Hyggelig å høre det gikk greit. Virker som han tok det veldig fint (dog vanskelig å tolke over sms, kan hende han prøvde å unngå tap av ansikt ved å keep it cool), og det viser i så fall hvor at man fort kan overvurdere hvor mye følelser en person faktisk har for deg. Mange har forskjellige tilnærminger til hvordan man sier at man liker en person. Det noen mener som et kompliment og hint om at jeg kunne tenkt seg å ha sex med personen, kan andre tolke som at de tror du ønsker forhold og har masse følelser for personen. Særlig det med kulturforskjeller kan gjøre tolkninger vanskelige.
Ikke helt relevant for dette tilfellet, men kan likevel være greit å nevne for andre på forumet: Husker det var en tilsynelatende litt forsiktig jente som tok mye initiativ og virket veldig interessert i meg over en lengre periode. Jeg likte henne ganske godt (og kunne gjerne tenkt meg å ha sex med henne), men ønsket overhode ikke å være i forhold med henne. Siden hun var veldig snill og jeg ikke ville gi feil signaler som kunne få henne til å tro at jeg ønsket forhold (ønsket ikke såre henne i tilfelle hun ønsket forhold og ikke jeg), var jeg litt mer forsiktig i min tilnærming, noe som hun tydeligvis tolket som avvisning. Det endte etter hvert med at hun hooket opp med en annen foran meg, og at de i en periode var pulevenner helt uforpliktende. Husker jeg møtte henne på en fest dagen etter hun hooket opp med han andre, og da unnskyldte hun seg om at hun hadde vært så full og ikke husket noe. Greit nok, vi hadde ikke akkurat hatt sex eller holdt på, men det var liten tvil om at vi var veldig nære (jeg fikk ikke ut fingeren, lesson learned heldigvis). Det ble aldri noe mer mellom oss, og jeg ble ganske knust av det (tok litt tid før jeg kom over det, for det var ikke første gangen en jente har glippet pga jeg ikke har fått ut fingeren), og viste seg dermed at hun tydeligvis ikke var ute etter forhold likevel. Altså er det langt ifra alltid man vet hvordan andre tenker og føler, i alle fall hvis de ikke eksplisitt har pøset ut om følelsene sin for deg.
Altså: Skinnet kan bidra. Og ikke minst, gjør et framstøt før det er for seint, enten det er å prøve seg på den andre personen, eller hvis dere allerede har hatt sex, si eventuelt ifra om du ikke er interessert i forhold før den andre utvikler mye følelser.