Mitt førstevalg er alltid cafe dater:)
Du har rett i at aktivitetsdater kan være en fin måte å date på, men de kan også fort være en blindvei. Dessuten krever de veldig mye av deg og jenta.
Et cafebesøk derimot er raskt unnagjort, og man kan finne ut kjapt om det er noe kjemi.
Derfor tenker jeg:
Er du sikker på de aktivitetsdatene dine er så kjekke og bra som du tror?
Er du sikker på at du får en stjerne i det hele tatt?
Jenter er flinke til å gjennomskue forsøk på å imponere. Det er en annen måte å si til henne "Jeg føler meg ikke bra nok for deg" på. Så om du prøver for hardt med å imponere
så vil det ødelegge for deg.
Jenter treffer mange gutter de bonder med, men få de tenner på. Derfor vil det de ser etter på date ofte være om du kan skape spenning/tenning.
Får du bygget kjemi/seksuell spenning på de turdatene dine? Eller er fokuset på aktiviteten og ikke hverandre? Du vil jo antakeligvis ha en jente som er noe mer enn bare en turvenn. Hvis du blir han koselige vennen som hun reiser på tur med, mens hun banger en annen kar når hun kommer hjem fra turen så er jo du like langt.
Med andre ord: Går du for lenge rundt grøten?
Selv velger jeg alltid cafedater. Først og fremst fordi de er tidseffektive og fordi jeg raskt kan se om jeg klarer skape spenning, og om det er noe naturlig kjemi der.
Vi må også klare å kunne henge sammen i et par timer og klare å ha noegenlunde normal samtale i den tiden for at jeg skal ha lyst til å treffe henne mer.
Samtidig så er et cafebesøk nok tid til å finne ut det jeg lurer på om henne og for å se om hun har egenskaper/interesser jeg liker.
Dersom det ikke er det, gidder jeg ikke forsøke ta med jenta på en tur. For da er jo jenta en blindvei i seg selv.
At hun vil ha en cafedate fremfor turdate er sannsynligvis et signal på at hun ikke får det hun trenger ut fra turdatene.
Hun trenger kanskje sitte stille å snakke for å se om du har de egenskapene hun ser etter, og for å se om du kan skape spenningen i henne.
Kanskje trenger hun å snakke om litt mer personlige ting og at de turdatene blir for overfladiske.
Kanskje trenger hun se at du er proaktiv og ureaktiv i et annet miljø hvor du ikke kan gjemme deg bak aktiviteter du er komfortabel med.
Evt at turdatene blir for "kjærstete" og at hun prøver å ta det til et mer casual nivå.
Vanskelig å si.
Det at du sier at "Hun forstår ikke at vi har får lite til felles foreløpig" virker litt rart for meg.
Akkurat som om du har en forventning om at dere blir sammen og får kjemi bare dere henger nok sammen på spennende turer.