Teknisk ting om Tinder: Kan hende han har slettet appen, men ikke kontoen. Mange, blant annet ei venninne av meg, gjorde det da hun fikk kjæreste. Da tenker man jo selv at man har slettet Tinder, men så er det bare fra sin egen mobil, mens profilen fortsatt ligger ute. Det trenger ikke å bety at han fortsatt bruker Tinder.
Når det er sagt skjønner jeg godt at det er frustrerende når du merker han ljuger, om for eksempel meldinger fra eksen. Tror ikke jeg hadde taklet det så bra hvis kjæresten min gjorde det heller. En veldig ikke-anklagende måte å få sagt noe om det på, er å fortelle om "noen du kjenner", som er i den situasjonen, og så si at "egentlig betyr det jo ikke noe med akkurat de meldingene, men det at han lyver, det må være skikkelig sårende". Kanskje litt teit råd (veldig lett gjennomskuelig hint), men bare sånn for å sette i gang en tankeprosess går det jo an. Ellers kan du formidle holdninger om at løgn ikke er greit på andre måter også, i samtaler hvor det dukker opp etc. Vet ikke helt ... vanskelig sak.
Samtidig synes jeg jo at det må gå an å ha en ærlig og likefrem samtale når man faktisk er sammen. Kanskje det i tilfelle er best å ta det opp når du ikke føler veldig sterkt at det må sies. Altså, si det når det er god stemning mellom dere, på en rolig måte hvor du ikke antar at han lyver, eller noe om eventuelle grunner til at han skulle gjøre det. Du kan jo si noe om at du har et lite problem med usikkerhet, og at du derfor har ekstra behov for at han forteller deg om det, f.eks når han får meldinger fra eksen, for da får han deg til å føle deg så trygg el. På den måten gir du ham mer en "helterolle", heller enn å anklage ham for å være den store stygge ulven som ljuger og ikke kan stoles på.
Selv vet jeg ikke helt hvordan jeg ville grepet an den saken, men kanskje det Love og jeg har skrevet her kan hjelpe deg til å finne din egen måte å løse det på? Håper det ordner seg