Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 12:17:37 PM
Uansett så er jeg enig med deg, at player og pua ikke burde være samme tingen.
Syntes hele navnsettingen blir meningsløs i denne konteksten. Det er brukeren av pistolen som bestemmer om den er farlig. Ikke selve pistolen i seg selv.
Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 12:17:37 PM
Jeg har absolutt ikke lyst å såre noen(noe som er grunnen til at jeg enda ikke har gått på noen Tinder dates, fordi jeg ikke vil at damene skal få noen ideer om at jeg har lyst å komme i et kjæresteforhold etc.).
Kjenner meg igjen i tankegangen og alt jeg skriver her har jeg vært gjennom/tenkt selv. Og selv om det er en nobel tankegang, så vil den begrense utviklingen din. Det er nemlig ikke slik at vi gutter har alt ansvar for å ivareta jenters følelser, ei heller er det slik at det eneste jenter ønsker er å få seg en kjæreste.
Når man går på date, så skal man SJEKKE om man er noe for hverandre(har kjemi), deretter skal man se om man har samme INTENSJON, eller kan bli enig om en INTENSJON for relasjonen. Det å forestille seg at å gå på date forplikter eller forleder på noen måte i seg selv er ganske naivt. Og også det å tro at en jente som møter deg kan ha en intensjon om å bli kjæreste med deg før hun kjenner deg er naivt.
Det er oppførselen din og hva du kommuniserer om din intensjon, enten åpent eller i subkommunikasjonen din som tilslutt vil ha noe å si for om du forplikter eller forleder i relasjonen. Og jeg forstår selvsagt at du kan være redd for at du kan komme til å kommunisere noe feil nå i starten som du er "ny i gamet". Det viktigste er å komme seg ut på date, så får du heller "safe" i starten dersom du er redd for at du kommuniserer noe feil og heller være 100% ærlig og åpen om intensjone din i den grad du føler det er nødvendig. Ikke at det anbefales, for du kan bryte LOV når du fra starten av forklarer intensjonen din, og ingen jenter kan da unnskylde seg med at "det bare skjedde".
Jenter ønsker å møte gutter. Jenter har like mye eller mer lyst på sex en oss gutter. Det å treffe jenter, prate og ha det hyggelig og ha sex er en helt naturlig del i prosessen med å sjekke om man liker hverandre, og ikke forpliktende eller forledende i seg selv. Etterhvert kan man
kanskje snakke om hva man vil og hva som er intensjonen. Eller så subkommuniserer man det i hva man gjør sammen, og hvor ofte man treffes.
Det viktigste er at man er ærlig med seg selv og den man møter. Dersom den man møter tidlig sier at de er ute etter et fast forhold, så vær ærlig på hva du ønsker. Du kommer til å miste noen jenter på det, men det er absolutt verdt det.
Kom deg ut på date, og så lenge du er ærlig om hva du vil i (sub)kommunikasjonen din så er det jenters ansvar å velge om de vil gå inn i en relasjon med deg og deres eget ansvar om de tar risikoen for å bli såret.
Når det er sagt, så vil det at man møter en jente mye/ofte subkommunisere at du vil noe mer, og også hvis du gjør kjæresteting sammen, introduserer for venner osv. Da vil det som Love sier under skje..
Quote from: Love on July 12, 2015, 12:26:58 PM
...som jente vil jeg bare si at vi stort sett ikke kan koble ut følelser....ikke engang når vi prøver...
Vi kan fornekte dem eller late som vi ikke har dem, men sorry, de er der...