Matcho tattovering

Started by The Stig, July 31, 2015, 08:14:29 AM

Previous topic - Next topic

The Stig

Noen som har noen skikkelige matcho tattoveringer ?  Jeg har lyst å få meg noen nye tattiser, men sliter med motivet. Har egentlig litt lyst på sånn "tribals" over brystkassen...for det ser litt kult ut....men det er bare sånn en jævla klisje....samme som sånne maori tegn, eller kinsesisk skrift i korsryggen(eller kinesisk skrift hvor som helst....som som regel betyr et eller annet dypt som du må forklare til alle som spør).

Matcho tattis som ikke er klisje,finnes det ?  Farger eller ikke farger...jeg heller litt mer mot ikke farger.....
bye bye comfort zone.Just die already.

vinteRR

NEI, NEI, NEI til tribals.

klikknes

#2
Nå er ikke jeg noen ekspert på tattoos, har ingen selv! Når det er sagt; da jeg bodde i Hawaii og en av de hvite gutta tok maori-tattoo fra ene armen og opp til hele skulderen, så ble ikke det veldig populært mottatt av locals der i starten :) Litt fordi maori er liksom "deres" greie.
Videre kan det være lurt å sjekke grundig om du kjører chinese-style, da du kan risikere å ende opp med "dagens suppe" som tattoo.

Hva med runer istedet? Ganske mange kule tatoveringer i serien "Vikings" forresten. Eventuelt noe som betyr noe spesielt for deg?

Uansett..personlig er jeg fan av om du finner noe kult og som du liker, og som du er 100% sikker på at du fortsatt vil like uansett hva andre mener og forteller deg; så go for it og ei hele greia fullt ut :)

piken

Jeg har en del tatoveringer selv, og det som har vært viktig fr meg ved valg av dette er at det er noe jeg liker og kan stå ved i mange år fremover. For neg er det også viktig at jg tar tarovering for min egen del og ikke for at folk skal oppfatte meg på en spesifikk måte. Synes det er veldig synd hvis folk skal endre permanent på utseendet sitt (enten det er tatovering eller silikon i puppene) kun fordi de ønsker å fremstå som noe spesifikt for andre.

Men når det er sagt: søk litt rundt på nettet og finn ut hvilken stil du liker, stikk innom en sjappe som kjører den stilen og slå av en prat. Bruk god tid på å bestemme deg for motiv og om du faktisk vil gjennomføre det.

Bor du i Oslo vil jeg anbefale lucky7 :-)

The Stig

Quote from: piken on July 31, 2015, 16:02:45 PM


Men når det er sagt: søk litt rundt på nettet og finn ut hvilken stil du liker, stikk innom en sjappe som kjører den stilen og slå av en prat. Bruk god tid på å bestemme deg for motiv og om du faktisk vil gjennomføre det.



Jeg stoler ikke på min egen vurdering lenger...når jeg var i Thailand sist så var jeg hellig overbevist om at jeg burde tattovere en liten rød djevel med øl i en hånd og høygaffel i den andre hånden/kloen på skulderen min. Damen min overbeviste meg over på telefon at det var en dårlig ide...og jeg innså i ettertid at det nok var en dårlig ide...
bye bye comfort zone.Just die already.

Knipetak

Jeg foreslår at du tar en tilsvarende lakmustest her på forumet og ellers rundt i vennekretsen når du har kommet litt nærmere å bestemme deg. Jeg har en fornemmelse av at det er en ganske anselig sjanse for at dette også ender opp med å være en dårlig idé.

piken

Quote from: Dr.Stigen on August 03, 2015, 22:50:43 PM

Jeg stoler ikke på min egen vurdering lenger...når jeg var i Thailand sist så var jeg hellig overbevist om at jeg burde tattovere en liten rød djevel med øl i en hånd og høygaffel i den andre hånden/kloen på skulderen min. Damen min overbeviste meg over på telefon at det var en dårlig ide...og jeg innså i ettertid at det nok var en dårlig ide...

Men det blir jo ikke ene og alene din vurdering hvis du tar kontakt med et seriøst studio for hjelp. Min første tattis tok det meg 3 år og gjennomføre, jeg gikk til Lucky7 med min idé og de endret litt på den ut fra hva som ville se bra ut som tatovering. Stol på fagfolk, uansett hva det gjelder, er mitt råd. Men bruk også litt tid på å finne ut hvem som er seriøse og ikke. Søk opp tattoo convention og se om det er et event nær deg slik at du kan gå og se litt pg prate med ulike folk på relativt kort tid.


The Stig

Som alle menn så liker jeg teknologi/gadgets og kule ting...så når jeg leser om 3D tattiser så tenker jeg bare "konge,en slik må jeg ha!!"  http://www.sol.no/underholdning/2015_09_15_59179_3d-tatoveringer-som-vil-fa-deg-til-a-kikke-en-ekstra-gang.html?_ga=1.232172255.1142005823.1441551117
....men jeg tenkte akkurat det samme når jeg hørte om tattisser med usynlig blekk som kun blir synlig under blacklight. Kom veldig nære til å få meg en slik i Thailand, men det blekket de bruker er visstnok vilt kreftfremkallende,så jeg la det litt på hyllen...
bye bye comfort zone.Just die already.

Thomas GV

Hei! Jeg har flere tatoveringer i svart /hvitt, blant annet en Japansk Koi på brystkassen. Når jeg er ute på byen pleier jeg å ha på meg t-skjorte med V-hals eller svart pen skjorte med to knapper oppe. Why? dette gir rom for imagination og det er sexy og vise hud.  Alle tattisene mine er gjennomtenkt og har mening for meg. Det kan også være lurt å tatovere seg en plass hvor mann kan skjule tatovering. Gjerne tenk godt over motivet. Anbefaler ingen å ta tatovering bare for å ta. Du tiltrekker deg også et mer spesifikt publikum når du har mange tatoveringer;)