Hei, jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg har altså problemer med å holde følge i sosiale sammenhenger til tider uten at jeg vet helt hvorfor. Dette gjelder spesielt i grupper, der kan jeg bli ganske stille til tider og jeg har vanskeligheter med å få en god tone med folk, og faktisk skjer det oftere at jeg har vanskeligheter med å bli kompis med gutter enn å få en god tone med jenter( er gutt forresten).
Jeg innser jo at det er noe jeg gjør galt og ikke de rundt meg da jeg observerer at andre fort får en bedre tone seg i mellom og jeg ikke opplever det samme med samme personene. Jeg føler meg til tider kjedelig og det går inn på meg. Har liksom ikke så mye gøy å bidra med alltid, og føler jeg trekker andre ned.
Mulige årsaker slik jeg ser det selv:
- Introvert
- Har vært dårlig på å omringe meg med de jeg helst ønsker opp igjennom, og fått en annen påvirkning fra de rundt meg enn det som kanskje har vært optimalt.
- Dårlige søvnrutiner som ikke akkurat gjør meg mer sosial
- Begynner å lure på om det er noe galt med meg, siden jeg har slitt med dette i årevis uten å bli bedre selv om jeg har vært bevisst på det i lengre tid
- Jeg er bare i en ond sirkel der tunge tanker om hvordan jeg oppfattes subkommuniseres ut til andre mer enn jeg aner, og egentlig ligger årsaken i mye større grad i dette enn i de overnevnte punktene. Jeg utstråler noe som får andre til å trekke seg unna, og egentlig er jeg ikke så introvert som jeg kanskje tror?
Alle tanker og innspill settes veldig pris på. Dersom noen kjenner seg igjen er det supert om du legger igjen en respons.