg slapp å ofre det en eneste tanke! Ingen av de er særlig aktive på Facebook, og bruddet er ganske "nylig", rundt jule-tider. Hun sliter visst med å gi slipp. Det var hans ord, jeg tenker at det skal ikke jeg bry meg noe om, så lenge han fortsetter å investere i meg på måten han gjør. Men igjen så kan jeg jo være litt forsiktig da, siden bruddet er såpass nylig..

mini

Hvis han er aktiv nok for å legge deg til er han aktiv nok til å fjerne "relationship" statuset. Synes du burde vær veeeeldig forsiktig hvis du i det hele tatt velger å fortsette med han. :-\

Knipetak

Quote from: mini on March 25, 2014, 18:57:18 PM
Hvis han er aktiv nok for å legge deg til er han aktiv nok til å fjerne "relationship" statuset. Synes du burde vær veeeeldig forsiktig hvis du i det hele tatt velger å fortsette med han. :-\

Han har tatt det bort, det er eksen hans som fortsatt har det synlig.

Anders GV

Har han tatt det bort eller bare skjult statusen sin?

Virker rart om det er mulig å beholde "i et forhold med xxx"-sivilstatusen om xxx har endret sivilstatus til singel.