RSD ute i hardt vær

Started by Kenti, November 07, 2014, 16:56:52 PM

Previous topic - Next topic

Potet

Quote from: Bleu on December 01, 2014, 05:17:08 AM
Quote from: dagligvare on November 26, 2014, 21:17:41 PM
Dersom han hadde vært kjendis så hadde det vært verdens enkleste sak for media å fremstille ham som en psykopatisk drittsekk, ved å fremstille uttalelsene hans som om han mener det seriøst.

Det er jo det som skjer hær. Media fremstiller uttalelsene hans som om han mener det seriøst. De måtte bare gjøre han til kjendis først.

Uttalelsene hans er ment for å sjokkere. Sånt er ikke min greie. Det er heller ikke alt Julien har å komme med. Jeg tok med ei jente med på date forrige gang det var hotseat i Oslo. Gikk fint det. Hun kommer på besøk neste Onsdag.

Tyler prater ofte om at folk egentlig ikke vil forstå hva som egentlig skjer men heller vil bli underholdt. De ser noe på tv eller internett etc og blir sjokkerte, sinte og frustrerte osv osv.. De gidder ikke sette seg inn i saken men de skal ha meninger om det.. og de skal presse sine meninger på andre på så ufin måte som mulig. Gjerne med vold.

En annen ting som går igjen er hva som appelerer til forskjellige folk. Mange av disse folka som demonstrerer og er med på støtte aksjoner for ting og tang bryr seg egentlig ikke om saken. De utnytter situasjone for å få ut sin frustrasjon. De har ofte problemer med seg selv og i stede for å fikse seg selv så tar de presset av seg selv ved å angripe problemer i omverdenen.

Min konklusjon. Det er ingen vits i å kommunisere med sånne folk.. eller bry seg om dem. De vil ikke høre på fornuft uansett og de har ingen ting av verdi å tilføre.. OG RSD er JAY!

Nå skal jeg slutte å skrive. På tide og komme seg i seng og sove av seg rusen.
Problemet er at sånne folk du snakker om er de som skriker høyest, får sine meninger fram i media og klarer å dra med seg mange andre til å støtte saker på feil grunnlag. Det er leit at medier ikke jobber for å se saken fra den andre siden. Han CNN-reporteren som intervjuet Blanc avbrøt og stilte så ledende spørsmål at det var umulig for "verdens mest forhatte mann" å komme med en skikkelig svar på all kritikken. Og jeg som trodde CNN var en troverdig og fornuftig nyhetskilde. Dagbladet har nylig tre artikler om Julien, som også kommer med ekstremt ensidig kritikk mot coachen. Avisen nevner også at de ønsker å kontakte noen som har vært på kurs med RSD, men de har likevel ikke åpnet kommentarfeltet under noen av artiklene. Da får de som har dratt på kurs med dem lite lyst til å la seg intervjuet, når de tydeligvis blir møtt med fordommer og lite dialog. I en sivilisert verden løser løser man lettere problemer med dialog - ikke fordømmelse og hat. Jeg synes det er dypt skremmende at så store medier framstiller en sak så ensidig og med så mye feil (selv om jeg selvsagt ikke støtter ALT Julien har gjort).

Det hadde vært utrolig bra for diskusjonen om noen som hadde vært på kursene hadde latt seg intervjue (selvsagt anonymt) og fått fram et mer riktig bilde på situasjonen. En slik hatkampanje mot selvutviklingsmiljøet kan skremme mange bort fra noe som kunne vært til stor hjelp for dem. Hadde det ikke vært for dette miljøet hadde jeg neppe hatt den fantastiske kjæresten jeg har i dag, og takket være selvutvikling har jeg blant annet også blitt mye lykkeligere og bedre sosialt. Svertekampanjen skremmer ikke bare folk bort fra RSD, men fort også fra fantastiske firmaer som Gode Vibber som er en del av dette miljøet - dere assosierer dere neppe med dem, men det gjør nok de aller fleste andre som ikke har nok innsikt. De som fordømmer RSD mest ville nok aldri dratt på kurs uansett, men for de som vurderte kurs kan det hende at de er så redd for å bli dømt av andre at de ikke drar likevel. På den andre siden kan det hende at folk som ikke hadde hørt om dette miljøet før all mediaoppmerksomheten nå vurderer å dra på et kurs.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Apekatt

Når du snakker om solen! :)

http://www.dagbladet.no/2014/12/02/nyheter/innenriks/sjekking/kvinnesyn/36488543/

De får ihvertfall frem en god del av de gode argumentene som jeg absolutt er enig i med deg Potet, men er nok veldig få av "den store massen" som tar dette til seg.

Var det kanskje noen her inne som snakket med DB??


lamasen

Quote from: Northwind on December 08, 2014, 11:34:59 AM
Og da var vi igang igjen!

http://www.dagbladet.no/2014/12/08/kultur/meninger/debatt/kvinneundertrykkelse/36590519/

" Bare for å klargjøre én ting: Blancs videoer er kvinnefiendtlige og undertrykkende. Kursene baserer seg på et skjevt maktforhold og lærer menn å manipulere kvinner til sengs. Uavhengig om en velger å avfeie alle de alvorlige medieutsagnene som humor, kommer en faktisk ikke unna dette faktumet."

LOL :)