Feedback på ulike klær

Started by bareAre, October 19, 2014, 22:01:36 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Hei!

Lurte på om jeg kunne få tilbakemelding på klærne under, for å finne ut hva slags retning jeg bør gå i. Vet at særlig den blå skjorten er litt for trang og den hvite er for lang, men utover det... Har kjøpt den hvite via tailorstore nettopp og tenkte litt på å bestille en lignende blå der også, fordi passformen var så bra (må bare bestille kortere neste gang).

På det første bildet er klær jeg ikke er vant til å bruke, iallefall inntil jeg får en second opinion. Ingen som sa noe på det i i Liverpool (og der jeg fikk personlig shopper til å velge det ut), men likevel... Har ikke tørt å bruke klærne i Norge enda.

Det siste er et gammelt bilde, av en skjorte som igjen er for stor.. Men bør jeg f.eks. unngå striper basert på hva som kler meg?

Gjerne kommentar på sixpence, skinnjakke (føler kanskje den har litt for mye lommer som glinser), t-skjorte osv. Normalt har jeg bare brukt t-skjorter og cardigans ute, men siden tailorstore i Sverige skreddersyr alt til en rimelig penge, så kan jeg endelig finne skjorter med bra passform...

Bilde 1:


Bilde 2:


Bilde 3:


Bilde 4:


Bilde 5:


Bilde 6:

piken

Jeg synes at klærne på det første bildet er helt ok isolert sett, men at det sammensatt ser litt rotete ut. Ville heller hatt en enklere t-skjorte under den cardiganen for å tone det litt ned. Sexpence er kult synes jeg, kulere til skjorte og skinnjakke etter min smak. Skinnjakken var fin og den ser ut som den sitter bra på disse bildene, men det var ikke super-lett å se. Den blågrå skjorten er for trang og det blir rett og slett ikke så flatterende. Jeg synes den hvite ser litt stor ut (og ja, den er som du sier lang også), men det er vanskelig å se helt hvordan den sitter - jeg vil se hvordan den sitter over bryst og skuldre.

Ellers liker jeg kombinasjonen din på det nederste bildet, men det ser ut som om skjorten ikke er helt din passform (litt for slapp over bryst og skuldre muligens?). Kan du ikke gå på en skjortebutikk i Norge og få litt ordentlig hjelp til å virkelig finne en skjorte som passer deg? Passform er så mye viktigere enn at tingene skal være stilig i seg selv.

looksharp

Godt utgangspunkt dette. Personlig syntes jeg det skal endel til for å få til sixpence men hør heller på damen over. Ellers. Skjorter. Hva er greia med å ha den nederste knappen åpen? Generelt sett så mener jeg at hvis man kjøper den type pene skjorter som du har her må de brukes pent. Med det tenker jeg nede i buksa, og for eks med blazer. Det mest tydelig eksemplet på det er det nederste antrekket ditt. Alt ved skjorta skriker at den er lagd for å være en penskjorte, det blir voldsom mismatch med røff jakke og sixpence da, i alle fall i mitt hode. Hvis du kjøper skjorter for å ha dem utenpå så ikke kjøp den type penskjorter. Det finnes skjorter blant de aller fleste merker som er egnet for å ha utenpå. I praksis betyr det ofte et litt strammere snitt og ikke minst en kortere lengde på skjorten, da vil den ikke henge for langt og blafrete utenpå.


bareAre

piken:
Du har nok helt rett på skjorten, den hvite er litt for stor og den blå litt for trang. Men satser på at jeg får fikset det med oppdaterte mål. Funker fargene? Jeg syns egentlig den blå er litt kulere enn den hvite.

Har vært i ganske mange skjortebutikker (alt fra Zara til moods of Norway) og ender alltid opp med alt for store skjorter (slik som på siste bildet) - hadde til og med jente som var med og valgte den der ut :p Veldig mange av skjortebutikkene tenker på å bruke skjorte under v-halsgenser eller at man har de i buksa og fremstår litt gubbete. Så har gitt opp å få bra veiledning i butikk. Men jeg syns den hvite er det nærmeste perfekt jeg har kommet, hvis jeg bare får fikset målene helt nøyaktig og snevret den inn her og der (koster jo bare 379 kr også).

bareAre

Quote from: looksharp on October 19, 2014, 22:41:56 PM
Hva er greia med å ha den nederste knappen åpen? Generelt sett så mener jeg at hvis man kjøper den type pene skjorter som du har her må de brukes pent. Med det tenker jeg nede i buksa, og for eks med blazer.

Du har nok rett - jeg har ønsket en skjorte til å bruke utenpå, men har endt opp med en penskjorte i stedet. Fordi de også er for lange (slik at den faktisk går over baken), så må jeg ha nederste knappen åpen for å ikke belaste knappen. Derfor jeg tenker at skreddersøm, hvor jeg kan få langt kortere skjorter, kan være løsningen fremover :)

Samtidig er jeg litt redd for at det skal bli for plaint med kun ensfarget skjorte, bruker gjerne en ull-cardigan (langt tynnere enn på første bildet) i blått eller sort.

Love

Den blå skjorte som du selv synes er trang, er passe. Synes du skal gå for ensfargede t skjorter. Cardigan var fint, men burde hatt noe ensfarget under.
Ellers: om du er lav lønner det seg å kjøre like farger i hele lengden (mørk bukse, mørk t skjorte). Om man er veldig høy kan man med fordel dele kroppen med kontraster.

Kaizer

Jeg synes ikke at noen av kombinasjonene så noe bra ut. Generelt dårlige fargekombinasjoner, skjorter som er for lange når man ikke har dem i buksa etc. Det er også vanskelig å se hvordan passformen er, siden jeg ikke kan se deg fra siden eller bakfra. Jeg er veldig usikker på six-pencen, får litt assosiasjoner til menn som ikke klarer å kle seg så bra. Ville droppet den om jeg var deg.

Bilde 1: Unngå t-skjorter med turtle neck, kjør enten større utringning eller v-hals. Ellers var motivet på t-skjorten helt ok, selv om jeg synes det ser bedre ut med et motiv som ikke er firkantet. Cardiganen har en veldig spesiell farge som gjør den vanskelig å kombinere med andre farger. Med andre ord, bruk en med mer basic farger som grå (mørk/lys), blå (marineblå) etc.

Bilde 2: Mulig det bare er lyset, men synes ikke at den svart-svart-kombinasjonen så noe bra ut. Ble for svart. Jeg synes det er lettere å kombinere en bukse som er litt lysere enn svart, dvs. mørkegrå. Skjorten var kanskje i overkant for lang, i alle fall når man ikke har den nede i buksen. Ermene på jakken din er også for lange. Nederst knapp på skjorten skal alltid være kneppet igjen.

Bilde 3: Skjorten virker helt ok, kanskje litt dårlig passform? Virker som du har litt dårlig kroppsholdning på bildet, frem med brystet! :)
Jeg ser heller ikke hvordan den sitter på ryggen din. Stikker den for langt ut bak?

Bilde 4: Kanskje litt for lang skjorte, eller litt for svart kombinasjon. Blir litt kjedelig. Noen gråere bukser hadde vært smooth, IMO.

Bilde 5: Dårlig fargekombinasjon. Beige og svart passer sjeldent bra sammen. Generelt bør man unngå beige.

Bilde 6: Alt for lang skjorte. Også her må du frem med brystet og inn med magen. Lyseblå og svart passer bra. Litt vanskelig å se hvordan hele skinnjakken sitter.

Man må heller ikke glemme at klærne ser litt annerledes ut på utesteder med dempet belysning og discolys.

bareAre

Takk for masse tips :) Vanligvis pleier jeg bruke v-hals t-skjorter, så hensikten var vel å finne ut om det er andre ting jeg kan bruke også (derfor det ikke er noen v-hals t-skjorter her) :) Er så lei av å gå likt kledd som alle andre. Hun personlige shopperen i UK mente en plain v-hals (som jeg normalt ville brukt) ville bli for kjedelig, men så tror jeg hun tenkte mer på mote enn passform. Og jeg lurte meg lure.

Du har helt rett i at passformen ikke er bra på noen av skjortene, så her er det fokus på selve fargene og kombinasjonene.

Jeg er veldig forvirret når det kommer til sixpencen. Jeg har aldri fått komplimenter på antrekket uten, mens jeg har fått mange reaksjoner (i form av jenter som kommer bort og kommenterer den, deriblant jenter i motebransjen) og gutter(!) som har spurt om å få kjøpe den når jeg har den på ute. Den selges ikke lenger og dagens sixpencer er mer "komplisert". Yngre jenter på 19-21 har derimot ikke likt sixpencen (ser på det som gammel manns hatt). Det må sies at jeg da ikke har brukt noen av de antrekkene avbildet akkurat her og det kan forklare hvorfor litt blandet mottakelse kanskje..

At beige og svart ikke passer sammen var nytt for meg, trodde det var perfekt match. Så det var nyttig å få vite!

Bilde 2 er egentlig blå genser, ikke sort, men ikke så lett å se.

Bilde 6 er skinnjakke jeg ikke har lenger, men den var ganske bra. Egentlig bedre enn den nye på Bilde 4.

piken

Hvis du ønsker å skille deg mer ut så ville jeg heller gått for mer farger, men som fortsatt er innafor. Type mørkerød/vinrød/burgunder skjorte eller også lilla (det sies at lilla på menn har samme effekt på damer som rødt har på menn .. )

Jeg synes f.eks det kunne vært stilig med en vinrød skjorte, sort skinnjakke og jeans med sixpencen til. Men det er nå min smak - jeg er fan av gutter med hatt, tatoveringer, piercinger og halvlangt hår også. Så jeg tenker at det også spiller inn hva slags målgruppe du ønsker å sikte deg inn på; jeg er selv 27 år og vil tro at den sixpencen ikke nødvendigvis faller i smak hos de som er så mye yngre enn meg. Det viktigste med sixpencen er uansett at du bærer den med selvtillitt og at den passer til selv antrekket - som du sier så har du allerede fått positiv respons på den, så why change a winning team?

Ellers er jeg forsåvidt enig i det å vite hva slags skjorter som er til hvilket bruk; ønsker du å ha skjortene utenpå buksa så kanskje du heller skal gå for en rutete flanell-skjorte-sak? De har mye kult i den stilen på Carlings som også fint kan kombineres med sixpence.

Anders GV

Disse som er positive til sixpencen, er det vanligvis jenter du ender eller ikke ender opp med å få?

solstråla

Veldig enig med kaizer her :) har du bare svarte jeans forresten? Eventuelt en i jeanse farge. Sixpence ville jeg droppet.

bareAre

Quote from: piken on October 20, 2014, 20:57:51 PM
Hvis du ønsker å skille deg mer ut så ville jeg heller gått for mer farger, men som fortsatt er innafor. Type mørkerød/vinrød/burgunder skjorte eller også lilla (det sies at lilla på menn har samme effekt på damer som rødt har på menn .. )

Jeg synes f.eks det kunne vært stilig med en vinrød skjorte, sort skinnjakke og jeans med sixpencen til. Men det er nå min smak - jeg er fan av gutter med hatt, tatoveringer, piercinger og halvlangt hår også. Så jeg tenker at det også spiller inn hva slags målgruppe du ønsker å sikte deg inn på; jeg er selv 27 år og vil tro at den sixpencen ikke nødvendigvis faller i smak hos de som er så mye yngre enn meg. Det viktigste med sixpencen er uansett at du bærer den med selvtillitt og at den passer til selv antrekket - som du sier så har du allerede fått positiv respons på den, så why change a winning team?

Ellers er jeg forsåvidt enig i det å vite hva slags skjorter som er til hvilket bruk; ønsker du å ha skjortene utenpå buksa så kanskje du heller skal gå for en rutete flanell-skjorte-sak? De har mye kult i den stilen på Carlings som også fint kan kombineres med sixpence.

Litt mer farger kan nok være et godt tips. En ting som gjør at jeg har litt vanskelig for å kvitte meg med sixpence er at jeg liker å ha håret kort, samt at jeg ikke har like mye hår som før.

piken

Du kan jo eventuelt bruke sixpencen innimellom og forsøke å se om det er noen forskjell på når du bruker den og ikke?

Og det trenger ikke være negativt å ha kort hår / være skinna - alt er hva man gjør det til. Synes du det er en big deal så blir det fort en big deal.

Det kan også være lurt å google litt for å se hva slags menn som har bra stil og hva som gjør stilen bra - kombinasjoner og tips.

Ellers er det jo en post på gode vibber-bloggen som tar for seg hva som er basis-plagg i garderoben og hva som er "safe" stil. Det er bedre å kjøre litt plaint enn å potensielt komme med noe som er heelt krise. Og alltid passform foran noe som er stilig. Ha gjerne med deg noen med god smak på shopping som er ærlige med hva som ser bra ut på deg.

Love

For store klær er iallefall ikke pent. T skjorter med V er sikkert fint på deg. Og du har et fint smil:-)
Hår på menn er ikke så viktig. Bare bli venn med det du har og har skrive på sjarmen;-)

bareAre

Her er noen bilder som ble tatt for et par år siden og jeg liker egentlig uttrykket. Eneste er at jeg sliter litt å finne på tilsvarende antrekk etter hvert som det gamle blir slitt (mye H&M faktisk) - med en gang jeg tenker selv så blir det feil, hehe.

Hvis jeg skal si noe negativt om det her, så er det at det blir mye svart/hvitt (og fått kommenterer på det også, vet ikke om de var negativ ment). Føler meg litt gay med skjerfet.