Har kjæresten mistet interessen?

Started by maggzie, January 17, 2017, 22:08:03 PM

Previous topic - Next topic

maggzie

Jeg har møtt en fantastisk fyr, sammen snart et år. Han er litt manipulerende også. Veldig perfeksjonist og karisma, og han sier selv at mange jenter faller for han. Han liker å ha flere venninner på siden, og stadig noen nye. Selv om jeg har møtt dem en del ganger, så synes jeg han holder meg litt på sidelinjen. Han treffer dem mest uten meg. Jeg har uttrykt at jeg har lyst å satse på forholdet, men klarer ikke helt stole på han, fordi han liker å sjarmere andre jenter og småflørte med dem. Likevel har jeg falt pladask for han, aldri møtt noen med så mye kunnskap og selvtillit. Tror ikke jeg vil møte en sånn person igjen. Føler han vet akkurat hvilke knapper han skal trykke på og har meg rundt lillefingeren. Fordi de siste månedene har det vært mest jeg som har tatt initiativ til å treffes. Jeg har spurt hundre ganger om det er noe med forholdet, og han sier nei, men at han gidder ikke bruke energi på et forhold der jeg er usikker på han. Han har tidligere nevnt at vi burde reise vekk en helg, uten å følge det opp. Og gir meg litt skylden for at det ikke har blitt noe av. Det forstår jeg. Samtidig våger ikke jeg heller å gi alt når han holder tilbake. Jeg er redd han har mistet følelser eller respekt, og forholdet er litt limbo. Enten satse eller avslutte. Jeg er også delt, fordi vil ikke bruke penger og energi hvis han har mistet følelser. Redd han syns jeg rett og slett er litt kjedelig i lengden og lett å pushe rundt og for usikker. Jeg er litt introvert, og slipper ikke mennesker nært så mye. Derfor er det ekstra vondt å miste noen jeg har blitt så glad i. Men har spurt han for mye uten at det helt blir noe ut av dette. Tips mottas med takk :-D

Universe


maggzie


Kjetil GV

Nå tolker jeg kanskje dette super negativt, men dette er i allefall magefølelsen jeg får av å lese teksten din. Jeg har ikke noe spes erfaring fra lange forhold, så dette er en teoretisk tolkning basert på hva jeg har lest eller hørt.

Quote from: maggzie on January 17, 2017, 22:08:03 PM
Jeg har møtt en fantastisk fyr, sammen snart et år. Han er litt manipulerende også.
Hvis du vil være sammen med noen som manipulerer deg så er det i det minste noe du gjør med åpne øyne om du fortsetter å bli. Høres ikke ut som en spesielt tiltrekkende egenskap fra hans side.

Quote from: maggzie on January 17, 2017, 22:08:03 PM
Veldig perfeksjonist og karisma, og han sier selv at mange jenter faller for han. Han liker å ha flere venninner på siden, og stadig noen nye. Selv om jeg har møtt dem en del ganger, så synes jeg han holder meg litt på sidelinjen. Han treffer dem mest uten meg.
Hvis du er sikker på at du kan stole på ham så trenger det ikke bety så mye, men alt du skriver høres etter min mening ut som om han er en player.

Quote from: maggzie on January 17, 2017, 22:08:03 PMJeg har uttrykt at jeg har lyst å satse på forholdet, men klarer ikke helt stole på han, fordi han liker å sjarmere andre jenter og småflørte med dem. Likevel har jeg falt pladask for han, aldri møtt noen med så mye kunnskap og selvtillit. Tror ikke jeg vil møte en sånn person igjen. Føler han vet akkurat hvilke knapper han skal trykke på og har meg rundt lillefingeren. Fordi de siste månedene har det vært mest jeg som har tatt initiativ til å treffes.
Igjen høres han ut som en player og manipulerende.

Han har overflod av jenter i livet sitt. Derfor blir ikke en enkelt jente viktig.

Om dere har vært sammen i ett år så tenker jeg at der har hatt nok tid til å definere hvordan det skal bli, og tid til å se om han vil investere i forholdet på eget initiativ.

Syntes også konseptet med "å satse" virker litt rart. Betyr det at dere frem til nå har vært enige om ikke å satse? Er det sånn at man er bare "litt sammen" i et år og så satser?

Slik jeg tenker det så er det "å satse" noe som skjer automatisk og gradvis over tid og plutselig har man investert så mye at man "har satset". Dersom forholdet ikke går den veien ser jeg ikke for meg at det hjelper å spørre om det. Mulig jeg tar feil her altså. Det er sikkert noe man KAN spørre om, men som egentlig skjer av seg selv om man investerer mer og mer gradvis.

Quote from: maggzie on January 17, 2017, 22:08:03 PM
Jeg har spurt hundre ganger om det er noe med forholdet, og han sier nei, men at han gidder ikke bruke energi på et forhold der jeg er usikker på han. Han har tidligere nevnt at vi burde reise vekk en helg, uten å følge det opp. Og gir meg litt skylden for at det ikke har blitt noe av. Det forstår jeg.
Han gir deg skylden. Høres etter min mening manipulerende ut.

Jeg tenker også at det kommer lite godt ut av å mase om at han skal investere mer i forholdet, og at kanskje det er med på å skyve ham vekk i stedet. Det er noe han må komme til selv at han har lyst. Tenker at det heller er ting du kan gjøre som gjør deg mer atraktiv eller spesiell i hans øyne slik at han velger å investere mer på eget initiativ.

Quote from: maggzie on January 17, 2017, 22:08:03 PM
Samtidig våger ikke jeg heller å gi alt når han holder tilbake. Jeg er redd han har mistet følelser eller respekt, og forholdet er litt limbo. Enten satse eller avslutte. Jeg er også delt, fordi vil ikke bruke penger og energi hvis han har mistet følelser. Redd han syns jeg rett og slett er litt kjedelig i lengden og lett å pushe rundt og for usikker. Jeg er litt introvert, og slipper ikke mennesker nært så mye. Derfor er det ekstra vondt å miste noen jeg har blitt så glad i. Men har spurt han for mye uten at det helt blir noe ut av dette. Tips mottas med takk :-D

Les postene under som er fra proffene. Her kan du sikkert sakse sammen noe som handler om det du spør om også:
http://www.0330.no/2015/02/5-dumme-ting-jenter-gjr-nar-de-er.html#.WH_Vt1PhCpp
http://www.0330.no/2012/06/hvordan-vite-om-han-er-forelska.html#.WH_YU1PhCpo
http://www.0330.no/2012/08/nar-er-man-sammen.html#.WH_YuFPhCpo
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Noen spørsmål: Er dere offesielt sammen? Dvs vet andre om det, status på FB eller lignende? Møtt familen hans?
Han kan virke litt player ja (jeg har en tråd om "sjekke en player" på forumet der man deler sine historier.... så har vært der;)

Glory

Å være sammen med en som er manipulerende HØRES ikke ut som et forhold som vil være bra. Er han egentlig så fantastisk?
En ting jeg vil kommentere at du ikke vil møte en sånn person igjen. Nei, kanskje ikke.. Du vil kanskje møte en som er så uendelig mye bedre for deg enn han.
For 1-2 år siden var jeg fullstendig oppslukt i en mann. Helt ille.. etterhvert traff jeg en ny.. fordi jeg bestemte meg for at jeg kunne ikke sitte fast i gjørma. Jeg traff en ja.. som jeg liker veldig godt. Nå blir det nok ikke noe mer med han heller, men poenget er at jeg såg/ser det finnes andre der ute.