Hva gjør man etter første date? Hvordan holde på jenta?

Started by Bozzern, May 27, 2015, 18:03:16 PM

Previous topic - Next topic

Bozzern

Føler jeg har fått litt teken på å få jenter interessert når jeg møter dem. Får som regel til nummer, fb osv, og setter ofte opp en date noen dager etter.

Datene går vel egentlig greit dem, men etter en date med en jente som kanskje er litt interessert så har jeg egentlig null peiling på hvordan jeg skal ta det her videre og forholde meg i kommunikasjonen. Sliter litt med å holde på jentene. Blir ofte en eller to dates og jeg merker hun ikke er like keen lenger, selv om noen av dem har endt med kyss.

Var på kaffedate igår. Etter kaffe gikk vi litt rundt i parken. Følte det gikk greit og hun virker interessert, men ble ingen kyss (selvom dette kanskje er lurt første date?). Skal jeg holde det gående ved å tekste/snappe med henne, eller ikke snakke med henne i noen dager også invitere henne på noe nytt? Mange sier at teksting osv er best for kun å sette opp avtaler, og det å tekste mye kan ødelegge litt av "mystikken" din og interessen hennes, men jeg føler det kanskje er greit med en god blanding? Er det innafor å plutselig be på en filmdate til andre date, eller burde vi dra å gjøre noe sammen? Blir drit kjedelig å ta kaffe en gang til.

Rett og slett: Hva gjør jeg etter første date når den gikk bra?

Hva tenker dere?

SOTN

Ha i bakhodet at du forsøker og eskalere hele tiden.

Filmdate på andre date er helt ok etter min mening - da er veien kort til å kunne eskalere videre til sex, siden du allerede er på hjemmebane så og si. Takker jenta ja til filmdaten er det jo også ett tegn på at hun er interessert.

Kjetil GV

For at jenter skal syntes en date går bra, så må det være spenning tilstede. (spenning som definert i GV teorien under personlig og sosial spenning).

Jenter treffer mange gutter som de bonder med, men få som de tenner på. Gutter treffer mange jenter de tenner på, men få de bonder med. Så du kan fint ha en date som du syntes går kjempebra fordi dere bonder, men som jenta ikke får den rette magefølelsen av på grunn av manglende spenning(tenning).

Flørting trenger ikke å være spøk eller fysisk eskalering, men kan være i blikkontakten, i et lite lurt smil fra din side, i måten du sier noe på. Det viktigste er at det er en eller annen form for for spenning tilstede under daten

Fordi det er meningen at du skal skape nok tiltrekning når du møter jenta til at hun har lyst til å møtes igjen så er SMS kun for å avtale møter. Selvfølgelig er det lov å sende en melding i ny og ne, men poenget er et hun skal være "ferdig" sjekket opp på daten, slik at du ikke trenger å "game" henne via SMS i ettertid.

Alle SMSene du sender henne vil tolkes, og dersom du prøver å skryte, imponere eller være morsom vil det tolkes. Dersom hun oppfatter det som om du fortsatt prøver å sjekke henne opp enda mer (enn på daten) så vil du subkommunisere at du tror at du ikke allerede har nok sjangs til å få henne, og det teller negativt.

Så heller send henne 1 - 2 snaps i uken. Snaps er uforpliktenede, og man trenger ikke svare på de som regel.

Så første melding etter en date kan være en ny invitasjon. Du kan godt vente noen dager, men det er også viktig å smi mens jernet er varmt. Dersom det går for langt tid mellom hver gang dere møtes så kan hun glemme følelsene(spenningen) du skapte i henne når dere møttes.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Smooth

Stjeler denne tråden litt. La oss si at man har hatt et par dates, og kjemien er god. Jeg har tatt initiativ til å møtes begge gangene, og hun er gladelig med. Når bør jeg forvente at hun spør meg om å finne på noe? Bør jeg fortsatt være den som spør om et tredje møte, eller gi henne stafettpinnen?

Sharpie

Quote from: Smooth on September 13, 2015, 10:53:07 AM
Bør jeg fortsatt være den som spør om et tredje møte, eller gi henne stafettpinnen?

Det avhenger av når du vil ha et tredje møte? Om du gir fra deg "stafettpinnen" og det å være initiativtakeren og den som leder, blir du sittende passivt å vente på at hun skal ta initiativ. Da kan tredje møte bli om noen dager, uker eller lengre, men om du fortsetter å være initiativtakeren kan du invitere og få neste møte når du vil.

Cobra196

Å holde litt kontakt etter første date på Facebook og telefon fungerer, men etter noen dager med chat daglig kan det bli litt mye, selv om man møtes jevnlig. Da vil jeg heller oppdatere FB profilen min og sidene jeg administrerer, og ihvertfall oppmuntre/snakke om de sidene jeg oppdaterer, på de neste datene. Har gjort det mange ganger og på den måten funnet ut om vi passer sammen eller ikke. I tilfellene jeg har funnet ut at vi ikke passer sammen, kommer også andre større faktorer inn, for eksempel grad av barnslighet.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]

Cobra196

Tror ikke sms og Facebook-meldinger blir tatt så seriøst av jenter i lengden. Min erfaring er at det beste er å kombinere sms med å ringe jentene. Da får de høre stemmen din og hvor interessert du er. Man klarer ikke å skape så mye interesse av en enkelt melding. Hvis hun ikke har så god tid til å snakke, så kan dere kanskje avtale et nytt besøk eller date på sms. Men å mase med meldinger er noe jeg helst ville unngått.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]