Var ute en kveld med bestevenninnen min og spørsmålet "Kan gutter og jenter bare være venner?" kom opp, svaret for oss var jo enkelt, ja, for vi var jo det!
Det eneste problemet med denne konklusjonen var at jo vi var bare venner nå, men det hele startet med en flørt.
Så da kom neste spørsmål "Kan en gutt og jente starte et vennskap, uten at de har hatt en flørt eller den ene parten var interessert i noe mer først?"
Da jeg tenkte igjennom vennskapene mine med mine venninner startet alle med en flørt eller inneholdt en flørt når begge var single. Bestevenninnen min kom frem til akkurat det samme, og av de hun ikke hadde hatt en flørt med, var alle de interessert i noe mer først.
Så kommer dilemmaet mitt: Utvider nettverket mitt og siden jeg elsker jenter og deres selskap, har jeg lyst å få flere venninner. Det eneste er at gjennom min erfaring må det skje gjennom en flørt først, eller at hun er interessert i mer og hun er "friendzoned" til hun ser at vennskapet er for godt til å risikere det.
Så spørsmålet da er; Må man gjennom en slik fase som er beskrevet over her for å starte et vennskap med det motsatte kjønn, eller har noen av dere opplevd at dere ble venner uten at ett av de to scenariene som er nevnt har inntruffet?
Til dere jenter, har nå to jenter jeg har blitt kjent med som jeg kunne tenkt å ha som venninner, det eneste er at begge har vist interesse for noe mer. Å "friendzone" de, vet jeg ikke om jeg er helt komfortabel med, siden jeg i ung alder har vært der selv og leser jevnlig om gutter som desperat vil ut fra "friendzonen". Spørsmålet da blir vel hvordan dere har klart å holde på vennskapet selv om dere viste at gutten var interessert i noe mer?