Kontakte forhenværende date?

Started by Lady MacBeth, September 26, 2015, 10:59:48 AM

Previous topic - Next topic

Lady MacBeth

Møtte en fyr for et halvt år siden via Tinder. Var for meg kun tidsfordriv. Men så skjedde det noe underveis og vi innså at vi bare måtte møte hverandre. Og for et møte... woohaa. Det var topp stemning. Han bodde flere timer unna meg, men dro allikevel ens ærend for å treffe meg.

Vi traff hverandre så ofte som mulig i hele sommer. Alltid like stas. Begynte å snakke om en fremtid sammen og feriereiser. Men han er veldig låst pga eks-kone og barn og jobb. Så det ble lite kontakt her en stund.

Men så fort han hadde tid igjen, så traff vi hverandre. Og alt virker ok. Helt til han brått forsvant. Jeg sendte da en SMS hvor jeg sa jeg ikke skjønte hva som skjedde og ba han ringe meg. Fikk bare en SMS om at han ikke hadde noe å tilby meg. Ingen forklaring. Ingen annet ting. Bare en sur og sint melding. Så jeg skjønner virkelig ikke hva som har skjedd. Sitter her som et stort spørsmålstegn.

I det siste har han faktisk tatt litt kontakt via Snap (det er vistnok ikke så skummelt og forpliktende å snappe) men så fort jeg nevner forsiktig at jeg ønsker at han ringer meg, så forsvinner han igjen.

Jeg skjønner jo at han antagelig ikke er keen på meg mer. Det må jeg bare godtatt. Men jeg er fortsatt veldig klar for å få et svar på hva som skjedde. Hvorfor han bare stakk. Hvorfor alt var supert den ene dagen og vi planla ferie sammen, og helt dødt den andre.

Hvordan i alle dager kan jeg få han til å fortelle meg?

piken

Mitt beste tips for å få ha til å fortelle deg er å skrive på sms til han akkurat hva du ønsker fra han. Hvis du bare skriver at du ønsker at han skal ringe, så er det jo klart han blir skremt og ikke gjør det.

Men samtidig så skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil ha en forklaring - hva forandrer det hvis det som er mellom dere er over uansett? Jeg kjenner veldig godt til følelsen av å ville ha en forklaring, og jeg har mang en gang vært skuffet over gutter/menn som ikke setter ord på ting eller forteller hva de tenker. Men etter litt erfaring har jeg sett at det å sitte å ønske en forklaring bare er en unnskyldning for å fortsette å ha kontakt eller å være emosjonelt tilknytta i tillegg til at man har noe å "legge skylden på". Så det beste tipset for hele situasjonener er: Let it go!

Lady MacBeth

Jeg sa dette til han. Jeg sa at det er greit. At jeg bare vil at ting skal være ok mellom oss og at jeg ikke ville bitche. At det derfor ikke er skummelt å ta kontakt.

Jeg vet jeg må gi slipp. Jeg jobber med saken for å komme meg videre. Men skal ærlig innrømme at jeg savner han noe sjukt mye. Jeg skjønner ikke hvorfor. Og jeg har en følelse av at han ikke er helt over meg. Noe skjedde. Noe utenforstående.

Og som en liten kuriositet, så sjekker han My Story hele tiden. Han snapper ikke med noen andre enn meg. Så det ender jo bare opp med at jeg legger ut mye snodig der  :P "Se så gøy jeg har det" osv.