Som gutt kan jeg gi deg litt input for hvordan jeg tolker atferden hans, for det han driver med er (litt) typisk oppførsel. Han vil på en måte ha deg, men vil fortsatt treffe andre jenter. Videre vil han ikke at du skal treffe andre, og gjør akkurat nok til at du skal holde håpet oppe. Det reflekteres av at han f.eks. presenterer deg for venner og andre ting dere pleide å gjøre da dere var et par. Han vil mao ha det beste av to verdener, men fremstår egentlig å være mest interessert i å ha deg på si.
Forstår en slik situasjon er vanskelig, altså. Det er mye følelser involvert, og dere har sikkert en del opplevelser sammen. Men det er som regel en grunn til at et forhold har tatt slutt. For din egen del kan du derfor spørre deg selv hvor lurt det er å fortsette å treffe ham når han (bevisst) unngår spørsmål, men er veldig interessert i helgene. Gutter er som regel veldig enkle i slike tilfeller, og to pluss to er således lik fire i de fleste sammenhenger når det gjelder oss.
Ikke ta det jeg har sagt som noen fasit, da det er bare hva jeg tror ut fra det lille du har skrevet. Du før iaffal følge magefølelsen. Den tar sjeldent feil. Ønsker deg forøvrig en god sommer, og lykke til.