Tinder-kurs!

Started by Røyskatt, April 08, 2014, 19:22:11 PM

Previous topic - Next topic

Røyskatt

Tinder-kurs it is! Maybe? Pliis  :'(

ClawLife

1. Ha gode bilder i forskjellige kontekster (bra hovedbilde, med jenter, mens du er aktiv, med noe familie, noe morsomt).
2. Ha en tekst på 4-5 setninger som ikke sier for mye om deg, gjerne litt abstrakt med humor, hvem du leter etter.
3. Åpne med noe dere har til felles (som oftes likes) eller en statement om noe i bildene hennes + et spørsmål.
4. Oppfør deg normal, foreslå en øl/kaffe/is veldig kjapt, typisk etter noen spørsmål frem og tilbake. Funker sjeldent med en gang, fortsett litt til, be hun gi deg nummeret sitt.
5. Møt de.

Tinder er ganske greit, men forvent mye flaking. Også mye som avhenger av bildene dine og felles interesser.

Lisa

....
6 ikke ha bilde med barn, med mindre det er dine egne

Greeneyed

Ikke helt enig i at det er bra å ha bilder med jenter, det må i tilfelle være pga. at bildet er morsomt, pga aktiviteten som skjer på bildet (altså greit om det er på en padletur eller hva du nå enn liker å gjøre) eller noe sånt. Jeg sveiper hvertfall fort bort de som skal vise fram at de har pene jentevenner, det blir litt påtatt. I tillegg er det umulig å vite om den jenta du holder rundt på bildet er eksen eller kanskje kjæresten din.

Skrytebilder, fyllabilder og tydelige selfies er heller ikke helt ideelt. Hvis du er dødskjekk og har modellbilder tatt i studio, trykker jeg nok liker, men mest for å sjekke om det blir match. Samtalen må være veldig underholdende for å få lyst til å møte deg (ekstremt fordomsfulle meg har gjennom disse bildene allerede tillagt deg personlighetstrekk som overfladisk (ironisk, men sånn er det), og litt klysete). Ellers vil jeg si det er viktig at man er alene på de fleste bildene, sånn at det ikke er noen tvil om hvem som er deg, og at ansiktet og øynene synes godt på profilbildet. Og ... SMIL!! Det er koselig :)

Angående tekst, er jeg helt enig i at den bør være morsom, som ClawLife skriver. Ikke for seriøs, som "jeg er en glad gutt som studerer marinteknikk og ser etter ei koselig og ambisiøs jente blablabla". Tinder er noe annet enn sukker.no. Veldig greit å ikke ha tekst også, eller eventuelt bare å skrive stedet man bor (for å unngå misforståelser når man reiser etc). Og for all del: Ikke ha ordtak eller kleine sitater, alle jeg kjenner som er på Tinder misliker det.

Når det gjelder samtaler, så er det mange som bruker Tinder en del som underholdning, selv om de også har et håp om å møte bra gutter der. Derfor er det viktig at samtalene er underholdende. Så se an hvordan jenta virker, men ikke vær redd for å ta litt sjanser. Det er jo et hav av folk å velge mellom om samtalen funker dårlig med én. Ha det gøy, så blir det ikke bare kjedelig "jobb" ;)

Et tips er å utveksle snapchat, det er en fin måte å bli bedre kjent og bygge tillit på en lite tidkrevende måte. Mange vil også være venner på Facebook først for å vite litt mer om hvordan personen er sosialt før et møte. Dessuten er det en trygghet i å se at du er en ekte person, med etternavn og venner.

Mulig jeg er overmåte kritisk, siden jeg allerede holder på med en Tinder-fyr (som forresten muligens gjorde flere av de "feilene" jeg har listet opp. Det har garantert jeg også gjort). Altså ingenting å stresse med, vær deg selv (prøv å vise fram en god, men samtidig ærlig, utgave av deg selv) og ha det gøy :D Og husk at det er mye tilfeldigheter og timing som spiller inn :)

Edit: Helt enig med Lisa om bilder med barn

lamasen

Quote from: ClawLife on April 09, 2014, 00:58:10 AM
1. Ha gode bilder i forskjellige kontekster (bra hovedbilde, med jenter, mens du er aktiv, med noe familie, noe morsomt).

kan fort sende douche-vibes her..

Røyskatt

QuoteIkke helt enig i at det er bra å ha bilder med jenter, det må i tilfelle være pga. at bildet er morsomt, pga aktiviteten som skjer på bildet (altså greit om det er på en padletur eller hva du nå enn liker å gjøre) eller noe sånt. Jeg sveiper hvertfall fort bort de som skal vise fram at de har pene jentevenner, det blir litt påtatt.
Sondre sier akkurat det samme i boka. Jenter vet at bildene man velger ikke er tilfeldige, så man viser bare usikkerhet ved å bruke bilder ved siden av jenter for å fremstå som populær. Dersom bildet av deg er bra kan det funke å beskjære bildet slik at det vises helt subtilt at du er rundt jenter. Da utnytter man både preseleksjon og påtatt sjenerthet.

Røyskatt

Quote from: lamasen on April 09, 2014, 11:51:26 AM

Jeg tok profilpakken her forleden, og på alle bildene vi tok stod jeg bare rett opp og ned, satt eller lente meg inntil noe. Funker bra! Jeg får dritmange matcher på Tinder nå. Så jeg tror vinkel, ansiktsuttrykk, klesstil, retusjering og mye annet betyr mer enn situasjonen man befinner seg i. Skal man vise man er sporty må man gjøre det subtilt, står det i boka.

Røyskatt

Quote from: Greeneyed on April 09, 2014, 10:42:17 AM
Ikke helt enig i at det er bra å ha bilder med jenter, det må i tilfelle være pga. at bildet er morsomt, pga aktiviteten som skjer på bildet (altså greit om det er på en padletur eller hva du nå enn liker å gjøre) eller noe sånt. Jeg sveiper hvertfall fort bort de som skal vise fram at de har pene jentevenner, det blir litt påtatt. I tillegg er det umulig å vite om den jenta du holder rundt på bildet er eksen eller kanskje kjæresten din.

Skrytebilder, fyllabilder og tydelige selfies er heller ikke helt ideelt. Hvis du er dødskjekk og har modellbilder tatt i studio, trykker jeg nok liker, men mest for å sjekke om det blir match. Samtalen må være veldig underholdende for å få lyst til å møte deg (ekstremt fordomsfulle meg har gjennom disse bildene allerede tillagt deg personlighetstrekk som overfladisk (ironisk, men sånn er det), og litt klysete). Ellers vil jeg si det er viktig at man er alene på de fleste bildene, sånn at det ikke er noen tvil om hvem som er deg, og at ansiktet og øynene synes godt på profilbildet. Og ... SMIL!! Det er koselig :)

Angående tekst, er jeg helt enig i at den bør være morsom, som ClawLife skriver. Ikke for seriøs, som "jeg er en glad gutt som studerer marinteknikk og ser etter ei koselig og ambisiøs jente blablabla". Tinder er noe annet enn sukker.no. Veldig greit å ikke ha tekst også, eller eventuelt bare å skrive stedet man bor (for å unngå misforståelser når man reiser etc). Og for all del: Ikke ha ordtak eller kleine sitater, alle jeg kjenner som er på Tinder misliker det.

Når det gjelder samtaler, så er det mange som bruker Tinder en del som underholdning, selv om de også har et håp om å møte bra gutter der. Derfor er det viktig at samtalene er underholdende. Så se an hvordan jenta virker, men ikke vær redd for å ta litt sjanser. Det er jo et hav av folk å velge mellom om samtalen funker dårlig med én. Ha det gøy, så blir det ikke bare kjedelig "jobb" ;)

Et tips er å utveksle snapchat, det er en fin måte å bli bedre kjent og bygge tillit på en lite tidkrevende måte. Mange vil også være venner på Facebook først for å vite litt mer om hvordan personen er sosialt før et møte. Dessuten er det en trygghet i å se at du er en ekte person, med etternavn og venner.

Mulig jeg er overmåte kritisk, siden jeg allerede holder på med en Tinder-fyr (som forresten muligens gjorde flere av de "feilene" jeg har listet opp. Det har garantert jeg også gjort). Altså ingenting å stresse med, vær deg selv (prøv å vise fram en god, men samtidig ærlig, utgave av deg selv) og ha det gøy :D Og husk at det er mye tilfeldigheter og timing som spiller inn :)

Edit: Helt enig med Lisa om bilder med barn

Bra innlegg, og jeg tror det stemmer godt det du sier. Når synes du det ville passet seg å be om møte? Dersom han gjorde det tidlig ville du syntes det var bra selv om du avslo?

ClawLife

Quote from: lamasen on April 09, 2014, 11:51:26 AM

Litt dårlig formulert av meg. Poenget var å ha bilder i forskjellige kontekster, for å vise forskjellige sider av seg selv. Generelt vil jeg si at bilder hvor man er aktiv, altså at man gjør noe, slår bra an. Da f.eks. med jenter (ikke bare ha et staget bilde med to HB's i hver arm). Prinsippet er jo å vise at man er relativt aktiv og har et sosialt liv. Jeg får vannvittig mange treff på mitt profilbilde, så er mer selvironisk enn noe annet, og det har jeg prøvd i hvertfall 8-9 forskjellige land siste halvåret.

Enig med Greeneyed i mye, men jeg mener bestemt det er best å få samtalen vekk fra Tinder så kjapt så mulig + deretter møtes IRL så kjapt så mulig.

Greeneyed

Da er vi enige, ClawLife. Selvironi er topp, så lenge det ikke bare blir tullebilder som egentlig viser mer at du er for usikker til å "være deg selv" på bilder enn noe annet. Men tommel opp for selvironi og bilder som viser at man har et liv :)

Når det gjelder retusjering av bilder er jeg forresten litt skeptisk - er dere ikke redde for at de dere møter skal bli skuffa når dere har vist et glansbilde av dere selv? Man velger jo alltid fine bilder, men retusjering er kanskje å gå litt langt? Og hvis det for et trenet øye skulle synes at bildet er retusjert, gir det kanskje litt inntrykk av å være vel forfengelig? Hehe, jeg synes instagramfilter er bedre, som en litt sånn snikete og lur middelvei hvor bildet er  redigert, men ikke retusjert ;)

Takk Røyskatt :)
Jeg synes absolutt det er bra å møtes tidlig, i lengden er det slitsomt å chatte på Tinder. Men jeg vil ikke ha spørsmål om å møtes før jeg kan forstå at du har en grunn til å ville møte meg. Altså må vi ha hatt en litt morsom samtale først, og så kan du gjerne foreslå å møtes, "fordi du virker som ei morsom jente" eller noe sånt. Dette kan være etter noen få meldinger, det kan være etter to timer hvor vi har sendt en del meldinger, det kan være etter noen dager eller til og med etter flere uker. Poenget er egentlig at samtalen (for meg hvertfall) er det som gir meg lyst til å møte noen, og jeg vil både vite at du er oppegående (noe du kan vise gjennom samtale), at vi har noe å si til hverandre og at du har en grunn til å ville møte meg annet enn at jeg er den eneste jenta som svarte på melding fra deg. Men interessen forsvinner litt hvis det tar for lang tid også, så det er lurt å ikke vente altfor lenge.

Om jeg får spørsmål om å møtes etter en kort samtale, som likevel kan ha gitt grunnlag for at begge kunne tenke seg å møtes, så tror jeg ikke det skader, men jeg tror jeg ville sagt nei i de fleste tilfeller (selv om tilfeldigheter hva angår mitt humør har ekstremt mye å si her). Da er det viktig å ikke mase, men fortsette samtalen. Etter hvert vil jeg absolutt anbefale å også utveksle snapchat, så båndet for kommunikasjon blir litt bredere. Det blir plass til mer humor, og man blir kjent på en annen måte, ifølge en del jeg har snakket med (og egne erfaringer:p ).

Men altså, jeg henger i ett miljø, tipper kodene er annerledes i andre miljøer, så dette er nok ikke noe universelt som stemmer overalt :)