Grublet lenge på om dette skulle være i Feltrapporter-kategorien eller Generelt, så dere får flytte den om den er feil sted.
I går var jeg ute på vors med noen kamerater, og ei jente jeg hadde avtalt at jeg skulle møte i byen sendte meg et par meldinger der hun spurte om hvor jeg var og hvor jeg skulle være den kvelden. Hun ditchet noen av venninnene sine som skulle et helt annet sted i Oslo, og dro for å møte meg. Da jeg møtte henne i byen, prøvde vi å spleise oss sammen med en felles vennegjengen (som består av venner og kollegaer) som også skulle ut den kvelden.
Vi avtalte å møtes på samme utested, og mens jeg og denne jenta (heretter kalt "T") gikk mot utestedet, bestemte vi oss for at jeg skulle gå inn først et par minutter før alle andre og "tilfeldigvis" støte på henne og vennegjengen når de kom inn. T sa at dette var for å slippe å få så mange spørsmål om henne og meg, om hvorfor vi var sammen, om hun likte meg, om jeg likte henne etc. T og jeg har hatt veldig god kjemi en god stund, men det har av naturlige grunner ikke skjedd noe fysisk mellom oss.
Jeg hadde uansett en annen vennegjengen som også var på dette utestedet, så jeg gikk jo inn for å finne dem imens, uten hell. Så skuespillet begynte, og jeg hilste på T og vennegjengen som tilfeldigvis kom inn. Etterhvert fant vi oss et hjørne som var ledig, og satt oss ned (hele gjengen). Jeg fikk umiddelbart spørsmål fra folk om jeg likte T, om jeg skulle hooke med T etc. Dette er spørsmål jeg også har fått før, men ikke tenkt noe spesielt på før. Jeg har valgt å ikke si direkte ut om jeg liker henne eller ikke når spørsmålene kommer, for å ikke ødelegge spenningen mellom T og meg.
I løpet av kvelden satt jeg en del og pratet med alle folkene i gjengen, jeg pratet litt med T, med den andre vennegjengen min etc. Prøvde å fordele sosialiseringen likt mellom alle, for å ikke være for pågående og fokusert på T. Jeg satt og pratet med T, før jeg gikk for å kjøpe meg en øl. Da jeg kom tilbake hadde det satt seg en ganske innpåsliten fyr seg ned der jeg satt, rett ved siden av T. Jeg signaliserte til henne at jeg ville ha tilbake plassen, og hun prøvde å prate med han, til ingen nytte. Jeg snakket dermed med han, og han spurte om jeg likte henne. Jeg sa at jeg likte henne litt, og fikk dermed tilbake plassen med en gang. T ble dermed veldig pågående og spurte om hva han hadde spurt om og hva jeg hadde svart, ettersom jeg fikk tilbake plassen med en gang. Dette snakket jeg bare vekk med et smil, og byttet samtaleemne.
Kvelden gikk, og det var på tide å gå. Hun sendte meg en snap der hun sa hun var sliten og ville hjem, og jeg skulle si ifra til henne når det skulle skje. Så jeg signaliserte til henne at det var på tide å gå, og hun sa igjen at jeg måtte gå først for at ikke folk skulle se oss sammen - og på denne måten unngå spørsmål om oss senere. Så jeg sa vel egentlig at dette bare var sært, og synes at hun ikke skal bry seg om at de spør.
Vi dro og spiste nattmat, hun sjal (som jenter pleier) litt mat fra meg, det var noe småerting med kroppskontakt underveis, og vi ruslet så mot bussen. Da vi ventet på den, sa hun at hun var kald, så jeg holdt rundt henne og prøvde å stryke varme inn i henne (som foreldre gjør på barn med raske bevegelser (har ikke et ord for det akkurat nå)). Da merket jeg at hun dyttet meg en smule vekk med hånda, og jeg sluttet å prøve å varme henne. Bussen kom, hun gikk av på stoppet hennes og jeg på et par stopp bortenfor. Da hun gikk av var det ingen klem eller noe sånt, bare et "hade" og smil (vi pratet i ett sett underveis, så det var ingen klein adjø-stemning).
Jeg hadde egentlig lyst til å gå for kysset litt tidligere på kvelden og kanskje ta henne med hjem for litt elskov, men endte opp mer og mer fornærmet over at jeg måtte gå før henne for at vi ikke skulle vises sammen... Derfor ble det ikke noe kyssing eller noe.
Jeg sendte henne en snap der jeg skrev "first" (som i førstemann hjemme), og noe som trakk frem at vi ikke måtte si noe til de andre om at jeg hadde sendt en snap eller noe i den duren, for ellers hadde hun fått masse spørsmål. (Poenget var å vise at jeg synes det var tåpelig at hun var opptatt av at vi ikke skulle vises sammen). Hun sendte et litt lengre svar om at "jeg skjønte hva hun mente", at hun overhodet ikke var flau over meg eller noe men at det kun handlet om alle spørsmålene hun senere kunne få av jentene i vennegjengen vår. Hun takket så for hjelpen tidligere på kvelden (jeg "reddet henne" fra noen gamle mannfolk som hadde kjøpt henne en drink), og ønsket meg en god natt
Så jeg sitter i dag ganske usikker på hvordan jeg skal føle om det at vi ikke kan vises sammen, kun for at hun skal få slippe spørsmålene. Er det noe mer som ligger bak? For dere som leser dette, hvordan ser ståa ut mellom meg og henne?