På date med en filipinsk dame

Started by MaleOslo, November 05, 2014, 17:55:46 PM

Previous topic - Next topic

MaleOslo

Ganske kjedelig i grunn. Hun hadde med seg vennina si som satt på et av bordene bak oss. Jeg og jenta hadde ingen spesiell god kommunikasjon. Engelsken hennes var ikke all verden, men vi klarte å holde en samtale gående i ca 1 time, men en del stillhet også. Så gikk vi fra hverandre. Hun sa "next time". Jeg sa "bye". Hvordan skal det tolkes? Det var hun som tok initiativet til å avslutte tidlig. Hun skulle på jobb dagen etter.

At hun er filipinsk, gir det meg grunn til å være skeptisk? Altså at jeg ikke bør gå for noe forhold. Dette har ingenting med rasisme å gjøre, men at hun kanskje kommer fra fattige kår for å finne seg en norsk mann. Altså utnytte han økonomisk.

Daten var for noen dager siden. Bør jeg vente med å kontakte henne til hun kontakter meg? Eller er det jeg som bør ta initiativet først? Jeg har litt problemer med å vite når jeg har tid til å gjøre ting fremover pga jobbsituasjon. Er det for dumt å kontakte henne igjen om en stund?

Knipetak

Hvorfor vil du treffe henne igjen hvis daten ikke var bra?

MaleOslo

Det kan jo bli bedre etterhvert. Første date kan jo bli kleint og nervøst. Hun sa flere ganger at hun var sjenert. Og så er det vel ikke ulovlig å gå for sex? I og med at jenta uttrykte at hun ikke var interessert i et forhold.

Fikk svar tilbake nå at hun var interessert i å møtes igjen. Hvordan går jeg frem for å få henne i seng?

Northwind

Vær normal, inviter på film hjemme, sett deg nærme i soffaen, gå for kysset.. og ta det fra der! ;-)

Zervs

Jeg lover å ikke kuppe tråden din, men det er noe jeg må si deg. Jeg har erfaring fra å date ikke-vestlige damer, for det meste latinamerikanere. Gang på gang har jeg blitt møtt med nedlatende holdinger fra medstudenter, godt voksne mennesker og noe slekt. Dette til tross for at damene har vært studenter eller i full jobb. Litt sånn: "Stakkar, han klarer ikke å finne seg en norsk jente så han må ty til utenlandske" Når jeg svarer at det er snakk om fine, ordentlige jenter, svarer de som de ikke har hørt et ord av hva jeg har sagt "jaja, kanskje du finner en norsk jente til slutt"            Det artige er at alle seriøse forhold jeg har hatt er med norske jenter.. Bare vær forbredt på slike uttalelser og lykke til :)

Solskinn

Quote from: Zervs on November 06, 2014, 16:05:41 PM
Jeg lover å ikke kuppe tråden din, men det er noe jeg må si deg. Jeg har erfaring fra å date ikke-vestlige damer, for det meste latinamerikanere. Gang på gang har jeg blitt møtt med nedlatende holdinger fra medstudenter, godt voksne mennesker og noe slekt. Dette til tross for at damene har vært studenter eller i full jobb. Litt sånn: "Stakkar, han klarer ikke å finne seg en norsk jente så han må ty til utenlandske" Når jeg svarer at det er snakk om fine, ordentlige jenter, svarer de som de ikke har hørt et ord av hva jeg har sagt "jaja, kanskje du finner en norsk jente til slutt"            Det artige er at alle seriøse forhold jeg har hatt er med norske jenter.. Bare vær forbredt på slike uttalelser og lykke til :)

Hvem bryr seg om hva alle andre sier og mener når det kommer til slike utsagn?! Hvis bekjente hadde sagt dette til meg og om meg, så hadde jeg ikke brydd meg noe særlig. Hadde mine nærmeste kommet med et slikt utsagn hadde de ikke vært mine nærmeste lenger, for mine nærmeste vet hva jeg er verdt.
Date hvem man vil og ønsker å date, så lenge det kommer en glede ut av det for begge (kortvarig, langvarig). Have fun, take care 😀😀

Zervs

Jeg er helt enig med deg, men det er ikke så enkelt når du står midt oppi det uansett hvor rakrygget du er. Du må huske på at i mange kulturer og enkelte religiøse miljøer i Norge kommer familien først uansett. Jenta/gutten dumper deg lett isteden for å komme i klinsj med sin egen familie. Skulle de snu familien ryggen og fortsette forholdet og forholdet til kjæresten ryker, er de nesten på bar bakke. Det er noe som heter at hvis du mister alt i livet ditt, venner forsvinner og livet er skikkelig kjipt, er det i det minste noe som alltid vil være der for der, familien din. Man trenger ikke dra lenger enn til Spania for å se hvor stor betydning familie faktisk innebærer.

Hvem bryr seg? Ikke jeg, men ser du på hvor mange unge og unge voksne som sliter psykisk i Norge på grunn av mindre ting enn dette, besvarer det spørsmålet ditt. Det er stor forskjell på hvordan folk oppfatter ikke-vestlige personer Bergen og enkelte steder i bygde Norge. I Verdal som ligger i nabofylket mitt, ble en afrikaner banket opp så kraftig at det endte med sykehusbesøk med beskjed om at "sånne som deg vil vi ikke ha i Norge"  Nylig ble den jødiske kirkegården i Trondheim ble nylig tagget ned med hakekors, joda de finnes..

Jeg diskuterte familie problematikken med en kompis fra sentral amerika og han var forferdet over at jeg eventuelt ville si 'fuck it, jeg kommer til å være med henne uansett' til min egen familie.
For å understreke fakta, mine foreldre er meget liberale og åpne uansett hvem jeg tar med hjem ;)