Min erfaring er ganske forskjellig. Teoretisk sett mener jeg både menn og kvinner burde få lov til å date flere samtidig, så lenge ingenting konkret er sagt. Hva som er konkret kan derimot tolkes forskjellig, så det er et vanskelig tema.
Det er nok dessverre fortsatt endel som har litt gammeldagse holdninger til dating.
Det kan også bli følelsesmessig nedtur for begge kjønn hvis datene også involverer sex, og en av partene ikke er klar over dette før senere.
Har hatt damer som har begynt å grine når de har forstått at jeg holder på med flere(kanskje litt ekstremt).
Når det er sagt, har jeg også blitt litt såret selv av damer jeg har drevet på med, samtidig har holdt på med andre.
Det skal ikke mange datene til for at det blir en liten emosjonell tilknytning.
Likte forsåvidt det VB skrev om å fortelle en subtil historie. Ville derimot kanskje ventet til andre eller tredje daten med fortelle en slik historie. Gjør man dette for tidlig kan man skremme bort damer som nødvendigvis ikke hadde blitt skremt bort etter å ha blitt kjent med deg.
Les: Potensiell tap av drømmedama.
Quote from: Eksotisk on May 27, 2013, 22:36:21 PM
Jeg er jente og jeg opplever at det ikke er mange gutter som er helt ok med at jeg dater flere samtidig. Men jeg hinter til det helt fra begynnelsen og regner med at han også gjør det samme, og det er helt greit. Det vil ikke si at jeg ikke er ute etter forhold though. Det virker ikke mange "hooker opp" og bli automatisk sammen etterhvert. Kanskje det er pga mange på overflod? Synes at forholdet blir mer stabil når begge partene har overflod men fortsatt ønsker å bare være med hverandre. DOG det er en viktig prinsipp samfunnet har begynt å glemme som er at det er MANNEN som skal bestemme om forholdet skal bli eksklusiv og ikke KVINNEN. Kvinnen velger sex og mannen velger forhold. Hvorfor har folk begynt å bytte om rollene sine?
Tror menn har et mer anstrengt forhold til dette. Mye pga ting som er nevnt tidligere av folk her: "Vi vil ha den rene jenta og ikke høre om gamle kjærester." Det kan også være litt turnoff at dama vi har "jaktet på samtidig blir skutt av x antall ukjente jegere"
Og "Hvorfor skal du bære barnet
mitt når du helt tydelig gjør det samme for hvem som helst"
Lista går videre. Burde kanskje ikke vært sånn, men vi har muligens noen biologisk forutsetninger for å tenke slik.
Men hva mener du med at det er et viktig prinsipp i samfunnet at mannen skal bestemme om forholdet blir eksklusivt eller ikke? Og bytting av roller?
For å dra den litt ut, føler jeg dette blir litt som jeg skulle sagt det er et viktig prinsipp at en ikke får være homofil...
Eller hvis jeg har lyst til å bli dominert i senga, så er dette på noen måte feil pga rollen min?
Mulig det er bare jeg som misforstod, eller at du ikke ordla deg helt riktig, men kan du klargjøre?