Som tidligere er nevnt er "Hei" egentlig det beste.
Det som ofte kan være lurt er å få frem et hei, men variere litt på måten du skriver det og.
"Hei, hva skjera" syns jeg selv virker for dumt og har heller startet med "Hei" eller "Hei, hva står på".
Dette er bare fordi det kanskje er litt annerledes enn "hva skjera" opplegget.
Hei og et konkret spm funker og. "Hei, hvordan har du det på denne flotte påskedagen?"
Noe som funker på enkelte er "Yellow!"(hello). Da får du ofte "Yellow?" tilbake og da kan du slenge inn på en
artig måte hva du mener med det. Der er en fin start for da kan du på samme tid starte med å tulle litt med at
hun er helt A4 som ikke tok den, og ta det videre der ifra.
Dette er nok de safeste åpnerer jeg vet om på tinder.
Men du har også noen åpnere som er drøye, men da er du avhenige av å møte riktig type person som kan kødde:
Eks:
"Har du Kjæledyr/skadedyr forsikring?"
"Ja/Nei?"
"Det var fint/synd, for jeg har lyst til å smadre musa di"
Den er festlig, men dristig.
"Hvor mye veier en isbjørn?"
"Vet ikke"
"Nok til å bryte isen"
om du er ute så; "Nok til å bryte isen, hei jeg er Kåre" - og rekk fram hånden
Den er overbrukt og omtrent alle som har blitt sjekket opp en eller annen gang har hørt den før, men hvem vet du kan være heldig.
"Knock Knock"
"Who's there"
"Date"
"Date who?"
"Date me?"
Den er bare cheesy, men litt festlig.
"Hei! Ikke for å gå for fort frem, men når er bryllupet og kan Pål komme?"
Denne funker bare når du omtrent akkurat har matchet med en ny en. Ville sagt innen 5-20 min, for da oppnår du hva du vil med selve åpningen. Da er du og avhengig av å treffe på en som du faktisk kan spøke litt med det. Er hun helt med på det, så er det bare å finne på det artigste tullet med bryllupet. F.eks ta opp at du har lyst til å ta bryllupsreisen til Afrika å ta bilder med tigere og ri på elefanter som alle/eller ingen har gjort før. Hold temaet i noen meldinger og bytt emne til noe mer seriøst.
De er de jeg kommer på for øyeblikket, men så lenge du er original og har litt humor, så kommer du langt.
Bare la de gamle uoriginale sjekkereplikkene ligge; "Tøyet ditt, matcher teppet på soverommet mitt"(opplegget).
De har jeg aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det.
Når du starter med en sjekkereplikk, kan du forvente en shittest tilbake med engang.
Da taper du om du svarer det, de forventer at du svarer.
"Er det det du sier til alle jentene på tinder?"
"Nei du er den første" eller noe i den duren, da taper du med engang.
Tenker du på å svare nei, så har du allerede tapt.
Har ingen gode forslag der selv fordi jeg er helt ubrukelig på shittester selv.
Vanskligste etter min mening er å holde samtalen intressant, fordi jeg er møkk lei av å snakke med jenter som ikke
klarer å snakke om annet enn studiene og jobben sin. Er lei av å hoste showet "20 spørsmål" eller spørreleken...
Om noen har noe å komme med i tillegg eller rette på meg, kjør på. Trenger kritikk for å bli bedre!