Hei, har pratet med en jente over nett nå i et par måneder, og møtte henne vel for første gang for rundt en måned siden. For å gi litt kontekst først; Hun bor på andre siden av landet, det var ikke via noen datingside, var bare i en felles "gruppechat" og vi fant en god tone, med mye banter frem og tilbake. Mitt objektiv her nå er da å få til en slags sommergreie med henne, da jeg fint kan bruke store deler av sommeren min der hun bor. Skal også nevne at det er en viss aldersforskjell her, da hun er 18, og jeg er 23. Vi tekster ofte sammen, og det er ganske åpenbart at hun faktisk liker å prate med meg. Men det er det romantiske/seksuelle aspektet her jeg er veldig usikker på. Hun er lite responsiv om vi nærmer oss temaet, men det kan godt hende hun bare er lite komfortabelt med slikt over tekst. Hun virker generelt som en veldig lukket, hemmelighetsfull og lite utagerende person. Så jeg har lært meg å forvente null initiativ fra hennes side, og har forstått at jeg må styret showet om noe skal skje her. Det eneste lille jeg har fått som kan tyde på en slags interesse er vel en fylletelefon hvor vi bare pratet tull, og en fylletekst der hun sier at jeg burde komme og plukke henne opp (fordi det visstnok hadde vært koselig), hvor hun i samme slengen nevner at hun er gammel nok, i respons til at jeg kaller henne en liten jente, av en eller annen grunn. Her kan det selvsagt være mye overtolkning fra min side.
Kan vel også nevnte litt om hvordan første møtet gikk. Manglet hjemmebanefordel, men føler vi fortsatte tonen vi hadde over nett. Ganske leken og mobbete. Bare gikk rundt og pratet stort sett. Prøvde å få inn litt tilfeldig kontakt, men fokuserte mest på øyekontakten. Følte den satt bra. Var et par muligheter på litt mer kontakt når vi satt på en benk som jeg ikke tok, der tar jeg selvkritikk, men ellers følte jeg det gikk bra. Avsluttet med en klem, og noe annet hadde jeg selvsagt ikke forventet under omstendighetene.
Har hintet fram til at vi burde henge sammen i sommer, og selv om hun bare gir vage svar foreløpig, så er jeg ganske sikker på at hun vil. Det var samme regla første gang vi skulle møtes. Men så er det det å få fram at jeg ikke er interessert i å henge bare som venner, som jeg er usikker på om hun har forstått eller ikke. Hun spør litt sånn som; "hvorfor vil du møte meg igjen da?" og slikt, og jeg prøver å svare vagt tilbake. Noe slikt som at jeg har bare lyst, vil gjøre mer enn å bare prate over tekst, osv.
Min logiske hjernehalvdel forteller meg at jeg skal ta det rolig og ikke bry meg så mye om hva som skjer i tekstingen, så lenge jeg bare klarer å flørte og eskalere når vi møtes i sommer. MEN, følelsene mine klarer ikke å slå seg til ro med det. Har dessverre blitt litt for investert i det her, og er helt 100% fast bestemt på at dette SKAL skje.
Altså, hun har investert veldig mye tid på meg, så jeg kan ikke forestille meg noe annet enn at hun er åpen for at noe mer skal skje? På en annen side, kanskje jeg bare er underholdning og tidsfordriv for henne? Blææ, veldig frustrerende å ikke kunne få møtt henne med en gang og få ting avklart. Men det er vel også denne usikkerheten som gjør meg såpass tiltrukket.
Så jeg lurer vel egentlig på om noen har råd til framgangsmåte de neste 3-4 ukene til jeg (forhåpentligvis) møter henne? (Har nok teorikunnskap til å forstå hva jeg skal gjøre når vi møtes selvsagt). Burde jeg være mer tydelig på at bare vennskap ikke er intensjonen min? Er manglende seksuell hinting fra hennes side over tekst et dårlig tegn? Og er det noen tegn jeg burde se etter for å se om hun er interessert i noe mer? Har også lurt på om hun kanskje synes aldersforskjellen er for stor... Tar uansett alle innspill jeg kan få! Her ble det mye babling, men er litt desperat her, for denne jenta gjør meg virkelig gal.