Skriver i denne tråden i beste mening. Så ikke meninga om jeg tråkker på noen tær, prøver bare komme med mitt perspektiv på situasjonen. Har opplevd mye det samme selv, spesielt at jenter som virker interesserte bare forsvinner ut av livet mitt uten at jeg forstår hvorfor. Heldigvis har jeg lært litt med åra. Og fortsatt kan tolkningene mine her være feil.
Quote from: MaleOslo on September 10, 2016, 10:37:37 AM
Er ikke det å kysse henne den beste måten å vise dette på?
Det er én måte å gjøre det på. Det er ikke alltid situasjonen legger opp til at det er lett at det skjer. Så dersom det ikke
passer naturlig å eskalere til kyss så kan det være greit å ha flere strenger å spille på. Det er mange ting du kan gjøre, men etter
det du beskriver i det du skriver så er det ikke teknikker som er din største utfordring. Det er mindsets og inner game.
Starten av daten spilte vi et spill noe som fikk brutt isen litt og skapt en bedre stemning om vi bare hadde sittet der og pratet. Jeg prøvde å tilby henne alkohol, men hun ville ikke dette. Hun stilte nesten ikke oppfølgingsspørsmål i samtalen heller. Synes hele jenta var meget kjedelig, men jeg fikk etterhvert tatt henne med på en gåtur hvor hun åpnet litt opp og fortalte om sine tidligere problemer.
Hvor mye man investerer(i tid, penger og innsats) vil si noe om interessenivået ditt for henne. Det å sitte å spille kan kanskje bli en litt for "kjæreste aktig" aktivitet. Akkurat som det er forskjell på å lage mat sammen(kjæresteramme) og bestille pizza(ikke så stor investering i tid og krefter). Så tror jeg feks å spille biljard ute er annerledes enn å spille monopol hjemme. Skal du spille spill hjemme, bør det være et spill som legger opp til flørt, tulling og fysisk kontakt, og som man ikke trenger å sette seg så veldig inn i. Som feks Wii.
Snakke om personlige ting kan også bli litt kjæresteramme.
Hvis du har fått henne hjem på første date, så kan det hende at hun egentlig bare var ute etter sex. Så da å spille spill kommuniserer noe annet enn det.
Gå tur sammen er også veldig kjæresteramme.
Når det er nevnt, så er det ikke farlig å kommunisere kjæresteramme så lenge det er kjæreste du vil ha. Men det er viktig at du kommuniserer det samme over hele linja, og at du har et "normalt" eller mer "fordelaktig" perspektiv på det å bli kjærester.
Når du tidligere nevnte at du forventet at hun skulle "prøve" å bli bedre kjent, tyder det på at du kan jobbe med innstillingen din i forhold til dette.
(Egentlig kan det hende at du gjorde det meste fysisk riktig på daten din, men fordi du viste for mye interesse og satte henne over i verdi ødela for å treffes igjen).
Synes vi herfra fikk en bedre kjemi og timingen min på kysset var bra. Hun virket også der og da veldig interessert i å treffes igjen, noe jeg spurte rett ut om jeg var en type hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med. Så at hun svarer så kaldt og avvisende på melding senere synes jeg er veldig rart. Falsk
Ikke nødvendigvis falskt. Hun har lov til å forandre mening. For jenter så kan sannheten være litt flytende. Fordi det er knyttet til følelsene hun føler i øyeblikket og ikke logisk slik vi som menn ser det. Så når hun er i et annet headspace når hun skriver SMSen til deg, så har hun ikke lengre lyst, og "avtalen" deres ikke lengre gyldig.
Uannsett så er det fler ting i kommunikasjonen din som sannsynligvis har vært med på å ødelegge for deg.
Du sier: "jeg spurte rett ut om jeg var en type hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med"
Her viser du alt for mye interesse, samtidig som du setter henne over deg i verdi.
Du kommuniserer at du føler det er hun som velger, samtidig som du sier helt klart at du er mer interessert i å bli kjent.
Jenter responderer mye bedre på en mann som hun ikke helt vet om er overbevist om hun er bra nok for ham.
Hadde du istedet ikke sagt dette, men holdt deg unna temaet, og stilt henne spørsmål omkring egenskaper du skulle ønske hun hadde,
ville hun følt det som om du holdt på å vurdere henne om hun var bra nok for deg. Du ville da stilt deg over henne i verdi, noe som er attraktivt.
Altfor vanskelig å få seg en dame i Norge for noen mannfolk som ikke forstår all denne sjekketeorien. Man kan gjøre så mye riktig, men allikevel bli brutalt avvist.
Faktum er at jeg ikke har veldig høye krav angående damer. Skal jeg bare finne på krav da? Da er jeg ikke meg selv noe man oppfordres til.
Jeg tror arrangert ekteskap hadde vært en god løsning for meg, og en tradisjon vi ikke skal kimse av.
Sjekketeori er et forsøk på å kartlegge kommunikasjonen og hva som skjer mellom mennesker i en tiltrekningssituasjon. Fakta er at det eksisterer biologiske faktorer og instinkter inni oss, og at vi lever i et sosialt hierarki hvor vi plasserer hverandre både underbevisst og bevisst. Dette kan vi ikke komme unna. Så enten må du lære deg å forstå dette helt på egenhånd, eller ta i bruk støttehjulene som sjekketeori i praksis er. Du har en enorm fordel fremfor de som ikke har lest noenting, eller som ikke tror at sjekking kan læres.
Det å være seg selv kan være litt komplisert. Det betyr ikke å tviholde på den oppførselen du har i dag og de meningene du har. Men å være avslappet og normal. Ikke rar. Den du er når du er 100% komfortabel og avslappet. Den du er når du ikke er sosialt ukalibrert(noe vi fleste er fra tid til annen).
Du er ikke deg selv når du blir stresset i en situasjon. Du er ikke deg selv når du føler du MÅ gjøre noe ekstra for å få draget. osv.
Du er heller ikke nødvendigvis den beste versjonen av deg selv. Du har blitt påvirket gjennom livet og lagt til deg personlige egenskaper som like gjerne kunne vært annerledes hadde du opplevd og erfart andre ting.
Det med avvisning ser jeg på som avvisning av min oppførsel. Ikke av meg. Oppførselen min er tillært gjennom hele oppveksten min, og den kan jeg forandre på. Jeg mister ikke meg selv på grunn av om jeg korrigerer oppførselen min til noe som er mer fordelaktig, og som passer inn i de eksisterende faktiske mekanismene som foregår i en tiltrekningssituasjon.
Ikke noe jeg har tenkt så mye over, men tror nok at arrangerte ekteskap "fungerer" i kulturer som er lært opp på en annen måte enn de med en norsk kulturell og sosial bakgrunn, men at den vanskelig kan fungere for oss som har andre forventninger og krav til en partner. Dersom du ikke har en helt vanlig norsk kulturell bakgrunn, så kanskje du har et annet kvinnesyn og andre forventninger.
Slik jeg tolker dette så sier du i praksis at du er fornøyd med å få tildelt en vilkårlig jente fordi du ikke har krav.
Er det virkelig slik at hvis du kunne velge mellom alle jenter i hele verden, så hadde det vært likegyldig for deg hvem det var, så lenge hun var hunkjønn og ville "prøve" å leve sammen med deg?
Hvis jeg skal tolke dette drøyt og snu litt på det, så gjetter jeg på at du egentlig har lyst på en jente som har fysiske og personlige egenskaper som du liker, men at du ikke har så høye krav fordi du av en eller annen grunn føler du ikke fortjener en slik jente, eller TROR du har mulighet til å få en slik jente.
Ironisk nok så er det mangelen på krav som kommer ut i kommunikasjonen din og som ødelegger verdien din.
Kanskje du sier til deg selv at. Jeg kan ikke få jenter fordi X. Og jeg er heldig hvis jeg finner ei jente som kan like meg. Hvor X er grunnen eller grunnene dine.
Alle har sin grunn og sin ting som de sier til seg selv som gjør at man ikke er bra nok.
Det du kan prøve å spørre deg selv er:
-Er det virkelig sant at ingen som er X noen gang har fått seg kjæreste?
-Er det virkelig sant at jeg er X
-Finnes det eksempler på personer med X som har kjæreste
-Skal jeg bestemme at en person som er X ikke kan få seg kjæreste, eller bør jeg slutte tenke på det, og heller gå for det jeg vil ha, så får heller jenta trekke seg
om det er en dealbreaker for henne.
-Kan jeg se på X som en fordel eller en superkraft?
osv.
Ok. Det ble litt mye, og kanskje jeg projiserer litt av mine egne utfordringer over på deg, men det er som nevnt i beste mening.
For å komme deg videre foreslår jeg å jobbe med å endre noen mindsets og fokusere innergame ting dersom jeg har rett angående X over:
1. Ikke vis for mye interesse. Det er ikke lov å si med ord at du liker henne i starten. Ikke skriv "hyggelig å møte deg" dersom hun ikke har skrevet det først".
2. Det er ikke lov til å spørre om hun liker deg. Ever!
3. Skriv opp en liste med kvaliteter hos drømmedama. Noe må du like mer enn andre ting(?):
Feks vil du ha en jente med optismist eller pessimistisk mindset
Ei som er flink til å lage mat eller ikke
Ei som liker brettspill eller ikke
osv.
Når du snakker med jenter, så spør etter disse tingene på listen. (Noen hver gang holder)
Er det slik for deg at feks du velger kompiser etter samme mindset? Samme for deg hvem du henger med. Trenger ikke å ha like interesser så lenge de trenger en venn og "prøver" å henge med deg selv om kjemien ikke stemmer?
4. Skriv opp en liste med med egenskaper som du har som en jente kan sette pris på. (Merk at "snill" som egenskap kan være et manipulativt trekk for å få noe tilbake. Eks: Du kjøper blomster til henne fordi du er snill... Hvor ofte kjøper du blomster til venner og kjente ellers? Er du ikke snill med de?)
5.Tenk at du ikke egentlig er ute etter kjæreste, men er åpen for det dersom du treffer noen som har de kvalitetene du liker. Men at det tar tid før du "faller" for noen.
Så når du treffer noen, så ta det trinn for trinn.
Er første date kul, så inviterer du til ny date for å se om den også er kul. Du "prøver" ikke å tolerere henne, du ser om du faktisk liker henne.
Hun skylder deg ikke noe etter dere har møttes, og hun har lov til når som helst til å forandre mening, eller date noen andre.
Tilslutt har dere møttes såpass ofte at dere har en "greie", og kanskje begynner ønske definere dere som noe mer.
Merk at det er henne som bør ta opp dette, og ikke deg. Du bare styrer mot den intensjonen du ønsker.
Husk igjen at ingen personer skylder deg noenting. Så når hun møter deg en gang, så ikke se på det som om "nå skal dere prøve å bli kjærester", men
som nevnt over. Hvis denne personen er kul, kan dere godt treffes en gang til osv..
Husk at jenter har overflod. Dersom du viser for mye interesse eller blir for ivrig kommuniserer du at du ikke har det. Det er uattraktivt.
Selv om du er overforelska etter første møte, så ikke si det til henne selv om du evt føler en overveldende trang til å dele følelsene dine.
Som oftest når man blir forelska raskt er det fordi man investerer så mye tid og krefter mentalt på denne ene jenta at hun blir for viktig. Dette vil ødelegge kommunikasjonen din. Så om mulig så prøv å ha andre ting i livet som er viktigere enn henne, og evt date fler inntil det bli mer "seriøst" mellom dere.
6. Du må ta vare på dine egne interesser først. Dersom du setter jenta over deg i verdi vil tiltrekningen falle fra.