turnoff med jenter som liker å konkurrere om ting?

Started by solstråla, September 11, 2014, 01:00:52 AM

Previous topic - Next topic

solstråla

Liker å holde meg aktiv,  da jeg trener mye men er med på alt fra squash, bordtennis , fotball da osv. Da har det ofte blitt til tidligere at dt ble litt konkurranse om å vinne. Ene jeg datet ble forbanna når jeg vant en gang. En fyr jeg prater med nå, ønsket å finne på noe gøy. Kom opp med mange forslag, men så svarer han bare tilbake: dt er kanskje noe du er bedre enn meg i og ikke noe gøy da. 

Vi har pratet om hverandres interesser og han spørr om jeg er god i disse aktivitetene og da svarer jeg jo ærlig.
Har nevnt at dt er gøy å gjøre noe nytt, konkurrere er ikke så viktig så lenge man har det gøy.
Muligens dette ikke er en så attraktiv side hos dere gutta :p?? Ellers vil jeg si jeg er ganske feminin, men liker da fotball, kan like å game osv..

Vandreren

Personlig synes jeg det er drit sexy hvis en jente jeg dater synes det er morsomt å konkurrere :) Er et konkurranse menneske selv og legger ofte opp til å prøve ut idretter jeg ikke har prøvd osv hvis jenta er åpen for det... Når det kommer til "tenk om du slår meg" kommentaren hans så tror jeg kanskje det var ment som en spøk?

Kjetil GV

Quote from: Vandreren on September 11, 2014, 01:16:26 AM
Personlig synes jeg det er drit sexy hvis en jente jeg dater synes det er morsomt å konkurrere :)

Samme her.

Konkurranseinstinkt er en egenskap jeg ser hos etter jenter.

Men ikke bare idrett, også kort, brettspill og andre ting man kan konkurrere om/i :)
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

looksharp

Personlig tenker jeg akkurat det samme som gutta over, det er attraktivt og sexy med aktive og sterke jenter. Men jeg kjenner ganske så mange gutter som ikke føler det sånn. I en del miljøer har jeg hørt gutter si at de ikke ønsker seg en jente som er bedre enn dem i noe, da spesielt fysisk. Men dette er vel da ikke gutta for deg, og kanskje ikke så farlig? ;) 

solstråla

Quote from: Vandreren on September 11, 2014, 01:16:26 AM
Personlig synes jeg det er drit sexy hvis en jente jeg dater synes det er morsomt å konkurrere :) Er et konkurranse menneske selv og legger ofte opp til å prøve ut idretter jeg ikke har prøvd osv hvis jenta er åpen for det... Når det kommer til "tenk om du slår meg" kommentaren hans så tror jeg kanskje det var ment som en spøk?

Trodde det først, virket muligens ikke slik likevel:p En ny fyr jeg møtte på fest, virket jo veldig aktiv generelt, ville utfordre meg i løpsduell. Tenkte mulighet for oss å bli bedre kjent, men så videre i samtalen turte ikke fordi han trodde j var bedre igjen :p. Slik har han kommentert på alle mulige aktivitet forslag.

solstråla

Quote from: looksharp on September 11, 2014, 07:02:22 AM
Personlig tenker jeg akkurat det samme som gutta over, det er attraktivt og sexy med aktive og sterke jenter. Men jeg kjenner ganske så mange gutter som ikke føler det sånn. I en del miljøer har jeg hørt gutter si at de ikke ønsker seg en jente som er bedre enn dem i noe, da spesielt fysisk. Men dette er vel da ikke gutta for deg, og kanskje ikke så farlig? ;)

Tror nok jeg var borti en sånn fyr, han var forbannet og sur hele dagen fordi jeg slo han. Kom med dårlige unnskyldninger fordi han tapte:p forsovet barnslig. Det at han måtte fortelle dt til en av gutta,  var lite kult. Det er nok ikke en gutt for meg da nei..he he

--WTF?--

Quote from: solstråla on September 11, 2014, 01:00:52 AM
men så svarer han bare tilbake: dt er kanskje noe du er bedre enn meg i og ikke noe gøy da. 

Hvis du er på et mye høyere nivå enn han er det forståelig - dersom den ene parten er på profesjonelt konkurransenivå og den andre en glad amatør så vil ingen få noe ut av det. Prøv heller å finne en aktivititet der dere er på et jevnere nivå.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

solstråla

Quote from: --WTF?-- on September 11, 2014, 07:50:48 AM
Quote from: solstråla on September 11, 2014, 01:00:52 AM
men så svarer han bare tilbake: dt er kanskje noe du er bedre enn meg i og ikke noe gøy da. 

Hvis du er på et mye høyere nivå enn han er det forståelig - dersom den ene parten er på profesjonelt konkurransenivå og den andre en glad amatør så vil ingen få noe ut av det. Prøv heller å finne en aktivititet der dere er på et jevnere nivå.

Vel dette er jo ikke snakk om profesjonelt nivå da akkurat :p

Koraboros

Det er jo ikke turn-off med konkurranseinstinkt. Men jeg kjenner en som jeg karakteriserer som "dårlig vinner". Når han vinner i noe så oppfører han seg veldig overlegent og får de som tapte til å føle seg mindre verdt. Særlig hvis de andre har litt sårbart ego kan det bli veldig dårlig stemning av det.

Knipetak

Tror ikke så mange gutter vil si at de synes det er turnoff. Men når man flørter med noen er man jo kanskje litt usikker og sårbar, og da er det vel mer gøy å føle mestringsfølelse gjennom å vinne enn det motsatte, kanskje?

Andreas og Lars snakker litt om å vekke mestringsfølelse hos menn på lydboka, kan hende det er noe der og at det er lurt å styre unna de store styrkeprøvene på de første datene hvis det er noe fyren har knyttet noe av identiteten sin til Mao. shuffle og biljard går sikkert fint, men kanskje du skal vente litt med kappløpene hvis du er i tvil :)

piken

Høres ut som om de gutta som du har vunnet over rett og slett er litt usikre på seg selv.

Jeg er også en jente som liker konkurranser (spesielt i flørtesammenheng) og legger fra tid til annen merke til at ikke alle gutter setter like stor pris på dette. Men mange gutter (som viser seg å være de jeg liker best) digger at det er litt konkurranse og det blir en del av flørtinga - mange kommenterer faktisk at det er kult med jenter som har litt bein i nesa.

Potet

Jeg synes det bare er konge med jenter som har konkurranseinstinkt. De færreste jenter har det. Faktisk vil jeg se på det som skikkelig turn on hvis jeg har med jenta på noen aktiviteter med andre venner og hun viser at det er litt tæl i henne/har bein i nesa. Irriterende ofte er det mange jenter som virker som de kjeder seg litt for de gir så liten effort i aktivitetene de er med på. At man ikke er flink bryr jeg meg ikke stort om, men om man ikke prøver eller gir opp tidlig synes jeg det blir litt veikt. Det blir fort litt prinsessetakter, altsa at man er en som ikke er vant med at man må jobbe litt for å få de resultatene man ønsker seg, og forventer at alt her i livet skal komme på gullfat uten utfordringer. That is turn offff.

Så klart, det finns grenser for hvor mye konkurranseinstinkt jeg foretrekker at jenta har. Konkurranseinstinkt er tross alt en mer maskulin egenskap (korrelerrer vistnok med nivåene av testo i kroppen), og hvis hun blir veldig hissig og det virker som at hun har et overdrevent stort behov for å markere seg (type jeg må som jente kompensere ved å vise at jeg kan ta i minst like hardt som alle gutta) er det turn off.

Jepp, noen av oss er dårlige tapere, meg inkludert, så en dårlig vinner er provoserende. Det samme synes jeg faktisk også det er med en som ikke bryr seg i det hele tatt, for da føles det ikke som en liten seier når man vinner. Det verste er de som kun bryr seg når de vinner og er likegyldige ellers. At du i utgangspunktet erter meg litt om du vinner bryr jeg meg ikke, men jeg skal innrømme at jeg blir litt gretten (eller kanskje til og meg verre om du er fæl til å provosere) om du etter flaks/juks vinner i noe jeg føler meg god i/jeg følte jeg helt klart fortjente å vinne. Det har nok også mye med at jeg er en ydmyk vinner (særlig hvis jeg innser at det var en heldig seier eller at det var close), og at jeg dermed blir provosert hvis en som vinner framstiller det som at den personen vant fortjent og er mye bedre. Folk som vet du er en mindre god taper ved også å provosere deg litt ekstra når de vinner, og påpeker fort at alt du sier er unnskyldninger for at du tapte. Altså: Hvis du vinner kan du gjerne juble og vise at du er fornøyd, men ikke nedvurder prestasjonen hans (så lenge han ikke gir opp eller var totalt ubrukelig, i så fall kan du heller foreslå at dere prøver andre aktiviteter hvis han ikke likte det)

Kort fortalt: Om vi gjør en aktivitet sammen er det viktigste for meg at du er litt engasjert (i.e. ser ut som du prøver og at du har det gøy). Enten det er tv-spill eller idrett, på lag eller mot hverandre, synes jeg det er langt morsommere når den andre parten også er engasjert. Om du viser litt selvtillit i konkurransesammenheng er det supert, og om du viser at du koser deg, er det enda bedre.

En jente som liker fotball OG gaming får to ekstra stjerner i min bok :)

EDIT: Ett siste moment. Ikke konkurrer om ALT. Det blir slitsomt om man alltid skal hevde seg og sjekke hvem som er best. Hvis det derimot er en naturlig konkurransesituasjon (spill, idrett, quiz eller lignende) er det bra.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!