Konkurranse

Started by Love, October 07, 2014, 15:47:32 PM

Previous topic - Next topic

Love

OK, tenkt tilfelle (dagens sjekkemarked hvor folk dater flere):
Vil du tenke at det er greit å konkurrere om noen (som definerer seg som singel), eller vil du trekke deg ut om du oppdager at det er flere som er interessert (og i så fall hvorfor?)
Jeg synes det er litt forvirrende, selv om jeg har flere venninner som dater flere (pga Tinder osv) og synes det er vanskelig å gi råd (og enda vanskeligere å navigere i selv)...

Anugita

Hva jeg ville tenkt avhenger av hvor interessert jeg selv er i fyren.. Merker selv at jo mer jeg liker en fyr, jo mer "tull" finner jeg meg i fra hans side. Liker å tenke at jeg ville trekt meg unna, fordi jeg ikke liker fyrer som holder på med flere samtidig, men erfaringen min viser at jeg driter i det og holder på og lar han velge dersom jeg liker han godt nok, dessverre...


piken

Det er vanskelig å vite hva man ville gjort før man befinner seg i situasjonen, jeg har aldri vært opptatt av å finne ut om de jeg har datet har datet andre og bevisst ikke tenkt noe på det før det har vært snakk om at vi skal være "exclusive".

Hadde jeg oppdaget at en fyr jeg datet også datet andre (ved at han fortalte det eller at jeg faktisk så de) er jeg usikker på hvordan jeg hadde reagert, men rent prinsipielt er jeg ikke imot det så lenge ikke annet er avtalt. Men hvis jeg hadde blitt lei meg av å oppdage det så hadde jeg nok droppet han ; ikke fordi han gjør noe galt, men at det at han dater andre og jeg blir lei meg for det tyder på at vi ikke investerer like mye i "forholdet".

Love

Quote from: piken on October 08, 2014, 18:14:11 PM
Det er vanskelig å vite hva man ville gjort før man befinner seg i situasjonen, jeg har aldri vært opptatt av å finne ut om de jeg har datet har datet andre og bevisst ikke tenkt noe på det før det har vært snakk om at vi skal være "exclusive".

Hadde jeg oppdaget at en fyr jeg datet også datet andre (ved at han fortalte det eller at jeg faktisk så de) er jeg usikker på hvordan jeg hadde reagert, men rent prinsipielt er jeg ikke imot det så lenge ikke annet er avtalt. Men hvis jeg hadde blitt lei meg av å oppdage det så hadde jeg nok droppet han ; ikke fordi han gjør noe galt, men at det at han dater andre og jeg blir lei meg for det tyder på at vi ikke investerer like mye i "forholdet".

Er enig med deg her. Selv trekker jeg meg tilbake når jeg merker at den andre investerer "mindre" enn meg. Dvs justerer meg ned på samme nivå eller under. Men kjenner jenter som istedet girer opp og prøver å konkurrere ut andre damer.... Blir veldig rart synes jeg.

piken

Nei, jeg tror nok aldri jeg ville funnet på å gire opp bevisst ihvertfall. Mulig man gjør det litt ubevisst? At man oppfører seg mer needy når man føler man deler oppmerksomheten med fler? Det kommer nok også an på personlighet tror jeg, jeg har ikke en typisk personlighet hvor jeg trenger å hevde meg i sosiale settinger, og det vekker derfor ikke noe spesielt konkurranseinstinkt i meg når man er fler kvinner om "beinet". Men som sagt, det er nok mye vi gjør som vi ikke er klar over og vi oppfører oss gjerne annerledes i kampens hete enn hva vi trodde vi skulle gjøre på forhånd ..

Love

Er blitt mer og mer sånn med meg at jeg tenker at jeg ikke skal "overselge" meg heller. Så er det ei jente som er mer rett for fyren, eller villig til "å gi alt", så må hun få den sjansen.
Anstrenger meg heller for å konse på eget liv, og opprettholde min egen selvfølelse. Nytter ikke sammenligne seg med andre. En del jenter snakker mye skit om andre jenter, kanskje for å føle seg bedre selv, men det gir jo minus  margen tenker jeg (og kan backfire)....

piken

Har nok samme innstillingen som deg der, Love. Greit nok at man skal gjøre littegrann for å fange fyrens interesse, men liker han meg ikke for den jeg er og krever at jeg skal sloss meg frem for hans oppmerksomhet, da kan det heller være ..

Tidligere har jeg både latt meg jakte på og selv jakte på gutter, og selv om jeg liker å jakte så må jeg si at det føles best å slå seg til ro med noen som har jaktet på meg; da føles det som om han faktisk har valgt ut meg fordi han syns jeg var best istedenfor at han bare har nøyet seg med en av de som har konkurrert om han.

Love

En ting at vi som jenter kan flørte og ta initiativ, men om man merker at fyren er litt fjern så lar jeg ham få space i massevis:) Sånn at han må vise mer interesse. Det pleier å gjøre at en som har dame eller er på datern med andre skjønner tegningen:D
Unntaket er vel om man møter en som bevisst spiller på flere og klarer å gi masse oppmerksomhet til alle....men da slipper man å ta initiativ og kan flørte med hvis man vil.