Som gutt, ville du....

Started by Love, May 30, 2015, 18:29:22 PM

Previous topic - Next topic

Love

Ville du noen gang sagt til ei jente at du elsker henne om hun ikke sa det først.....?

Hyene

Hva mitt vedkommende angår syns jeg jenta bør si det først. Ser jo ikke noe galt i at gutten kan si det, (er det tilfelle kanskje?) dersom det er genuint, noe som det forhåpentligvis er, men tenker litt sånn at da har jenta 'vunnet' og fremtidsstandaren er satt. Litt bedre motsatt da gutten får være mann om du skjønner. Godt mulig det kan komme begge veier, eller på respons også? Kan hende jeg blir arrestert nå, men dette sett fra én gutts øye.

Smooth

Jeg tror også jeg ville latt jenta sagt det først. For min del tenker jeg at jenter har en slags bilde av at når de vet de kan si det, så er det rette tidspunkt. Om gutten sier det først, og jenta ikke er på samme nivå i forholdet der ennå, så kan det bli feil. Personlig har jeg heller ikke noe behov for å måtte si at jeg elsker henne hele tida, og gjør det ofte nettopp fordi jeg vet at jenta vil høre det (men jeg sier det jo kun om jeg mener det). Da er det greit å vite at jenta også mener det samme, før man spruter ut slike ord hele tida

Love

Ok...tror vi begge går og venter på at den andre skal si noe..
Har sagt at vi er glad i hverandre. Og da var han først ute...
Jeg forsøker å vise det med handling. Sliter med en del bagasje fra tidligere forhold og det gjør han også. Tror begge er ekstremt forsiktige med å si for mye. Men begynner å bli rart å ikke si det😉

piken

For noen er det å si "elsker" en mer big deal enn for andre, av ulike grunner.

Men hvis det føles som om begge har lyst å si det .. er det så farlig å si det først da? Dere er jo sammen og har vært glad i hverandre lenge? Hvis du sier det først så kan det jo hende at han ikke sier det tilbake med en gang, kanskje han ikke er klar, kanskje blir han overrumplet .. men da pusher man jo i det minste ting fremover og det kan bli en god samtale ut av det.

På den andre siden .. hvorfor MÅ man si det? Er ikke det viktigste at man viser det gjennom handling og at man vet hvor man har hverandre?

Greeneyed

Jeg ville ikke stresset med det (dvs. jeg stresser ikke med det, har fortsatt ikke sagt det til hverandre kjæresten og jeg heller). Det er vel mer handlinger, og det å planlegge en framtid sammen som viser hvor høyt man setter hverandre? Hvis du likevel har lyst til å fortelle kjæresten at du elsker ham, synes jeg du skal gjøre det. Men hvis du vil være litt mer sikker på at det blir 100 % vel mottatt, går det jo an å si det på andre måter først, sånn at han egentlig vet det på forhånd, og du vet at han føler det samme. Det tipper jeg egentlig du vet allerede. Og da er det vel bare å kjøre på og si det en gang du føler for det? Med mindre du vil at han skal si det først, og da er det vel bare å gjøre ham helt trygg på hvor du står, og vente :)

Kjetil GV

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Quote from: Hyene on May 31, 2015, 08:56:33 AM
men tenker litt sånn at da har jenta 'vunnet' og fremtidsstandaren er satt. Litt bedre motsatt da gutten får være mann om du skjønner.

Tror det ligger noe her. Og at han kan være redd for at jeg da skal hoppe til en konklusjon om at det er oss to resten av livet...
Må nok nøye meg med "glad i", og har ikke egentlig noe problem med det. Bare må holde igjen noen ganger;)

Anax

Som gutt ber jeg ho si hvor mye hun elsker meg mens vi puler, så når hun har gitt inn og sagt det belønner jeg henne med å si det selv. Blir emosjonellt og digg for dem.

Josep_

Quote from: Love on May 30, 2015, 18:29:22 PM
Ville du noen gang sagt til ei jente at du elsker henne om hun ikke sa det først.....?

Ja, om jeg noen gang kommer til å else ei dame.

Love

Ja eller en mann da, ditt valg:-)

Knipetak

Love

Lego

Uten å nøle!

(Ser ikke engang at dette skal være et issue...)
- Lek med Lego