Ikke helt enig i at det er bra å ha bilder med jenter, det må i tilfelle være pga. at bildet er morsomt, pga aktiviteten som skjer på bildet (altså greit om det er på en padletur eller hva du nå enn liker å gjøre) eller noe sånt. Jeg sveiper hvertfall fort bort de som skal vise fram at de har pene jentevenner, det blir litt påtatt. I tillegg er det umulig å vite om den jenta du holder rundt på bildet er eksen eller kanskje kjæresten din.
Skrytebilder, fyllabilder og tydelige selfies er heller ikke helt ideelt. Hvis du er dødskjekk og har modellbilder tatt i studio, trykker jeg nok liker, men mest for å sjekke om det blir match. Samtalen må være veldig underholdende for å få lyst til å møte deg (ekstremt fordomsfulle meg har gjennom disse bildene allerede tillagt deg personlighetstrekk som overfladisk (ironisk, men sånn er det), og litt klysete). Ellers vil jeg si det er viktig at man er alene på de fleste bildene, sånn at det ikke er noen tvil om hvem som er deg, og at ansiktet og øynene synes godt på profilbildet. Og ...
SMIL!! Det er koselig
Angående tekst, er jeg helt enig i at den bør være morsom, som ClawLife skriver.
Ikke for seriøs, som "jeg er en glad gutt som studerer marinteknikk og ser etter ei koselig og ambisiøs jente blablabla". Tinder er noe annet enn
sukker.no. Veldig greit å ikke ha tekst også, eller eventuelt bare å skrive stedet man bor (for å unngå misforståelser når man reiser etc). Og for all del: Ikke ha ordtak eller kleine sitater, alle jeg kjenner som er på Tinder misliker det.
Når det gjelder samtaler, så er det mange som bruker Tinder en del som underholdning, selv om de også har et håp om å møte bra gutter der. Derfor er det viktig at samtalene er underholdende. Så se an hvordan jenta virker, men ikke vær redd for å ta litt sjanser. Det er jo et hav av folk å velge mellom om samtalen funker dårlig med én. Ha det gøy, så blir det ikke bare kjedelig "jobb"
Et tips er å utveksle snapchat, det er en fin måte å bli bedre kjent og bygge tillit på en lite tidkrevende måte. Mange vil også være venner på Facebook først for å vite litt mer om hvordan personen er sosialt før et møte. Dessuten er det en trygghet i å se at du er en ekte person, med etternavn og venner.
Mulig jeg er overmåte kritisk, siden jeg allerede holder på med en Tinder-fyr (som forresten muligens gjorde flere av de "feilene" jeg har listet opp. Det har garantert jeg også gjort). Altså ingenting å stresse med, vær deg selv (prøv å vise fram en god, men samtidig ærlig, utgave av deg selv) og ha det gøy
Og husk at det er mye tilfeldigheter og timing som spiller inn
Edit: Helt enig med Lisa om bilder med barn