Hvordan praktisk vurdere bilder for jentene ?

Started by Planka, February 21, 2019, 12:22:36 PM

Previous topic - Next topic

Planka

Heisann !


Har fått en venninne til å ta med en haug av bilder av meg til klassevenninnene sine for vurdering.

Det er jeg lurer på er , hvordan skal jeg gjøre dette i praksis ? Det blir nok hvertfall 100 bilder og velge mellom, og jeg vil jo helst gjøre det lettest mulig for dem.


Det blir nok 3 stk som skal vurdere bildene.


Slik jeg ser det har jeg 2 valg :

Legge ut et album på Facebook for og så kun la venninnen min ha tilgang av naturlige årsaker. Også la henne og de 2 venninnene bla gjennom og diskutere seg i mellom hva som er det beste . Problemet her er at jeg tror det kan bli litt vanskelig og velge det beste ?


Andre alternativ er og skrive ut alle bildene ( har ikke fargeskriver selv så må gå til en plass og få gjort det )

Dette blir og veldig mye jobb.


Hva ville dere ha gjort? Takket for innspill!
Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

The Silent One

Test bildene på https://www.photofeeler.com
Scorer du jevnt over 70% (uten å ha noen dårligere bilder med) får du ok med matcher, men du må opp i 90% på alle for å jevnlig matche med heite jenter.

Planka

#2
Fett! Visste ikke at den siden fantes engang! skal sjekke den ut!
Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

fri90

Jeg har eget jente panel jeg bruker i kursene jeg holder, om du vil kan jeg fikse slik at de valget ut bildene du vil ha vurdert for en billig penge? Jentene for betalt dette for å gjøre en god jobb :)

Planka

#4
Quote from: The Silent One on February 26, 2019, 21:03:01 PM
Test bildene på https://www.photofeeler.com
Scorer du jevnt over 70% (uten å ha noen dårligere bilder med) får du ok med matcher, men du må opp i 90% på alle for å jevnlig matche med heite jenter.


Hva mener du med 90% ? altså en score over 9 ?

Hvor mange votes bruker du på fin innstillingene ?  Bruker mellom 10 til 20 votes på grov sortering etter tips av en her på forumet

Og er det kun attractive skalaen jeg burde ta hensyn til ?
Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

The Silent One

#5
Quote from: Blåøyd on March 04, 2019, 17:24:19 PM
Quote from: The Silent One on February 26, 2019, 21:03:01 PM
Test bildene på https://www.photofeeler.com
Scorer du jevnt over 70% (uten å ha noen dårligere bilder med) får du ok med matcher, men du må opp i 90% på alle for å jevnlig matche med heite jenter.


Hva mener du med 90% ? altså en score over 9 ?

Hvor mange votes bruker du på fin innstillingene ?  Bruker mellom 10 til 20 votes på grov sortering etter tips av en her på forumet

Og er det kun attractive skalaen jeg burde ta hensyn til ?

Jepp, 9 ja. De brukte prosent før.

Spørs om du er villig til å betale for fortgang. Jeg gjør det selv, koster bare 1 kr per stemme. Men jeg pleier å starte med 10 for å luke ut de åpenbare dårlige. Så legger jeg på opp til 40 votes på de som gjør det bra.

Tenker primært på attractive (det er det viktigste), men smart og trustworhty bør være så høy som mulig det og. Men om ikke attractive er høy så hjelper det ikke med høyt på det andre.

Husk at ETT dårlig bilde ødlegger veldig selv om du har bra score på alle de andre. Så det er bedre med tre veldig bra bilder enn f.eks 6 veldig bra bilde + et dårlig. Altså, sliter du med å til bra bilder av deg selv så holder det med tre.

Selv har jeg kun tre bilder der alle scorer 9 på attractive , har for øyeblikket 315 likes på tinder (dvs antall jenter som har sveipet ja på meg de to siste månedene) - uten boosts. Ca 80% svar ratio, og jeg blir liket av flere heite jenter enn jeg har tid til å treffe. Har linet opp tre dater denne uken. Får så å si halvparten av de som svarer med på date etter kun 4-6 meldinger. Ingenting i profilteksten.

Å score 9 på photopheeler vil si at bildet ditt er bedre enn 90% av alle de andre bildene der. 90% av alle jenter på tinder tiltrekkes de samme 10% av guttene, derfor kan man oppleve å nesten ikke få matcher om du er på rundt 7-8, men flomme over så fort du bikker 9.

Et tips til, det handler ikke om hvor bra utseende du har, men hvor kjekk du ser ut i øyeblikket. Når jenter ser et bilde vil de danne seg en historie i hodet om hvordan du er (hvor komfortabel du ser ut etc). Det er veldig vanskelig å bedømme seg selv, så anbefaler å teste ut noen bilder du selv ikke har troen på også. Ett av de bildene jeg scorer 9 på hadde jeg aldri trodd skulle slått an, og jeg ser fortsatt ikke selv hvorfor alle jentene synes det er så bra. Samtidig har jeg opplevd å score så lavt som 1 på bilder jeg trodde var veldig bra.

Planka

Wow! For en motivasjon! Fulgte tipset ditt og slang ut 5 bilder til som jeg ikke helt visste  noe om . medv også de beste derifra. Nå har jeg 2 bilder med 9 på attractive og 8.6. 8.7 på de andre med 40 votes.

Jeg valgte jenter ifra 18 til 34 . Alternativet under der var 29. Er 25 selv . Hva tror du om dette ?
Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

The Silent One

Quote from: Blåøyd on March 05, 2019, 09:11:14 AM
Wow! For en motivasjon! Fulgte tipset ditt og slang ut 5 bilder til som jeg ikke helt visste  noe om . medv også de beste derifra. Nå har jeg 2 bilder med 9 på attractive og 8.6. 8.7 på de andre med 40 votes.

Jeg valgte jenter ifra 18 til 34 . Alternativet under der var 29. Er 25 selv . Hva tror du om dette ?
Er det samme jeg velger selv. Et tips til, prøv å få bildene til å være så forskjellige som mulig, selv om de scrorer 9. F.eks forskjellig setting, forskjellig klær etc. Kan også være en fordel å ha bilder hvor du ikke bare poser, men gjør et eller annet. Photopheeler rater tross alt bare ett og ett bilde om gangen, men hvordan bildene du har passer sammen kan også ha en del å si.

Planka

#8
Aha :) tok vell 400 bilder men 98 % av dem ser alt for posete ut . Standard nybegynner tabbe vell .

Det som skjedde da jeg skrudde ned aldersgrensen på det neste beste bildet mitt var at de ble mye strengere . Gikk ifra 9.3 til 7.3 på 30 votes.



Vær din egen bestevenn i hodet ditt!