Vil han satse på meg ..egentlig?

Started by willpower, October 13, 2014, 11:54:13 AM

Previous topic - Next topic

willpower

Hei! Er en dame på 40 år, ingen barn. Jeg har en kjæreste på 40 år, som har 3 barn (12, 9 og 3 år) som han har annenhver uke. Vi har kjent hverandre et år nå. Vi bor hver for oss. I starten var det veldig bra mellom oss. Han viste tydelig at det var meg han ville satse på. Vi har flere felles interesser, og vi er aktive sammen, samtidig som vi også slapper av og koser oss på sofaen. Problemet er at forholdet har vært av/på en god stund. Det kan ta en tid innimellom vi har kontakt (1 uke på det meste). Jeg er usikker og gir derfor ikke mye kontakt selv. Han sier at han ønsker at jeg skal ta mere kontakt også. Det er bare 1,5 år siden han opplevde samlivsbrudd med mor til barna. Dette var tøft for han. Vi har hatt noen runder i løpet av året hvor jeg har vært i tvil om vi bør fortsette forholdet. Da har vi gitt hverandre tenkepause. Men når vi snakker sammen igjen er det alltid opp til meg å si hva jeg ønsker. Når jeg sier at jeg fortsatt vil ha ham blir han lettet og han vil også fortsette. Han får tårer i øynene og blir emosjonell , så det er jo egentlig positivt på en måte. Han sier at han sliter med selvtilit, er redd for å slippe meg helt inn i livet sitt fordi han er redd for et nytt nederlag. Jeg har møtte vennene hans flere ganger, kjent ungene i snart 8 måneder nå , og det går veldig bra og omgåes ungene. Jeg vet at han også er redd for hva jeg tenker om at han 3 unger og hvordan jeg egentlig ønsker å forholde meg til det. Uansett så blir jeg usikker på han når jeg opplever han som AV i perioder. I det siste har jeg tatt mere initiativ, og det funker jo bra. Men jeg er redd for å mase, fordi jeg fortsatt ikke vet om han ønsker å satse på meg. Jeg vil heller ikke snakke om hvor vi står hen , fordi da kan det fort bli masete. Har dere noe tips? Er det jeg som er utålmodig?

Love

Gjetter på at om du vil no mer må du si det (flytte sammen? få egne barn med han?)

piken

Slik du fremstiller der her så ser det for meg ut som om det er du som er mest av .. for du trekker frem mange ting her som tyder på at han er interessert i deg; lar deg bli kjent med barna og vennene hans, han er ærlig om at han er redd for et nytt nederlag, han tar oftest initiativ til kontakt og det har vært opp til deg å si hva du ønsker når dere har hatt tenkepause (mao; han har vært sikker på at han vil fortsette).

Det er bra at du forsøker å ta litt mer initiativ til kontakt og at det funker bra. Jeg er ikke sikker på om jeg får tak i hva du er utålmodig med? Ønsker du at dere skal bli samboere, barn osv ?

willpower

Ja, jeg har nok vært "av" jeg også. Vi var bla.a på kino her om dagen, vi leide hverandre til og fra kinoen, og vi holdt hender under hele filmen. Han spør også hva jeg ønsker meg til jul. Det er jo godt tegn! Men samtidig så blir jeg litt urolig over at han ikke er like hypp på å overnatte hos meg midt i uke (som vi gjorde de første månedene i forholdet), men jeg skjønner jo at forelskelsen glir jo over også. Han har har mye å gjøre for tiden, med 3 unger og mye på jobb. I helgene er vi sammen, og han sier at jeg må bare komme i uka når han har ungene også. De 2 siste gangene han har besøkt meg denne uka så har han ikke overnattet (jeg har heller ikke spurt han da), og jeg synes på en måte det er litt rart for vi har det bra fysisk og han gir tydelig utrykk for at han alltid har lyst på meg. Jeg vet at han ikke har noe på gang med andre damer (ganske sikker). Han sier at han er glad i meg, men at det er dette med ungene som gjør at han har litt bremsene på. Skal jeg gi han tid? er det for tidlig å pushe etter å ha kjent hverandre et år? Jeg vil ikke miste han heller...(og det har jeg sagt)

hyside

Jeg synes på en måte at 1 år er lenge nok til at man funnet litt ut av veien videre, satse vs. ikke satse?
Jeg synes det er lov å spørre hvorfor han ikke har lyst til å overnatte, det er helt sikkert en årsak til det, mye å tenke på hjemme, stress, trøtt og sliten. Fordi du går rundt og lurer og føler deg usikker, så går det utover hele forholdet, og han blir usikker og lurer.
Gå ikke rundt grøten, spør og få svar. Jeg synes det høres ut som om han er interessert i å fortsette å investere i deg.