SMS vs. Ringe

Started by dagligvare, July 02, 2014, 18:30:42 PM

Previous topic - Next topic

dagligvare

Når man får et nummer via nettdating - ringe eller sende sms?

Er det kleint å ringe? Er det feigt å bare sende sms? Er det noen fasit?

Love

Sende sms og spørre om de er ok/passer at du ringer?

dagligvare

Quote from: Love on July 02, 2014, 22:00:57 PM

Og dermed gjøre to feil på en gang.

hyside

Quote from: dagligvare on July 03, 2014, 10:56:50 AM
Quote from: Love on July 02, 2014, 22:00:57 PM

Og dermed gjøre to feil på en gang.

Jeg synes det er supercorny å få en mld hvor noen spør om det passer. Jeg ville sendt sms først, virker ikke så påtrengende. Noen sms frem og tilbake, så er det naturlig å ringe et par dager senere.

Lisa

Det gjelder vel samme prosedyre som alltid er nok det enkleste/tryggeste; sms når det er beskjed som ikke haster og ring om man vil slå av en prat prate, planlegge noe eller gi en beskjed som haster. I de fleste tilfeller er det greiest med sms, men er det slitsomt å planlegge ting skriftlig, eller du trenger raskt svar så er det greit å ringe.

Sms med spørsmål om det er greit at man ringer høres bare kleint ut! Passer det ikke å få tlf så er det jo bare å la være å ta den... 

Love

Og jeg hater at folk ikke tar telefonen, så derfor ville jeg sendt sms og spurt om det passer.... men jeg er jente og trenger ikke virke bestemt og macho:D

BenBones

Prøv selv ! Det ligger flere tråder om emnet, og det er forskjellige svar på alle. Jeg inviterer deg til å prøve selv, og oppleve med egne sanser hva som funker og ikke.

- Det finnes ikke feil, bare feedback.

-Ben.

dagligvare

Quote from: Love on July 04, 2014, 22:16:34 PM
Og jeg hater at folk ikke tar telefonen, så derfor ville jeg sendt sms og spurt om det passer.... men jeg er jente og trenger ikke virke bestemt og macho:D

Neste gang du gir sjekkeråd til en mann, prøv å tenk hva du selv ville foretrukket at en mann gjorde mot deg - ikke hva du ville gjort mot en mann.

Jenter er som regel tragisk dårlige til å gi sjekketips, og dette er et eksempel på det. No offense.

Love

Haha... Å gi råd er vanskelig. Særlig fordi man aldri følger egne råd eller andres:D
Så who gives a shit:).... Får du mange nok innspill så kan du legge sammen, dele på tre, gange med 15 og etter det gjøre som du vil.
Jeg hater fortsatt å ringe folk som ikke tar telefonen. FB er lettest, da ser man at mld er lest og kan ut fra d kalkulere om svaret kommer raskt nok til at vedkommende vil treffes osv
Folk kan slå av tlf, miste den, glemme den og ikke minst se at du ringer og ignorere deg totalt:D
Så må man leke kald og vente.... (eller droppe å svare når de tar kontakt for å leke hard to get)

Jungeldyret

Sms-> møte

Langdistanges tar tid før dere møtes, eller at en må dra langt: Skype->

(eks)