Blir aldri trygg/komfortabel med jenter

Started by Kaffekoppen, July 29, 2018, 22:35:13 PM

Previous topic - Next topic

Endre GV

Quote"Haha, hør på engelsken hans, min er mye bedre, ikke sant? Haha"

Unntatt alkohol ;)

Endre GV


Kaffekoppen

Godt spørsmål. Vise følelser. Bli avvist, at folk ikke virker å bry seg, å like noen og være avhengig av noen, at jeg ikke er så sterk som jeg utgir meg selv for å være, å åpne seg. Det jeg kom å i farten.

Love

Alkohol løser selvsagt ingenting...
Siden du mestrer sjekking så er løsningen å jobbe med seg selv. Som barn pådrar man seg forsvarsmekanismer og en indre kritiker. Disse er i veien når man er voksen.
Å kunne leve med egne og andres svakheter krever at man tar et oppgjør med den indre kritikeren og bevisst gir seg selv andre instruksjoner enn den.
Hvis man er redd for å bli avhengig, så kan man si til seg selv: hvorfor det, du er jo uavhengig og klarer deg fint, den personen kan aldri endre det. At du liker å ga henne i livet ditt er en god ting (osv)
Hvis du er redd for å ikke være perfekt, si til deg selv: å være perfekt har funket bra til nå men jeg må øve meg på å ikke være det også, jeg har svake sider og er glad for det (osv)

Dette skriver jeg like mye til meg selv.

Kaffekoppen

Mye av dette jeg driver med, og som jeg gradvis klarer å bygge opp jo lengre tid det går. Dessverre er erfaringen min at jo lenger jeg er sammen med en jente jo mer blir disse tingene brutt ned gradvis. Hva jeg mener er at nervøsitet og angsten blir så stor at jeg ikke lenger klarer å bevisst gi meg selv andre instruksjoner. At disse teknikkene og egentlig alle mekanismer jeg har for å kunne håndtere disse tingene rett og slett blir paralysert.

Love

Hei igjen, for å ta litt psykologi så gjentar vi ofte mønstre fra barndommen. Om forelder er emosjonellt utilgjengelig så kan du falle for samme typen i voksen aldrer og fortsette å forsøke å fortjene deres kjærlighet (som sånne typer kanskje ikke kan gi) I så fall kan det trigge angst..

Om dette stemmer kan du se mer på hva du trenger i livet (av en partner) og kanskje date andre type damer?
Les også https://www.kk.no/samliv/lei-av-mislykkede-dates-dette-er-det-beste-datingtipset-du-kan-fa-70067730


Kaffekoppen

Du har mange gode poenger Love. Takk for artikkelen. Jeg har forresten sendt deg en personlig melding.

Thomas GV

#22
Takk for at du åpner deg! Åpenhet og ærlighet varer lengst. Det å være ærlig om hvordan man føler seg er en kjempe styrke. For meg så hjelper det å henge med kompiser når det kommer til noen ting og jenter når det kommer til andre ting. Ja, det tar tid å bryte ned murene enn har rundt seg selv. Husk at du kan bruke hva du har gjennomgått til å hjelpe andre samtidig som du da hjelper deg selv.

Det er ingen som forventer perfekt av deg? hvem er det som sier at du skal være perfekt?
Hva er perfekt? Ja, det er lurt og vise seg fra sin beste side og ha standere til seg selv, samtidig som det er bra å gi "litt faen" i hva andre syns. Balanse er kanskje key?
Fis og gå på do. Det er sånn kroppen fungerer. Det er helt normalt.


En bok jeg anbefaler ang tilknytings teori er: Attached - The New Science of Adult Attachment...-Amir Levine & Rachel Heller-

Kaffekoppen


Endre GV

Kanskje denne også kan passe for deg. Min lillesøster på 20 leser den nå.

The Subtle Art of Not Giving a F*ck

https://www.amazon.com/Subtle-Art-Not-Giving-Counterintuitive-ebook/dp/B019MMUA8S

Kaffekoppen

Takk for tips Endre :)Skal sjekke ut boka