For at jeg skal ønske å ha sex med henne (ONS): Pen nok (etter min standard), ikke håpløst dum eller drita, en viss kjemi, ikke for trashy eller oversminket. Ekser til gode venner holder jeg meg unna. Jeg kan også være litt forsiktig med å hooke opp med jenter i min sosiale sirkel.
For at jeg kunne tenke å være kjæreste med henne (Forhold): Pen nok til at jeg ikke hele tiden skal sikle etter andre jenter, en som jeg liker å tilbringe tid med (kan ha intelligente samtaler, men også kødde mye. Må også være en jeg kan finne på mye gøy med, altså ha i alle fall et par aktiviter som vi begge liker å gjøre), kosete, en som ønsker å utvikle seg (altså en som har ambisjoner, ønsker å opprettholde utseendet sitt, ønsker å komme et sted i løpet av livet og ikke minst en som ikke er redd for å diskutere sex og eksprimentere med meg til sexen blir så bra som overhode mulig), relativt like verdier, positiv, og en som ikke er totalt avhengig av meg/needy (men at vi sammen gjør hverandre bedre).
Konemateriale: Må godta at jeg en gang skal ha en hund, rase kan diskuteres
. Kunne lage mat (trenger ikke lage mat hele tiden, men må være så god at jeg ikke trenger å lage hele tiden). Ha kontroll på økonomien sin (trenger ikke være supersparer eller tjene bra, men kan ikke være en som spiser av pengene jeg tjener på unødvendig masseshopping og lignende) og ha bedre barnetekke enn meg (men det skal ikke mye til).
Kort sagt: Pen og en jente jeg kan være meg selv rundt og som jeg liker å være med. Jeg trives i eget selvskap, så er ikke typen som bare får meg kjæreste for å få meg kjæreste. Til tross for min kanskje mange krav har jeg fått en fantastisk kjæreste som jeg er veldig fornøyd med og som oppfyller alle mine sære krav - i alle fall enn så lenge
.