Ser jeg overlapper en del med FatBoy sine poenger her, men lar ting stå fordi jeg kanskje vinkler noen ting annerledes:
Quote from: night_drive on August 15, 2014, 15:37:10 PM
først da også og virket interessert i å bli stående litt og snakke. Jeg endte opp med å spørre om hun ville henge og ta en øl på fredag kveld og ga henne nummeret mitt, slik at hun kunne si fra når hun kunne. Hun sa hun hadde en tendens til å dobbeltbooke.
Fikk melding i dag om at hun ikke kunne og at hun skulle si fra hvis hun fikk tid en annen kveld. Altså ikke når hun får tid. Jeg svarte at det gikk helt fint og at hun bare kunne si fra, med en «;)».
Her kommer min tolkning. Og det er som sagt en tolkning så ta rådene med en klype salt. Den er mest basert på teori, så noen med mer erfaring må gjerne motsi meg her...
Sannsynligvis så skjer det fordi de merker at du er usikker i måten du oppfører deg på, og da blir redd for hvordan videre interaksjoner dere imellom vil være.
Det er fint at du tar initiativ til å møte henne, men det er viktig at du gjør det på en måte som ikke krever for stor investering fra hennes side, eller som kan bli kleint.
Jenter er veldig redd for at ting skal bli kleint. Og faren er stor for at det kan bli kleint i lys av det du spør om og oppførselen din.
Pils og henge høres kanskje veldig casual ut, men det betyr egentlig at dere må henge i sammen i flere timer. Pilsdate betyr mye mer "hjem og pule" enn feks kaffedate. Og som FatBoy sier så blir det en stor investering dersom du tenker mer "Date" enn henne. Så dersom hun sier ja til dette så kan det hende at hun tror du tolker dette som om at hun har "lyst å forsøke bli kjæreste" eller at dere skal ha sex. Og dersom oppførselen din (anspent og småkeitete) (mangel på ledelse og eskalering, og kanskje lite spenning) er en preview på pilskvelden så vil hun velge letteste utvei å heller si nei fremfor å risikere at du skal prøve deg (småkeitete) på et stunt etter å fått opp motet med pils i blodet.
Det er selvsagt gull å ta en pils når man er på date, og det kan få opp både stemningen og spenningen, men å invitere på det kan være litt ukalibrert og det kan bli et for stort steg for jenta å si ja.
Men jeg gledet meg jo skikkelig til å bli bedre kjent!
Her virker det som om jenta er kjempeviktig for deg, selv om det virker som om du ikke kjenner henne noe særlig. Dersom hun merker dette på deg, så dreper det tiltrekningen. Det er letter for henne å møte en fyr som tenker han kan "se hva som skjer" og "tar ting som det kommer" enn som har store forhåpninger.
Det samme har flere jenter gjort og noen av de har jeg ikke sett siden. Kompiser av meg sier det nesten aldri skjer de. Men det er kanskje ikke så vanlig å avlyse? Og hvorfor skjer det? Skal jeg bare move on, glemme alt og ta det som det kommer?
Det er jo bra at du ser et mønster i hva som skjer. Det er jo en tilbakemelding på at du må justere oppførselen din.
Her er noen tips:"Spørre" om nummer:Skal du spørre om nummer, så ikke SPØR om nummeret, men si at hun skal gi deg det.
"Du kan skrive ned nummeret ditt, så tar vi en kaffe en dag".
Tonefallet ditt er hyggelig, ganske nøytralt, kanskje litt spontant, og det høres ut som en det er en selvfølge at hun sier "Ja". Det kan høres ut som om du er grei og gjør henne en tjeneste ved å ta nummeret hennes slik at hun kan henge med deg en eller annen gang. Tonefallet skal ikke høres ut som et spørsmål. Altså at tonefallet går opp på slutten. Kanskje heller at det holder seg, eller går litt ned mot slutten. Ikke nøle. Jeg pleier å ha tatt frem nummertastene på skjermen på mobilen, og gir den til henne når jeg "spør" om nummeret. Får som regel nummeret, hvis ikke jeg har gjort noe feil tidligere i interaksjonen. Feil er feks å ikke skape spenning, og å ikke eskalere. Jenta blir da usikker på intensjonen din.
Å gi jenta ditt nummer å be henne ringe er jo som nevnt å gi fra deg ledelsen til henne.
-Gå for instadate:Dersom du skal henge alene med en jente, så er det en date. Så i feks situasjonen hvor du traff henne på biblioteket kunne du tatt ledelsen og sagt noe som: Jeg er sulten. Bli med bort i kantina en tur da. Eller "Bli med ut å ta litt luft da". Eller hva som helst, bare for å henge litt med henne. Jo mer tid hun bruker på å henge med deg, jo mer investerer hun i deg. Du kunne fått bygt tillit og verdi og kommet et hakk nærmere å bli bedre kjent med henne, og dermed kunne avtalt å finne på noe annet sammen. Feks en date kamuflert som en tur på IKEA, eller at hun må hjelpe deg å kjøpe bukse.
Med en gang man ber en jente på date så kan det fort bli litt mer sånn "vi skal prøve å bli kjærester" stemning, og det kan fort bli kleint hvis den ene parten er mer interessert enn den andre.
-Lav investerings date:Når du har fått nummeret så kan du feks sende melding. "Hei "navnet hennes". Jeg skal en tur på xxxx onsdag ettermiddag. Hvis du vil kan vi godt ta en kaffe rundt kl.15?" Hun kan da si at hun også er i nærheten rundt da(lav investering), og det er kanskje lettere for henne å si at hun skal stikke og har andre planer dersom det blir kleint. Da gir du henne både en lett inngang, og en lett utvei. Det blir vanskeligere for henne å stikke av dersom dere har avtalt en pilsdate.
-Skap spenning:Øyekontakt skaper spenning. Lær deg å smile med kjekkassmilet. (lukket munn, smiler litt i munnviken. Kan myse litt. Google "David Duchovny" og se på et av bildene hvor han smiler litt med lukket munn. Thats it.) Få inn litt berøring når dere snakker. Feks dulte borti henne hvis du erter henne med noe. Ta på skulderen hennes når du lener deg inn for å snakke med henne.
Dersom du ikke har skapt spenning, eller tatt ting videre ved å lede henne så havner du raskt i friendzone.
Hvis ikke du har boka til Andreas, så kjøp den for å lære mer om tiltrekning og hvordan ta ting videre:http://www.sjekkeskolen.no/bok.html#.U_JylWdWGYM