Quote from: Jenten85 on March 14, 2016, 11:53:27 AM
Meg igjen datet en fyr noen ganger og det går veldig fint han tar mest kontakt og vi har lyst til å sees ... Nå i det siste har det blitt meg som har bedt han med på ting som jeg skal.. Men livredd for å virke masete og for mye! Noen som har noe innspill på det?
Er snakk om en gang i uka feks.. Også møtes vi og gjør andre ting ellers..
Regner med at det er denne fyren du mener?
Hvis jeg leser riktig så møtes dere mer enn en gang i uka og "gjør andre ting".
Slik jeg tolker situasjonen treffes dere så ofte at du kan begynne å se på investeringer fra hans side som tegn på at han liker deg.
Kan ikke se hva godt som skal komme ut av å spørre om han bruker datingapps.
Jeg ser for meg følgende scenarier:
1. Han kanskje ikke er 100% sikker på om han skal fortsette å date deg evt bli eksklusiv med deg, og ditt forsøk på å definere situasjonen som eksklusiv kan føre til at han får kalde føtter.
2. Hvis han egentlig ikke er interessert i deg, men bare vil pule, og bare spiller med, så vil han juge uansett og svare Nei på det spørsmålet.
3. Hvis du er åpen for å treffe ham selv om han dater andre så er jo det også en mulighet, og da er det kanskje ikke så farlig å spørre hva han tenker, men dersom intensjonen din er å få deg kjæreste så ville jeg ikke spurt ham om noe som kommuniserer at du vil være eksklusiv med ham.
Så jeg tenker det er bedre å se om han investerer mer og mer (du møter venner og familile av ham), og at dere gjør kjæresteting sammen(leier, lager mat sammen, går turer sammen, bruker mye tid sammen) enn at du må spørre ham hva han vil. Det vet han kanskje ikke enda.
Jeg likte denne fra 0330:
Tre-måneders-regelen: Hvis man har datet i over tre måneder så er det på tide å finne ut av hva slags relasjon man skal ha.
Før det har gått tre måneder er det lov for begge parter å ombestemme seg, date andre (dersom man ikke har avtalt noe annet), få kalde føtter, nekte å prate, gjøre irrasjonelle og rare ting osv. ETTER tre måneder derimot har man etter min mening litt krav på å få ting avklart og definert. Tre måneder er plenty med tid for å finne ut om den man dater har potensiale for noe mer enn bare casual sex. Det betyr ikke at man MÅ definere ting 100% etter tre måneder, men at man ihvertfall som et minimum bør ha kommunisert hvor man står og hva intensjonen er. Og at man bør avklare om hvor vidt det er greit å date eller å ha sex med andre.