skjuler han noe på mobilen ell overreagere jeg?

Started by solstråla, September 04, 2014, 09:40:30 AM

Previous topic - Next topic

solstråla

De siste få gangene så er mobilen med overalt, aldri kan den ligge på bordet i samme rom når han evt går på do. Mobilen er vendt ned på bordet( skjermen ned) når vi sitter ved siden av hverandre når han tekster, så holder han ene hånden litt foran. Telefon samtaler i et annet rom plutselig. Pleier aldri å bry meg om hvem han tekster med, denne unormale oppførselen gjør at jeg vil se.

For meg er det et dårlig varsel tegn som gir meg dårlig magefølelse. Topplisten på snapchaten hans er jo bare jenter.. Jeg prøver å fokusere på at ting går noe fremover mellom oss, og prøver la være å spørre om vi dater bare hverandre i frykt for å skremme han bort.

Avocadojenta

Hvis dette ikke var noe han gjorde før, men i ettertid har begynt å ha med seg mobilen overalt, ville jeg fått en dårlig magefølelse. Det kan jo være mange grunner til det. Noen liker ikke å bli sett på mens de holder på med mobilen - men det høres lite sannsynlig ut i dette tilfellet. Jeg ville rett og slett konfrontert han med den merkelige oppførselen...

solstråla

Hvordan kan man ta opp dette på riktig måte: du har hatt litt rar oppførsel i det siste når det gjelder mobilen din, er det noe jeg bør vite? Dette høres jo anklagende ut :p hmm. .

Avocadojenta

Du kan foreksempel bare si rett ut at det er sært at han skal ta med mobilen overalt å se hva han svarer? Eller så kan du pakke det inn med litt humor :) Det er jo ikke noe særlig å gå rundt med dårlig magefølelse.

solstråla

Magefølelsen har alltid stemt, bare nå vanskelig å skille om det er det eller overreagering fra min side.  Får pakke det inn med humor som jeg alltid gjør.

Jungeldyret

solstråla

Quote from: Jungeldyret on September 04, 2014, 13:50:48 PM
Hvordan forhold har vi
Quote from: Jungeldyret on September 04, 2014, 13:50:48 PM
Hvordan forhold har dere?

Vi er mye sammen på hverdager og noe helger. Gjør aktiviteter sammen og hilst på noen av beste kompisene hans. Så virker ikke som bare sex.  Likevel ikke hatt om vi bare dater hverandre praten enda.. før oppholdet vårt sa han at han bare datet en om gangen.

--WTF?--

Kanskje han er hemmelig agent og ikke vil involvere deg i jobben?
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Greeneyed

Synes ikke du skal spørre noe om mobilen. Tror det kan være dumt fordi det lett kan oppfattes konfronterende eller anklagende. Det vil jeg tro kan gjøre ham mer usikker på om han vil ha deg i livet sitt, uansett om han skjuler noe på mobilen eller ikke. Pass heller på at dere har det gøy og har god stemning når dere er sammen, fokuser på det positive! Jeg vet jo heller ikke hvor lenge dere har datet, eller hvor åpent og ærlig dere snakker sammen. Men det jeg har erfart er at det kan være fint å være helt åpen om sånne følelser, så lenge det ikke er et evig sjalusidrama eller anklager. Jeg har for eksempel innrømt at "jeg ble litt sjalu den gangen du hadde besøk av den jenta". Tror han likte det litt. Men det med mobilen ville  jeg latt ligge.

Smooth

Selv føler jeg at mitt personlige liv er på mobilen. Bilder, meldinger etc. Selv om jeg ikke har noe å skjule, så skjuler jeg på en måte mobilen likevel fordi det er mitt liv. Noen bilder vil jeg ikke at andre skal se, ikke fordi det er bilder av andre jenter jeg er interessert i eller noe lignende, men jeg føler bare at bildene ikke er noe noen andre har noe med.

Jeg skjønner likevel at man reagerer slik når den andre skjuler mobilen. Men i mitt tilfelle er det iallefall ingen grunn til bekymring, og slik er det nok med andre også :)

solstråla

Etter pausen begynte vi å date igjen. Tilsammen bare 2 og en halv måned kanskje.  Vi har det jo gøy og ler mye, av og til er han muligens nedlatende og noe frekk i kommentarene, dt er bare hans måte å tulle på. Får tenkte på det positive. Vel ærlighet er vel noe begge sliter med, og vi kommuniserer ikke alltid like bra.

Sansi

Det er vel kanskje ikke mobilen som er et problem? Er vel mer at du/dere ikke vet helt hvor forholdet står. Om han ser på deg som en jente han dater har han jo lov til å holde på med andre (om dere ikke har avtalt annet). Om dere tar en prat om hva som er status i forholdet og dere finner ut at det er mer enn bare dating vil han nok slutte å passe på mobilen på samme måte som nå.
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

solstråla

Quote from: Sansi on September 04, 2014, 21:38:36 PM
Det er vel kanskje ikke mobilen som er et problem? Er vel mer at du/dere ikke vet helt hvor forholdet står. Om han ser på deg som en jente han dater har han jo lov til å holde på med andre (om dere ikke har avtalt annet). Om dere tar en prat om hva som er status i forholdet og dere finner ut at det er mer enn bare dating vil han nok slutte å passe på mobilen på samme måte som nå.

Det er vel bare drastisk endring når det gjelder telefonen, som når den ringer går han også bort og i et annet rom
Han spør jo også hvem jeg tekster ell hvem som ringer meg. Trodde vi datet hverandre, siden han ønsket sånn å fortsette.

Love

Her inne (på bloggen) er det blitt anbefalt å se etter endring i atferd (da helst i positiv retning). Om du føler at det er gått i feil retning er det bedre om du trekker deg tilbake, ikke "jager" etter. Hvis du blir mer utilgjengelig vil han kanskje be deg om en forklaring, og da kan du forsøke å si at du føler han har endret seg i forhold til telefonbruk...

Avocadojenta