Sjarmerende men opptatt

Started by Love, February 03, 2015, 16:08:30 PM

Previous topic - Next topic

Love

Nå er det andre byturen hvor jeg opplever at høyst oppegående supersjarmerende og kjekke fyrer legger kraftig an på meg og viser seg å være veldig opptatt (med dritfine damer). Dvs jeg får det bekreftet etter at jeg kommer hjem og tar et Facebook søk. Hadde det ikke vært for hinting fra kompiser kunne jeg gått så vanvittig på en smell begge ganger...
Uansett er det jo jeg som vil bli sittende igjen med dårlig samvittighet, siden jeg selv har opplevd utroskap. Er det med dårlig samvittighet en jenteting?  (ingen av disse to viste tegn til det....)

piken

Jeg vet ikke om det er en "jenteting" - men tror kanskje faktisk det har mer med hva slags erfaringer man har selv og ikke. De som har opplevd utroskap selv vil vel kanskje i større grad forsøke å unngå å utsette folk for det samme selv.

Men det skal også sies at det er to ulike biologiske mekanismer blant reaksjon på partners utroskap hos menn og kvinner; menn reagerer mer på selve sexen, mens kvinner reagerer mest på at partneren investerer følelsesmessig i en annen.

Love

Litt på siden piken, men ser at du er blitt skjørtejeger ;D

Man føler seg jo litt snytt da nå noen virker veldig keen, og man har superkjemi, og så er de opptatt. Voksne menn med tilsynelatende perfekte fasader...

piken

Haha, skjørtejeger - kanskje fordi jeg er en jeger med skjørt??  ;D

Ja, jeg ser absolutt den med å føle seg snytt - det er ikke greit å holde på sånn. Nå vet ikke jeg hvor langt det gikk og hvor mye du følte du "hadde de på kroken", men for alt vi veit så gikk de akkurat så langt de kunne gå for å få bekreftelse .. Ikke godt å si, men isåfall er det jo uredelig overfor deg å oppføre seg overfor deg som om de er single, det er jo å kaste bort tiden din.

Har også opplevd det du beskriver mange ganger, funnet kjemien med noen og så har det vist seg at de har dame. Da jeg var yngre gav jeg mer faen, men etter å tenkt litt mer på det har jeg funnet ut at jeg ikke ønsker å være en person som bidrar til at utroskap kan finne sted (joda, den som er utro sin skyld, men man sender noen signaler med å være elskerinnen også) - både for min egen samvittighet skyld (overfor dama), men også fordi jeg ikke ønsker å gi sånne menn hva de vil ha.

--WTF?--

Quote from: piken on February 03, 2015, 22:14:05 PM
Ja, jeg ser absolutt den med å føle seg snytt - det er ikke greit å holde på sånn.

Det er faktisk en god del mennesker av begge kjønn som mener det er greit å holde på sånn.

Jeg tror ikke man kan ikke gjøre så mye annet enn å (1) være forberedt på at det kan skje, og (2) gi klar beskjed til de det gjelder om hva man synes om det.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

piken

Quote from: --WTF?-- on February 04, 2015, 10:43:20 AM
Quote from: piken on February 03, 2015, 22:14:05 PM
Ja, jeg ser absolutt den med å føle seg snytt - det er ikke greit å holde på sånn.

Det er faktisk en god del mennesker av begge kjønn som mener det er greit å holde på sånn.

Jeg tror ikke man kan ikke gjøre så mye annet enn å (1) være forberedt på at det kan skje, og (2) gi klar beskjed til de det gjelder om hva man synes om det.

Enig!

Love

helt tydelig at de i begge tilfeller syntes det var greit ja, men den ene kompisen i dette siste tilfellet advarte meg og sa samtidig at dama var sjalu (ikke så rart...)

mortenoe

#7
Jeg mener det er viktig å bemerke seg at man aldri vet hva slags forhold noen har. Hva mener du med en vannvittig smell? Funker kjemien, så er det jo godt. Det er ikke ditt ansvar om noen har dame eller ikke.
Du kan jo heller begynne å stille spørsmål i rettning av din intensjon(Monogamt forhold?), i stedet for å snoke på facebook etterpå.

Ikke ta alt så seriøst!
Er du klein eller?

Love

Hadde nok endt med full pakke i siste tilfelle (om ikke jeg hadde fått greie på det), og da hadde jeg endt med skikkelig dårlig samvittighet etterpå, bare flaks at noen sa fra...
Ikke ute etter et forhold i denne settingen, men det ene tok det andre, og ikke lett å avbryte når man er fyrt opp:D
Facebook er en åpen bok, trenger ikke snoke

Love

Quote from: mortenoe on February 04, 2015, 20:16:35 PM


Ikke ta alt så seriøst!

Facebook profil bildet var bryllupsbilde.
Nygift burde være seriøst;)

piken

Man vet ikke hva slags forhold noen har nei, men det er såpass unormalt å ha et åpent forhold at dersom man har det så er det en fair ting å fortelle. Tenker også at det ikke burde være noe farlig å fortelle noe som ikke er et problem; det er når folk har hemligheter jeg blir skeptisk.

Greit nok at det ikke er min buisness hva slags forhold noen andre har på generelt grunnlag; men når en fyr prøver seg på meg så blir det faktisk min buisness. Gi meg sjansen til å avvise deg på de rette premissene og spill et fair spill, takk.


Love

Quote from: piken on February 05, 2015, 22:34:57 PM
Man vet ikke hva slags forhold noen har nei, men det er såpass unormalt å ha et åpent forhold at dersom man har det så er det en fair ting å fortelle. Tenker også at det ikke burde være noe farlig å fortelle noe som ikke er et problem; det er når folk har hemligheter jeg blir skeptisk.

Greit nok at det ikke er min buisness hva slags forhold noen andre har på generelt grunnlag; men når en fyr prøver seg på meg så blir det faktisk min buisness. Gi meg sjansen til å avvise deg på de rette premissene og spill et fair spill, takk.

Min er erfaring nå etter et par år som singel er at man kan forvente alt og ingenting i sjekkesituasjoner. Og de eneste standardene man kan ha er de man har for seg selv. Og man får ikke det man fortjener, men det man finner seg i og velger å leve med:D
Da jeg var i forhold var det naturlig å avvise folk etter et visst punkt, både for egen og andres del. Men alle har ikke de sperrene.


piken

Veldig enig i det du sier der, Love. Man kan ikke pålegge andre sin egen moral, og den eneste man kan forandre er seg selv.

Men det betyr jo ikke at man skal gi faen i hva andre gjør, man kan jo likevel si ifra når man synes noen gjør noe som er ugreit. Så blir det opp til vedkommede å ta det til seg eller ikke.

Og det er veldig ulike sperrer hos folk, ja. Så greit å vite at man har noenlunde like standarder som partnern sin :)

zodd

#13
Har opplevd det samme med damer. Ikke mye "hard to get" der i gården. To av de var gift og hadde barn. Grøss og gru.

Er glad jeg ikke gjorde noe med de.

Love

Morsom vinkling, "regler for å ha noen på si" ::)
Rule number one: DENY, DENY, DENY.

Don't feel guilty: This is about you, not against him.

What's good for you is good for your relationship: Basically, you're being a thoughtful girlfriend.

Your lover should not be part of your circle of friends: it's OK to cheat on your boyfriend, it's not OK to humiliate him. His honour matters just as much as your personal fulfillment.

Save your lover's number under 'Private Number'.

Better yet, save it under your best friend's name ('She's so needy...)

There's no such thing as a secret that stays a secret. The truth always comes out. Refer back to rule number one.

Protect yourself - against disease and love itself (which can also make you very sick).

Never complain to your lover about your boyfriend. Who wants to fool around with a woman who's dating a loser?

Keep things straight: don't treat your lover like a boyfriend.

Shake it up and spread the love: cheat on your lover with your boyfriend.


Extracted from How To Be Parisian Wherever You Are


Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2740797/The-new-rules-Parisian-revealed.html#ixzz3RFZiUsA2
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook